Kompilacija po izboru fanova

    2404

    Bjork

    Greatest Hits (Reissue)

    Datum izdanja: 14.05.2007.

    Izdavač: Polydor / Aquarius Records

    Žanr: Pop

    Naša ocjena:

    Popis pjesama:

    1. All Is Full Of Love
    2. Hyperballad
    3. Human Behaviour
    4. Joga
    5. Bachelorette
    6. Army Of Me
    7. Pagan Poetry
    8. Big Time Sensuality (The Fluke Minimix)
    9. Venus As A Boy
    10. Hunter
    11. Hidden Place
    12. Isobel
    13. Possibly Maybe
    14. Play Dead
    15. It’s In Our Hands

    Kompilacija jednostavnog i predvidljivog naziva “Greatest Hits” nastala je na dosta originalan i intiman način – kao rezultat neposredne suradnje nje same, odnosno njenih pjesama i njenih fanova, kojima je ponuđeno 74 pjesme koje su online-glasanjem našle svoje mjesto na kompilaciji.

    Nakon pet dana nastao je tracklist koji predstavlja kompilaciju. Ova kompilacija predstavlja cjelovit presjek njezine karijere i služi kao odlična početnica za sve buduće fanove. Za vizualan izgled kompilacije zaslužna je islandska suvremena umjetnica Gabriela Fridriksdottir.

    All Is Full Of Love” pjesma je koja otvara kompilaciju, a koja je izdana u ljeto 1999. godine kao posljednji singl s trećeg albuma “Homogenic” pod producentskom palicom Howie B-a. Na kompilaciji se našla verzija pjesme korištena i u spotu za istoimeni singl, a koji potpisuje Chris Cunningham, koji se proslavio s Madonninim spotom za pjesmu “Frozen” isto kao i spotom “Only You” za Portishead. Njegov spot za pjesmu “All Is Full Of Love” osvojio je nekoliko nagrada, kao i nominaciju za nagradu Grammy.

    Hyperballad“, pjesma koju potpisuju Bjork, Nellee Hooper i Marius De Vries, objavljena je kao četvrti singl u veljači 1996. godine s albuma “Post” pod producentskom palicom Nellea Hoopera i same Bjork. Video-uradak potpisuje Francuz Michel Gondry, čija suradnja s Bjork traje od davne 1993. godine na spotu za “Human Behaviour”.

    Muziku podržava

    “Human Behaviour” pjesma je koja otvara njen debitantski uradak iz 1993. godine, album “Debut”, koji ju je ubrzo lansirao u svjetsku orbitu nakon Sugarcubesa. Producentski ju prati dugogodišnji suradnik Nellee Hooper, a spot osvaja MTV nagradu ‘Best Breakthrough Video’ pod režiserskom palicom nevjerojatnog vizualnog umjetnika Michela Gondrya, koji nepogrešivo uspijeva prenijeti njenu glazbu u živopisnu priču.

    Prvi singl s trećeg albuma “Joga” produciran je u španjolskom studiju s novim suradnikom Markom Bellom. Tekst za pjesmu potpisuje njen dugogodišnji suradnik s Islanda, Sjon. Spot je snimljen na otvorenim lokacijama na Islandu sa 16mm ručnom kamerom te je naknadno digitalno ukomponiran u kompjutorski izmanipulirane i animirane krajolike koji oživljavaju paralelno s beatovima u pjesmi. Spot je režirao Michel Gondry.

    Još jedan singl s njenog trećeg albuma, “Bachelorette“, dio je epske priče koju je Bjork sama napisala, a tekst za pjesmu (pošto je trebao zvučati epski nakon nekoliko čaša crnog vina) potpisuje njen pjesnik s Islanda, Sjon. Režiranja spota ponovno se prihvatio Michel Gondry, čime se broj uradaka koje je radio za Bjork penje na šest.

    Pjesme “Army Of Me” i “Modern Things” zapravo su nastale prije 1990. godine i prije albuma “Debut”, ali su se istodobno previše razlikovale od atmosfere koju su Nellee i Bjork stvorili za debitantski album, tako da se “Army Of Me” pojavljuje na albumu “Post” iz 1995. godine.

    Pjesma je nastala kao produkt suradnje dvojca Graham Massey i Nellee Hooper te same Bjork, naravno. Cijelu tu priču u alegorijski spot pretočio je Michel Gondry, a pošto je u nekim zemljama zabranjeno slobodno umjetničko izražavanje, pardon, bacanje bombi po muzeju, spot je doživio i tri verzije istog događaja.

    Pegan Poetry” druga je pjesma skinuta sa četvrtog studijskog albuma “Vespertine”. Ovu emocionalno nabijenu skladbu u potpunosti potpisuje sama Bjork, a spot sa sirovim i realno brutalnim prikazom patnje u ime ljubavi potpisuje Nick Knight, koji je zaslužan i za fotku s covera albuma “Homogenic”.

    Kompilacija nas ponovo vraća u početke devedesetih s pjesmom “Big Time Sensuality“, koja je četvrti singl i četvrti spot s albuma “Debut”, koji potpisuju Bjork i Nellee Hooper. Spot je snimljen u New Yorku 1993. godine s rasplesanom i raspjevanom Bjork na prikolici kamiona koja se kreće njujorškim ulicama. Režiju spota potpisuje Stephane Sednaoui.

    Venus As A Boy” jedna je od zadnjih stvari snimljenih za debitantski album koju je Bjork otpjevala na diktafon u svom dnevnom boravku na Islandu, ne otkrivajući nikad identitet osoba o kojima pjeva pa tako ni ova pjesma nije iznimka. Producirala ju je zajedno s Nelle Hooperom. Redateljsku palicu ovog puta prepušta jednoj ženi, Sophie Muller, Britanki koja je svoje redateljske sposobnosti brusila na bendovima poput Blur, No Doubt i Eurythmics.

    Još jedna stvar na kompilaciji s albuma “Homogenic” je “Hunter“, a produkciju potpisuju Bjork i Mark Bell – LFO. Paul White iz londonske dizajnerske tvrtke Me Company potpisuje režiju spota koji prikazuje metamorfozu Bjork u polarnog medvjeda. Spot je specifičan po svojim postproducijskim aktivnostima koje su trajale nekoliko mjeseci.

    mark Bell upoznao je Bjork još u fazi Sugarcubesa. Želja Bjork za njihovom suradnjom traje još od debitantskog albuma, ali su uspjeli uskladiti kolosijeke tek zajedničkim petomjesečnim boravkom u Španjolskoj, kada je i nastao “Homogenic”.

    Hidden Place” govori o skrovitom raju koji stvaraju dvoje pojedinaca u emocionalnom kontaktu. Tekst potpisuju Bjork, Guy Sigsworth i Mark Bell, a producira ju Bjork. Pjesma je najavni singl albuma iz 2001. godine, “Vespertine”. Režiju spota potpisuju Inez van Lamsweeerde, Vinoodh Matadin i M/M Paris.

    Epski kontinuitet zaokružen je pjesmom “Isobel” – ime izmišljenog lika čije pustolovine pratimo još od pjesme “Human Behaviour” do “Bachelorette”. Tekst pjesme potpisuje Sjon kao svoje prvo stihoklepstvo, a pjesmu potpisuju Bjork, Nellee Hooper i Marius De Vries. Produkciju potpisuju Nellee Hooper i Bjork. Pjesma je smještena na njenom drugom albumu “Post”. Michel Gondry ponovno se prihvatio režiranja.

    Još jedna pjesma na kompilaciji s albuma “Post” je “Possibly Maybe“. Pjesmu skladaju Bjork, Nellee Hooper i Marius De Vries. Za spot je ponovo angažiran Stephane Sednaoui, koji nas vizualno izaziva kupajući Bjork u mlijeku te je hraneći lubenicom i neonskom prašinom.

    Play Dead” nastala je za potrebe soundtracka za film “The Young Americans”. Pjesmu potpisuju Bjork, David Arnold i Jan Wobble, a produkciju David Arnold i Danny Cannon. Pjesma se našla kao bonus track na debut-albumu. Spot je režirao Danny Cannon.

    Kompilacija završava petnaestom pjesmom “It’s In Our Hands“, koju je skladala Bjork, a produkciju potpisuju Bjork i Drew Daniel-Matmos. Spot je režirao Spike Jonze, koji je snimio film “Parapluies de Cherbourg” koji je poslužio kao inspiracija za singl “It’s Oh So Quiet”. Spot je snimljen u Engleskoj u nightvision-tehnici, Bjork šeće močvarom te se sjedinjuje s okolnom prirodom i insektima.

    Kompilacija “Greatest Hits” izdana je krajem 2002. godine u originalnim izvedbama s albuma, a neke pjesme su prezentirane u remiksiranim verzijama poput “Big Time Sensuality”, “Possibly Maybe” i pjesme “All Is Full Of Love”.

    Kao što sam već naveo ovo reizdanje kompilacije služi za stare fanove kao zamjena za već ‘izlizani’ CD, dok oni novi uplašeni njenim eksperimentima na zadnjim albumima definitivno svoje istraživanje trebaju započeti ovom kompilacijom kako bi evoluirali prema eksperimentalnim vizualnim i akustičnim doživljajima kojim nas Bjork uvijek iznova daruje.

    Muziku podržava