Krešo Bengalka: Naturalizam po Kreši

    3277

    Krešo Bengalka

    Split ZOO

    Datum izdanja: 25.02.2018.

    Izdavač: Croatia Records

    Žanr: Trap

    Naša ocjena:

    Popis pjesama:

    1. Sine (feat. Žuvi)
    2. Šta ćeš
    3. Repetiram (feat. Speedheads)
    4. Uvij zakolji (feat. Vuk Oreb, Žuvi)
    5. Amfetamini (feat. Žuvi, Speedheads, Stipe Srdela)
    6. Balzamiko (feat. Stipe Srdela, Batman 3000)
    7. Supersport (feat. Žuvi)
    8. Jim Morrison
    9. John 3;16
    10. La kukaracha (feat. Speedheads, Žuvi, Stipe Srdela)
    11. Ostavila si me (feat. Stipe Srdela)
    12. Lipilo (feat. Slobo Indijanac, Vojko V)
    13. Franje (feat. Antonio Makinja)
    14. Nema nikome džabe (feat. Žuky Brate, Žuvi)
    15. Ovdi
    16. Nokturno (feat. Stipe Srdela)
    17. Božić (feat. Slobo Indijanac, Vuk Oreb, Žuvi)

    Kada je na Badnjak 2012. godine “Konan” ušao u eter sveopćeg YouTube puka predvođen zborskom i ponešto ratnički nastrojenom obradom “Lijepe naše” s početnim versom ‘lica nam obasjava rotacija u ogledalu’, nismo mogli ni sanjati što nam se u tom trenutku odvijalo pred očima, odnosno sviralo u ušima. Do tada relativno nepoznati reper izvan splitskih krugova pomeo je sve što se nalazilo pred njim i dao naslutiti nove tendencije koje će kroz nadolazeće godine pozitivno poremetiti hip hop krugove. Krešo Bengalka, gotovo šest godina poslije, objavio je svoj drugi samostalni studijski album i po uzoru na Balzacovog “Oca Goriota” dao realan prikaz društva koje se više može promatrati kao zoološki vrt, nego kao kulturno-civilizacijski krug.

    U sat vremena materijala na “Split ZOO” Bengalka ne postaje ništa mekši nego što je to bio na prošlogodišnjem izdanju “Finale”; naprotiv, s uvodnom “Sine” na kojoj surađuje sa starim i pouzdanim prijateljem Žuvijem, refrenom otvara verbalnu paljbu u smjeru kriminalaca, narkomana, političara, visokog društva i svih onih koji su dopustili crne dane na državnoj razini.

    Mračna atmosfera nastavlja se gotovo kroz cijeli album, što savršeno odgovara trap izričaju u kojem se osjeća zlokobnost, pogotovo na pjesmama koje su bile i singlovi (“Šta ćeš” i “Nokturno”). Kako je za glazbu i tekst zaslužan sam Krešo, očito je da čovjek vrlo precizno secira lokalno stanje koje najbolje poznaje, što se pak vrlo izravno može precrtati i na granice izvan Splitsko-dalmatinske županije, a da se ne lažemo niti malo, vrlo je jasno da se sve zajedno referira na aktualnu sliku Hrvatske.

    Muziku podržava

    Nekako se čini da na svakom žanrovskom albumu moraju postojati i ponešto opuštenije stvari izvan uobičajenih granica, kao neki ispušni ventil koji razbija crnu stvarnost, a tu funkciju ovdje imaju “Balzamiko” i “Ostavila si me”, kao predvodnice prijelaznog vala, smišljeno stavljene na određena mjesta kako bi nas probudile iz nabijenog ritma. Ipak, ono što se u potpunosti objedinjuje u sveopćoj Krešinoj lirici su teme koje bi mnogi htjeli staviti pod tepih, kao da se neke stvari ne događaju kod nas i da je to problem nekog drugog. Nevezano uz uporabe raznoraznih droga, ubojstva, kvartovskih svađa, uličnog žargona i krvavih noćnih izlazaka, to su stvari koje se kod Bengalke prenose izravnom porukom.

    Bez ikakvog zamagljivanja, služeći se autotuneom ili gostovanjima, poruka je primljena kod svih koji će pustiti album iz zvučnika. Što se tiče gostovanja, ima ih gotovo na svakoj pjesmi. Od starih znanaca iz Kiše (Vuk Oreb, Vojko i Batman 3000) i imena koje su se etablirale s prošlim albumom (Slobo Indijanac, Stipe Srdela, Antonio) pa do ljudi koji su suradnju s Krešom započeli na “Split ZOO” (Speedheads i Žuky Brate). Uglavnom, uzeto je u obzir da svi reperi imaju što za reći i da se snalaze u krugu u kojem glavni autor stvara. Naravno, svemu doprinosi sličan način razmišljanja kako bi instrumental trebao zvučati, dok je tekst ostvaren ponovo na realističko-naturalističkoj razini.

    Takvo otkrivanje crne stvarnosti i tamnih strana života može iz pjesme u pjesmu zvučati repetitivno, nekom slušatelju na prvu i neprobavljivo zbog vulgarnosti ili nerazumljivo zbog slenga, ali nitko to tako dobro ne radi kao Krešo Bengalka sa svojom klikom koja se pažljivo nalazi u ulozi objektivnog promatrača splitskih ulica. Bez imalo pretjerivanja i pokušaja da ga se subjektivno smjesti na tron koji zaslužuje, Bengalka je sa svojim drugim albumom već dobrano zapalio fitilj koji je polako pri kraju i čeka eksploziju.

    Muziku podržava