Kraljevstvo glazbe bez granica

    1117

    Devin Townsend Project

    Epicloud

    Datum izdanja: 24.09.2012.

    Izdavač: InsideOut Music

    Žanr: Metal, Rock

    Naša ocjena:

    Popis pjesama:

    1. Effervescent!
    2. True North
    3. Lucky Animals
    4. Liberation
    5. Where We Belong
    6. Save Our Now
    7. Kingdom
    8. Divine
    9. Grace
    10. More!
    11. Lessons
    12. Hold On
    13. Angel

    Činjenica da je Devin Townsend jedan od najproduktivnijih rock/metal glazbenika današnjice neoboriva je, i po produktivnosti bi se s njim mogli uspoređivati, recimo, Neal Morse i Arjen Lucassen.

    Osim što je već dva desetljeća kontinuitet scene, tome u prilog svakako
    ide i podatak kako mu je ovo čak peti album od 2009. s Devin Townsend
    Projectom, a petnaesti ukupno. Album je to kojim zaokružuje set izdanja
    koje se jedno od drugog, kao uostalom i velika većina njegovih izdanja,
    gotovo pa korjenito razlikuju.

    “Ki” je rock album, “Addicted” moderni melodični heavy, ili kako je sam Devin rekao, ‘komercijalni metal’, oni su izašli 2009., a ‘true metal’ izdanje “Deconstruction” i “Ghost”, kojim dominira new age, prošle, 2011. Sva su ta izdanja objedinjena na “By A Thread – Live in London 2011”, box setu koji se sastoji od četiri DVD-a i pet CD-a, sa snimkama s koncerta u Londonu, na kojem su odsvirani svi spomenuti albumi. Iako je ideja za “Epicloud” nastala još tijekom snimanja konceptualnog albuma “Ziltoid The Omniscient” (2007.), koji govori o izvanzemaljcu Ziltoidu s planeta Ziltoidia 9, nema baš mnogo poveznica s njime, već više sa spomenutim kvartetom.Nakon ovog, Devin će s kanadskim pjevačem Chéom Aimeeom Dorvalom objaviti album “Casualties of Cool”, a “Z2”, nastavak priče o Ziltoidu, trebao bi se na tržištu također pojaviti 2013. godine. Samo je to potvrda teze iznesene u uvodu recenzije. Dakle, “Epicloud” je zamišljen kao finale Devin Townsend Projecta, a iako ima dosta elemenata koji ga povezuju s prethodnicima, ima i onih koji su bitno drukčiji, pa bismo tako s velikom sigurnošću mogli reći da je komponirao još jedan album koji se sa svim ranijima u velikoj većini ideja poprilično razlikuje.

    Očekivano, ne bi se mogao staviti ‘pod kapu’ jednog, konkretnog žanra, a najgrublje bi ga mogli opisati kao metal album inspiriran popom, kao underground inspiriran komercijalom. Iako, treba istaknuti kako ovdje ima značajnih utjecaja new-agea, hard, classic i progressive rocka, industrial metala s dosta ambijentale.

    Muziku podržava

    Također, važno je reći da “Epicloud” nije neki posebno kompliciran, predubok, preširok i preopsežan album, ali zato ima neku osobnu i posebnu čaroliju koja ga razlikuje od pojednostavljenih djela, koja uglavnom imaju svoje granice. Ovaj ih nema, a to, objektivno, i nije nešto neočekivano. Istina, ne može se reći da ima puno novih ideja, čak treba naglasiti da je po tome inferioran u odnosu na ranije, ali i one kakve prezentira, koliko god ih se doživljavalo istrošenima, poprilično su primamljivog i zaraznog karaktera. Puno je tu melodija, lepršavih, emotivnih, ali i psihodeličnijih, pa grubih, agresivnih, kaotičnih dijelova, jednostavnih, kao i uvrnutijih pjesama. Bez obzira na različitosti, lebdeća atmosfera u kontinuitetu prenosi optimizam, ali isto tako i neku pritajenu strepnju, nelagodu, osjeća se kontrast svijetlog s težim, tmurnijim epskim ugođajem, što albumu daje jaču dozu ‘unutarnje snage’.

    Super raznovrsne vokalne sekcije najjači su, najznačajniji i najbolji segment albuma, bilo da se radi o Devinovom univerzalnom pjevanju, od onog nabijenog emocijama, inspiriranog opernim izvedbama, sve do vrišteće-razbješnjenog, o divnim, uglavnom umirujućim izvedbama Anekke van Giersbergen ili pak sveprisutnim, prekrasnim gospel zborovima, koji ‘razbijaju’ energične dijelove, a simbioza s mirnijim i sentimentalnijim im je gotovo savršena. Moć gitara i ovdje se nije mogla izbjeći, čujemo ih u varijantama s puno melodijskog izražavanja, ali i u modernijim, distorziranijim, grubljim i osornijim groove izvedbama. Dosta se koristilo syntheva, klavijature su izrazito ugodne, akustike ispunjene ambijentalom, dok su ritmičke sekcije svoj angažman, očekivano, uglavnom podredile kolektivnom, pa su tako angažiranije, glasnije, brže i dublje u raskalašenijim i napucanijim, a smirenije i manje nametljive u mirnim naslovima.

    Neke su pjesme predozirane elektroničko-industrijalizirano-kaotiziranim zvukovima, pa ‘guše’ sound, prvenstveno vokale i gospel zborove, a neke zvuče kao da su nedovršene, i to bi se, generalno gledajući, moglo navesti kao najočitiji minus ovog izdanja. “Effervescent!” je uvodni instrumental s potpunom dominacijom gospela, “Lucky Animals” melodična pjesma s kabaretskim prizvukom, “Liberation” hardrockerska ‘pržiona’, “Save Our Now” lagan za slušanje i privlačan new age naslov, a poker melodičnih ‘aduta’ zaokružuje “More“, žestoka, ali naglašeno himnična pjesma s industrial podlogom, snažnim ženskim i muškim pjevanjima, malo jazzy utjecaja i finalnih syntheva.

    True North” je srednje brza, odmjerena pjesma s krasnim ženskim vokalima, emotivnim pianom, heavy riffovima, orkestralnim naznakama i umirujućim odjavnim gospelom, a “Kingdom” (inače nanovo snimljena pjesma s albuma “Physicist” iz 2000.) glasan je naslov s industrial riffovima, oštrim muškim vokalima koji na momente naginju ka operetskim izvedbama, glasnijim, sugestivnim Anetteinim i epskim zborskim pjevanjima, koja umiruju sveopću agresiju, te odjavnim space ugođajem.

    Where We Belong” je snažna gitarska, “Divine” nježna akustična balada, “Lessons” akustični instrumental koji se prelijeva u “Hold On“, čvršću baladu sa sjetnijim vokalima, a sound orgulja uvodi u posljednju pjesmu “Angel“, odrješit srednjeritmički naslov sa čvršćim gitarama, emotivnim ženskim, ozbiljnijim muškim i konstantom zborskih pjevanja, koja s pianom privode kraju i pjesmu i album.

    Album s kojim Devin nije postavio nove standarde, s kojim nije sam sebi dao zadatak koji neće ili će teško moći riješiti i nadmašiti, ali je opet dokazao da je u stanju napraviti nešto što se neće moći usporediti ni s jednim njegovim i inim ranijim glazbenim djelom. To je njegova ogromna, monumentalna, kolosalna vrijednost i po tome je unikatan i specifičan. Jednako kao i njegova glazba, koja ne poznaje ni kriterije ni granice.

    Muziku podržava