Kol’ko si dobio iz njemačkog?

    4758

    Rammstein

    Liebe ist für alle da

    Datum izdanja: 16.10.2009.

    Izdavač: Universal Music

    Žanr: Industrial Metal

    Naša ocjena:

    Popis pjesama:

    1. Rammlied
    2. Ich tu dir Weh
    3. Waidmanns Heil
    4. Haifisch
    5. B********
    6. Frühling in Paris
    7. Wiener Blut
    8. Pussy
    9. Liebe ist für alle da
    10. Mehr
    11. Roter Sand

    Simpatični i bezazleni industrijalno-metalni Nijemci (a od nedavno i porno glumci) strpili su se nekoliko godina, smislili nekoliko novih kontroverznih caka i dali svima da se zažele masnoće i ritma. Ono što su najavljivali u intervjuima, ono što rade najbolje, ono što smo očekivali – ponovili su. I nadalje jedini razlog zbog kojeg mi je žao što u 9 godina nisam uspio naučiti njemački – Rammstein is back!

    Mašinerija koja radi jedne od najubojitijih koncerata složila je album koji je definitivno korak naprijed pa čak i u trenutku kada ne izmišljaju ništa revolucionarno i u trenutku kada su unatoč svojoj kontroverznosti tako jebeno zabavni. Sve je počelo pred nekoliko mjeseci kada su krenuli s kampanjom vlastitog povratka i u trenutku kada su curama morali objašnjavati da na novom spotu jednostavno moraju poševiti neke glumice.

    Mislim da je valjda i moja mama (koja još uči koristiti Internet) vidjela spot za pjesmu “Pussy“, stvar koja je najavila album i postala jedan od najučinkovitijih načina kako zainteresirati svjetsku mladež. Uz to, pjesma je toliko priglupa i, za Rammsteinov slučaj, toliko prosječna. Ali, pored takvog spota, koga je briga, zar ne?!

    Na sreću, to je jedini trenutak koketiranja s engleskim tržištem (“You’ve got a pussy/I have a dick/So, what’s the problem/Let’s do it quick”) i premelodičnim ‘kljava’-riffom, jer ostatak albuma predstavlja Rammstein onakvog kakvog smo ga zavoljeli.

    Muziku podržava

    Rammlied” je logični himnički početak, a “Ich tu dir Weh” je jedna od najmoćnijih stvarčuga i riff mastan skoro kao i juha od stare koke. Naravno, već tu je jasno da su najslabiji trenuci kada Till pokušava pjevušenjem smanjiti testosteronske tenzije. No, nema brige – nakon srednjovjekovnih kraljevskih truba brza “Waidmanns Heil” urla riječi koje nikada ne fulavaju – “Die Kreatur muss sterben!!!”.

    Ona stvar na “B” s puno zvjezdica ustvari predstavlja “Bückstabü” što u stvari ne znači – ništa. Bend je snimio ultra-duboku masnu preproduciranu stvar čije ime svakome smije značiti što god izabere. Naravno, opet su se poigrali s još jednim jezikom – francuskim, i to na pjesmi “Frühling in Paris” gdje su ubacili i riječi Edith Piaf. Stvar je akustična, a kasnije se raširi u glasan, ali i izlizani refren. Takav uobičajeni riff pomalo je uništio i totalno obećavajuću sporiju “Mehr“.

    Najbolji trenuci albuma su “Wiener Blut” gdje poručuju dobrodošlicu u tamu (“Willkommen in der Dunkelheit”) u stilu glavnog lika ove pjesme – monstrum Josef Fritzl koji je nanio poremećenu štetu vlastitoj obitelji, a njoj uz bok stoji i naslovna “Liebe ist für alle da” koja pokazuje da ne bi trebalo biti filozofije – tipične glasne, industrijalne, moćne i masne stvari najbolje su čime Rammstein može zabaviti svijet.

    Opet treba zaključiti da Rammstein imaju tu privilegiju da su simpatični i omiljeni iz nekog čudnog i neshvatljivog razloga. Ali – jesu!

    Spojili su muziku na koju glavama mašu razne generacije iz raznih žanrova. Pokušavaju kontroverzom i temama šokirati svijet, a nama koji pratimo to s normalne glazbenoljupske strane, oni su jedan totalno bezazlen skup ljubitelja riffova koji pjevaju o nečemu što najčešće razumije samo moja profesorica njemačkog.

    Muziku podržava