6. Bye Bye Saturn
    7. Laži I Meni
    8. Vjetar I Kiša
    9. Dječak
    10. Sretna
    11. Selidba

Moja najveća zamjerka na samostalni prvijenac “Kada ne bih imala strah” Maje Posavec je bila prevelika šarolikost pjesama s kojom je htjela spojiti sve ono čime se bavila paralelno uz Detour ili nakon njega. Bilo je i tamo predivnih pjesama, ali djelovalo mi je previše razbacano, odnosno nimalo fokusirano. Danas, tri godine kasnije, dobili smo pravi pop biser, baš onakav kakav sam očekivao i na prvijencu.

Naslovi albuma često znaju ne otkrivati previše što se zapravo događa na samom albumu. Poznavajući cijeli njen dosadašnji opus, upravo naziv “Bye Bye Saturn” mi je ukazivao da bi njene nove pjesme mogle dobiti ‘svemirsku’ glazbenu podlogu koja će još bolje dočarati njenu (većinom) melankoličnu pjesmaricu. Izvoran dojam je potvrđen preslušavanjem albuma.

“Bye Bye Saturn” je punokrvni pop album (većinom) predivnih laganica od kojih praktički svaka može postati radijski ili fanovski favorit. Sve ono što je na prvijencu bilo dobro, ovdje je posloženo još i bolje, zanimljivije, pa me ne bi nimalo začudilo da ovaj album završi u samom vrhu što se tiče pop albuma u 2021. kod nas.

U album nas uvode zvuci prirode uz koju Maja gotovo da meditativno pjevuši pojedine stihove, što ovu minijaturu svrstava u predivni etno komad. Već sa sljedećom “Avion” ulazimo u to ‘svemirsko’ putovanje koje traje dobar dio albuma. Pomalo ekperimentalne podloge s raznim klavijaturskim trikovima, Majin glas je ubačen u prvi plan, te predivno interpretira pjesmu.

Taj spoj ponešto laganijih melodija i Maje u punom (vokalnom smislu) možda ponegdje ne sjeda na prvu, jer je drugačije od svega što se događa na sceni danas. To upravo jest njena specifičnost, spremnost na poigravanje i odmicanje od učestalih trikova sa scene. To se još više osjeća u sljedećoj “Biljke” koja zvuči kao neka trip-hop pjesma ubačena u electro-pop baladu.

Nakon nje ide najjači dio albuma. Tu je prvenstveno “Trnoružica” koja pokazuje kako Maja može zvučati u pjesmi rađenoj da pokosi radio postaje, “Daleko iza nas” je svojevrsna retro balada koja će pobuditi emocije, dok naslovna “Bye Bye Saturn” opet spada u jednu kategoriju neuobičajenih, a karakterističnih Majinih balada.

Tih početnih šest pjesama su najbolji i najzanimljiviji komadi pop glazbe u 2021., dok ono što slijedi u preostalih pet pomalo poljulja cijelu situaciju. Tu prvenstveno treba istaknuti obrađivanje Magazina u “Laži i meni” koja je ostala u formi vokalno-instrumentalne trening vježbe i kao takva je teško objašnjiva jer ne spada niti u kategoriju ‘simpatičnih’.

Maja Posavec je jedinstvena pojava na našoj sceni, oduvijek karakteristična, željna nekih drugačijih pop melodija od onoga što dominira na sceni. Ta ekstravangantnost je još uvijek nije odvela u samu elitu naših pjevačica, iako po vokalima i odvažnošću ona tamo pripada od početka svoje karijere, a “Bye Bye Saturn” je samo potvrda toga.