Kloniran, ali dobar thrash-metal

    1404

    Suicidal Angels

    Sanctify The Darkness

    Datum izdanja: 20.11.2009.

    Izdavač: Nuclear Blast / Trolik

    Žanr: Thrash Metal

    Naša ocjena:

    Popis pjesama:

    1. Bloodthirsty
    2. The Pestilence Of Saints
    3. Inquisition
    4. Apokathilosis
    5. …Lies
    6. No More Than Illusion
    7. Atheist
    8. Beyond The Laws Of Church
    9. Mourning Of The Cursed
    10. Dark Abyss (Your Fate Is Colored Black)
    11. Child Molester

    Pobjeda na natjecanju Rock The Nation Award 2009. u konkurenciji više od 1200 bendova, koje je zajedno s najuglednijim europskim metal-magazinima organizirao Nuclear Blast, grčkoj skupini Suicidal Angels širom je otvorila vrata ka uspjehu.

    Ne samo da su potpisali ugovor s Nuclear Blastom, nego ih je pod svoje ‘skute’ uzela supersnažna booking-agencija Rock The Nations, pa je osim svjetske distribucije albuma osiguran i snažan koncertni angažman na festivalima te turneje s ‘jakim’ benovima. Mada, Suicidal Angels se ne može niti u dosadašnjem dijelu karijere požaliti na ‘druženje’ sa slabim imenima, s obzirom da su supportirali Rotting Christ na “Theogonia Balkans Touru” 2007. i Maccabre na “The Reanimated Touru” 2007.

    Usto, svirali su i sa Tankard, Napalm Death, Onslaught, Behemoth, Kreator, Celtic Frost, Nile i te nastupe marljivo koristili za promociju svog dotadašnjeg rada, prezentiranog kroz neke demo-materijale, te debitantski album “Eternal Domination” (2007.).

    Toliko u uvodnom podužem dijelu, s obzirom da se radi o relativno nepoznatom bendu, a u nastavku krećemo s analizom onoga što je Suicidal Angels ponudio na “Sanctify The Darkness” albumu. Ta analiza, definitivno, neće biti preopširna, jer ono što je na njemu izvedeno to jednostavno i ne zahtjeva. Radi se, naime, o, najkraće i najjasnije rečeno, klasičnom thrash-metal albumu sa snažnim uporištem u osamdesetima.

    Muziku podržava

    Brze, agresivne, napadajuće i glasne pjesme (istina, većina njih i sa kraćim, sporijim i glasovno umjerenijim ‘umecima’), nakrcane s mitraljirajuće-brzotrzajućim, brutalnim riffovima koji se često poklapaju i preklapaju (iliti dubliraju), pa s uglavnom kratkim, ‘zavijajućim’ solažama i ‘režeće-kričavim’ vokalima, neupitno asociraju na ‘old school’ thrash-metal.

    Brzina i agresija toliko su neobuzdane da na momente izbjegnu kontroli, i kroz atonalnije, distorzivne riffove, blastbeating, te vokalni growling naslućuju da i death-metal utjecaji nisu strana materija. Dakle, nešto kao kada bismo spojili thrash’n’death vokale Testamenta i Possesseda i razarajuće, beskompromisne Slayerove i Kreatorove riffove i brze, kratke i jasne solaže, ‘no compromise’ bubnjanje s povremenim blastbeatevima, te bogohulne tekstove, dobili bismo glavne karakteristike ovog albuma.

    Kojem je, naravno, glavna mana totalna neoriginalnost, ali s obzirom da istovremeno djeluje i retro i svježe, nema dvojbe da mu se može ipak pripisati više pozitivnih negoli negativnih osobina. Jedna od pozitivnih strana mu je svakako čvrst, hermetičan, a i moderan sound kojeg se dobilo kroz produkcijske normative (R.D. Liapakis (Mystic Prophecy, Valleys Eve)), ali koji je istovremeno održao zavidnu razinu thrasherske sirovosti.

    Napad na slušne organe počinje odmah, s prvom pjesmom “Bloodthirsty“, pa iako je početni riffično/bubnjarski dio sporiji, nastavak donosi titpičan, brzi thrash-metal sa Chuck Billyevskim stilom pjevanja. “The Pestilence Of Saints” je urnebesni, ‘totalni’ Slayerovski thrash-metal, “Inquisition” u uvodnom dijelu nudi death/thrash matricu s naglašenim blastbeatingom tipa The Crown, dok je nastavak Testamentove forme, a “No More Than Illusion” nudi dupli riffični početak, sporiji, ali žestok središnji dio, nadograđen ‘podrhtavajućim’ solom.

    Najraznolikija je “Atheist“, pjesma s umjerenim, čak i ne baš glasnim početkom, kombinacijom blastbeata i ritmičnog bubnjanja, s dosta heavya u gitarama, kao i deatha u vokalima. Jednako kao i dvominutni thrash-instrumental “Mourning Of The Cursed” koji ima sve predispozicije za ‘ubacivanje’ vokala i prava je predigra za najbržu, najzvučniju, ‘najubitačniju’, Kreatorsko/Slayerovsku stvar “Dark Abyss (Your Fate Is Colored Black)“.

    Kako je razvidno, Suicidal Angels niti jednom jedinom sitničicom nije ponudio mogućnost da ga se u budućnosti prepozna ‘od prve’, i nakon samo nekoliko uvodnih taktova nekog budućeg izdanja kaže ‘hej, pa ovo su Suicidal Angels’. Kao što je to, recimo, slučaj s bendovima čija smo imena istaknuli ranije u tekstu.

    Međutim, s druge strane bend je definitivno pogodio ‘u sridu’, u samu srž thrash-metala, i bez obzira što je isplagirao do nesvijesti, treba reći da doista, kako je već pripomenuto, “Sanctify The Darkness” istovremeno djeluje i retroistički, ali i modernistički osvježeno.

    Zato njegova ocjena nije nikakvog ‘alibi’ karaktera, već naprosto realna (pr)ocjena svega ponuđenog. Jer se zaista radi o dobrom thrash-metal albumu, a nadam se i dobrom thrash-metal bendu. Što bi se uskoro trebalo i otkriti.

    Muziku podržava