Koncertni biser svijetu u amanet

    3718

    Ibrica Jusić

    Amanet & Best Of u HNK Zagreb

    dvd

    Datum izdanja: 20.12.2004.

    Izdavač: Dancing Bear

    Žanr: World Music

    Naša ocjena:

    Popis pjesama:

    1. Ponoć
    2. Kradem ti se u večeri
    3. Tamburalo momče uz tamburu
    4. U Stambolu na Bosporu
    5. Laku noć
    6. Na prijestolju sjedi sultan
    7. Tebi majko misli lete
    8. Emina
    9. Kraj tanahna šadrvana
    10. Žute dunje
    11. Hasanagin sevdah
    12. Šimšir listopad
    13. Lijepi li su mostarski dućani
    14. Moja gospođa
    15. Prolog – Zbogom malena
    16. Skoro pa svejedno je
    17. Ljubi san vašu kćer
    18. Harlekino
    19. Osobenjak
    20. Sit svega toga
    21. Trubač sa Seine
    22. U svakom slučaju te volim
    23. Pismo ćali
    24. Nemoj poći sad
    25. Amsterdam
    26. Ne dajte da vas zavedu
    27. Mačka
    28. Još samo ovaj put (video)
    29. Alonge ma nui derniere (video)
    30. Odvedi me (video)

    Koncert Ibrice Jusića, održan 5.lipnja 2003. u Hrvatskom narodnom kazalištu Zagreb, ulazi u krug onih koncerata za koje mi je žao što nisam na njima bio. Ono što je neobično u informaciji iz prošle rečenice jest činjenica da sam, za razliku od svih drugih svirki kojima nisam prisustvovao zbog nedostatka novca, ulaznica ili slobodnog vremena i zbog toga najčešće za njima počeo ‘plakati’ i prije nego što su ustvari i bili održani, za ovim koncertom počeo žaliti tek nakon što sam odgledao njegovu snimku na DVD-u “Amanet & Best Of u HNK Zagreb“.

    Kako za prolivenim mlijekom nema smisla previše žaliti, napravio sam si topli čaj i zavrtio DVD još jednom (i još jednom, i još jednom…) da ‘izronim’ sve bisere koje je Ibrica, dubrovački kantautor sa zagrebačkom adresom, posijao u otprilike 2 sata koliko koncert traje. Opustio sam se, prepustio i uživao. I shvatio da je, ajde da budem malo patetičan, čitav ovaj glazbeni događaj jedan mali koncertni biser, sazdan od čežnje, patnje, ljubavi, nade i vjere. Sazdan od sevdaha i serenada.

    Uostalom, tako je koncert i podijeljen. U prvom dijelu, Ibrica Jusić slavi svoje mostarske korijene sevdišući. Poklopilo se da je iz bogate pjesmarice sevdalinki izvukao one koje su istovremeno ‘the best of the best‘ (samim time privlačne i publici izvan granica Bosne i Hercegovine), ali i podatne za novo, pomalo nekonvencionalno ‘čitanje’ Elvisa Stanića, koji je bio je bio jedan od gostiju na ovom koncertu, uz violinista Sašu Olenjuka, harmonikaša Zlatana Došlića, Ladarice i gudački orkestar opere HNK. Konačni rezultat te interesantne suradnje bogati su aranžmani što ukazuju na nijanse ‘umiješane’ u dominantno orijentalnu boju sevdaha (glazba sefarda, sarajevskih Židova, te elementi romske glazbe), ali i na jazzerski background Elvisa Stanića (u ovom slučaju jazz via Django Reinhardt). Dodajte tome dubrovački glas koji se rađa u mostarskoj duši i jasno je da s amanetom koji je namjerio ostaviti svijetu Ibrica nije mogao omanuti.

    Muziku podržava

    Drugi dio koncerta zatiče jednog od naših najdugovječnijih kantautora u crnom, samog na pozornici. Čovjek i njegova gitara (OK, i pas Archie). Na kraju krajeva, tako je i započeo svoj trubadurski put prije četrdeset godina na legendarnim dubrovačkim skalinama, osvajajući serenadom i mladenačkom drskošću, u to ne treba uopće sumnjati, srca mnogih tuzemnih i inozemnih gospođa i gospođica. 2003., Ibrica na lageru ima ne samo brdo izvođačkog iskustva nego i mnoštvo svojih pjesama, ali i kazališnih songova, covera pjesama stranih kantautora (Cohen, Brel) ili pak uglazbljenih stihova naših pjesnika (Golob, Cesarić, Paljetak). I vještinu da ih posloži i interpretira na način da uvjeri slušatelja i gledatelja ovoga DVD-a, a posebno posjetitelja u HNK-u kako je za potpun glazbeni doživljaj sasvim dovoljna jedna gitara (u rukama pravoga svirača) i jedan glas (u iskrenog, duševnog interpreta).

    Jedna je novinarka u izvještaju s koncerta napisala kako je “lijepo bilo vidjeti kako mladi svijet briše suze…

    ‘Dodatnu opremu’ DVD-a čine informativan dokumentarac o Jusićevom nastupu s Montreux Jazz Festivala autora Ante Batinovića, nekoliko spotova te efektno dizajniran booklet sa stihovima svih pjesama. Mala zamjerka ide tehničkoj strani ovog audio-vizuelnog bisera. Naime, zvuk nije onoliko kristalno čist koliko bi se to od ovako napredne tehnologije očekivalo.

    Muziku podržava