Lana krvari od dosade i uživa u tome, a vi?

    3243

    Lana Del Rey

    Ultraviolence

    Datum izdanja: 17.06.2014.

    Izdavač: Interscope / Universal Music

    Žanr: Pop

    Naša ocjena:

    Popis pjesama:

    1. Cruel World
    2. Ultraviolence
    3. Shades of Cool
    4. Brooklyn Baby
    5. West Coast
    6. Sad Girl
    7. Pretty When You Cry
    8. Money Power Glory
    9. Fucked My Way Up to the Top
    10. Old Money
    11. The Other Woman

    Velika senzacija iz 2012. godine i sadcore princeza Lana Del Rey nastavlja svoju priču započetu albumom “Born To Die” novom kolekcijom pjesama koja je zvukovno i tematski na tragu albuma prvijenca.

    Lana se prezentira kao stepfordsko dijete odraslo pod staklenim zvonom i u skladu sa svim pravilima modernog odgoja, odnosno, ona je kao sablasno naličje modernog američkog sna pripadnika srednje i više klase, nešto kao “Seks i grad” u negativu, ispražnjene nutrine koju više ne može zadovoljavati niti konstantno kupovanje, tulumarenje, opijanje, šlagiranje, seksanje. Žena jednostavno krvari od dosade i očajna je da si nađe neko zadovoljstvo, odnosno da parafraziram Queens of the Stone Age: “I want something good to die for, to make it beautiful to live“.

    Njen karakter kojim se prezentira u pjesmama je blaziran, senzualan, elegantno upropašten, prepotentan, egocentričan, a zvučne teksture su jezivo titrajuće, lelujave, pune mladenačke strepnje i žudnje, kako je to već zacrtano tematskim koordinatama na debiju. U jednom od intervjua Del Rey je naglasila da je glavnu inspiraciju vukla od dvije osobe koje su obilježile zadnju dekadu u prošlom i prvu dekadu u ovom stoljeću, Kurta Cobaina i Amy Winehouse. Obje su nažalost pokojne i kod obje je nažalost određenu ulogu u artikuliranju kreativnih impulsa imala i autodestruktivnost, tako da se nadam da Del Rey nije pokupila ‘baš to’.Produciran uglavnom od strane Dana Auerbacha iz The Black Keysa, “Ultraviolence” sadrži nekoliko vrlo jakih brojeva kao što su naslovna stvar, “Pretty When You Cry“, “Money Power Glory“, te zaključna “The Other Woman“. Ostatkom albuma dominira dojam da se svi uključeni u kreativni proces trude više nego što im sama inspiracija daje, no sam album je manje neujednačen nego što je to bio njen debi. U deluxe izdanju su uključene tri pjesme koje se primjereno uklapaju u opći kontekst albuma.

    Melodije na obradi Jessie Mae Robinson “The Other Woman” govori u prilog tome da Del Rey može još mnogo toga dati kao izvođačica. Možda joj sljedeći projekt bude album starohollywoodskih obrada i ne bih se čudio da joj to bude ploča karijere.

    “Ultraviolence” će sasvim sigurno cementirati poziciju Lane Del Rey – svi koji su uživali u “Born To Die” uživat će i u “Ultraviolenceu”, iako kreativni dosezi ove ploče ponešto zaostaju za komercijalnim potencijalom.

    Muziku podržava