Lindi Ortega: Nepresušno vrelo mitskoga Zapada

    368

    Lindi Ortega

    Liberty

    Datum izdanja: 30.03.2018.

    Izdavač: Shadowbox Music

    Žanr: Alternativni country

    Naša ocjena:

    Popis pjesama:

    Through The Dust Part I
    1. Afraid of the Dark
    2. You Ain’t Foolin’ Me
    3. Til My Dyin’ Day
    4. Nothing’s Impossible

    Though The Dust Part II
    5. The Comeback Kid
    6. Darkness Be Gone
    7. Forever Blue
    8. In The Clear
    9. Pablo
    10. Lovers In Love

    Through The Dust Part III
    11. Liberty
    12. Gracias a la Vida

    Napraviti konceptualni vestern album u country svijetu ambiciozan je potez. Upravo se na to odvažila Lindi Ortega na sedmom albumu nazvanom “Liberty”. Naziv albuma ne odgovara samo konceptu koji stoji iza njega, nego i priči glazbenice koja je razmišljala o odustajanju od glazbene karijere nakon što se iz Nasvillea preselila u Kanadu. Kako je glazbenica uglavnom ostajala izvan glavnih glazbenih struja, čak je i u country krugovima zadržala status outsidera, s vremenom je sve više njegovala svoj gothic country stil koji joj je donio epitet kraljice undergrounda.

    “Liberty” je rezultat kreativnog oslobađanja i iskoraka u nov i izazovan teritorij. Koncept albuma trodijelna je priča o tugi, osveti i iskupljenju kroz  koje prolazi  protagonist u pustinji američkoga zapada. Klasični toposi ubojstva, grijeha, očaja i, na koncu, iskupljenja i oprosta na albumu su organizirani u narativ koji je više filmski negoli književni. Špageti vestern i Ennio Morricone prva su i ključna referenca izdanja, što Ortega nije krila. Osim jasnoga tematskog momenta i onaj glazbeni je prilično transparentan, čemu su pridonijeli suradnici koji su radili na albumu  ̶  producent Skylar Wilson (Justin Townes Earle, Caitlin Rose), gitaristički dvojac Steelism iz Nashvillea i Charlie McCoy na harmonici. Prvi dio, “Through The Dust Part I”, sadrži mračnije i elegične pjesme u poznatoj maniri country otpadnika. “Afraid of the Dark” uvodi u priču o tamnom mjestu, izgubljenosti i nemoći. Očaj uz pokušaj otpora čuje se u “You Ain’t Foolin Me” i “Till My Dyin’ Day”, dok “Nothing’s Impossible” najavljuje borbu i oslobođenje.

    Muziku podržava

    “Through The Dust Part II” najkompleksniji je dio s najviše pjesama, koje su zanimljive ponajviše jer su prijelaz između tame prvog i svjetla zadnjeg dijela. Balansiranje između tame i svjetla nit je vodilja na većini Orteginih albuma, stoga je središnji dio dobar indikator kako se glazbenica snalazi sa suprotnim tendencijama u glazbi, ali i u stilu. “The Comeback Kid”, “Pablo” i “Lovers In Love” nose ne samo ovaj dio, nego album kao cjelinu. Ljubav i partnerstvo lajtmotivi su koji vode do oslobađanja u trećem i završnom dijelu “Through The Dust Part III”, koji se sastoji od dvije numere  ̶  “Liberty” i “Gracias a la Vida”. Potonja je pjesma čileanske kompozitorice i kantautorice Violete Parre te je bila obrađena mnogo puta, a pjevale su je i Mercedes Sosa te Joan Baez. Zatvaranje albuma, u kontrastu s mrakom prvog dijela, puno je svjetla te govori o zahvalnosti životu i svemu što donosi.

    Iako je kročila na sklizak teren s idejom o konceptaulnom vestern albumu, Lindi Ortega opet je uspjela napraviti dojmljivo i kvalitetno izdanje kojim vjerojatno neće ući glavnu struju, no njoj tamo nije ni mjesto.

    Muziku podržava