Krenuo južno, završilo prilično tužno

    955

    Elvis Costello & The Imposters

    The Delivery Man

    Datum izdanja: 20.09.2004.

    Izdavač: Lost Highway / Aquarius Records

    Žanr: Rock

    Naša ocjena:

    Popis pjesama:

    1. Button My Lip
    2. Country Darkness
    3. There’s A Story In Your Voice
    4. Either Side Of The Same Town
    5. Bedlam
    6. The Delivery Man
    7. Monkey To Man
    8. Nothing Clings Like Ivy
    9. The Name Of This Thing Is Not Love
    10. Heart Shaped Bruise
    11. Needle Time
    12. The Judgement
    13. The Scarlet Tide

    Elvis Costello je svoj zadnji album “The Delivery Man” zamislio kao koncept, uglazbljenu priču o dostavljaču koji zavodi tri žene različitih dobi i prošlosti. On ga je također zamislio i kao putovanje na američki Jug (uostalom, i snimio ga je u Sweet Tea Studio u Oxfordu, Mississipi). Kao uranjanje u mit i tradiciju američke glazbe, u blues, country i soul. No konačni rezultat je poprilično različit od početne ideje.

    Negdje po putu je Costello napustio zamišljeni koncept tako da je u suštini od čitave priče ostao samo naziv albuma i njegov cover s pick up kamiončićem. A na put za Jug je definitivno ponio krivu prtljagu – preispolirane stihove i ‘suviše-tradicionalnozvučeće-da-bi-bile-autentične’ melodije. OK, to stremljenje njujorškog (s naglaskom na pridjev ‘njujorški’ i svim značenjima koji taj pridjev u glazbenim okvirima u sebi nosi) autora da nam prezentira svoju viziju američkih glazbenih korijena katkad postiže prilično dramatične rezultate (“Country Darkness”), no u većini pjesama na albumu Costello zvuči i djeluje prepedantno i preukočeno u iznimno opuštenom okruženju.

    Pa tako, recimo, štektava, mucava izvedba na “Button My Lip” zvuči isuviše uvježbano, akademično, samim tim i nedovoljno uvjerljivo. Costellovom ziheraškom pristupu čista su suprotnost The Imposters, bend koji ga je vjerno pratio na posljednjim turnejama. Impostersi svoju pravu snagu pokazuju u pjesmama “Bedlam” i “Needle Time” ostavljajući dojam dinamičnog i glazbeno inventivnog benda punog žestine i bijesa koje umiju kontrolirati. Ima još jedna svjetla točka na ovom albumum, a to su dueti s Emmylou Harris na “Nothing Clings Like Ivy” i “Heart-Shaped Bruise” te posebno sa Lucindom Williams, čije je duboko, agresivno režanje na “There’s A Story In Your Voice” u skladu s barskom frkom koju provociraju Impostersi, a istovremeno potcrtava u kojoj je mjeri Costellov glas premiran i preuvježban.

    Sve ostalo navodi na zaključak da “King Of America”, Costellov album iz 1986. godine, i dalje ostaje kralj među onim albumima na kojima se Elvis uhvatio ukoštac s američkom glazbenom tradicijom pokušavajući je interpretirati na sebi svojstven način.

    Muziku podržava