11. Let Me Mend The Past (live in Madrid ’19)
    12. Anamnesis
    13. Inner Cell (live in Utrecht ’19)
    14. Loyalty (live in Utrecht ’19)
    15. Horology (live in Utrecht ’19)
    16. A Brief History of Planet Earth (live in London, Berlin, Utrecht and Barcelona ’19)

King Gizzard and the Lizard Wizard napravili su što i inače King Gizzard and the Lizard Wizard čine, vrijeme karantene ih je natjeralo na to. Prvotno je zamišljeno da dokumentarac o njihovoj europskoj turneji prošle jeseni bude prikazivan u kinima, ali zbog sveopće karantene, to baš i nije izvedivo u naredno vrijeme. Čemu odgađati kvalitetan materijal, kad ga već imamo na lageru (standardni moto benda)! Odjednom su ga  ‘modernizirali’ i dobili smo ekskluzivni live stream na jedan dan (17.4.). Na želju fanova, stream se još jednom reprizirao tjedan dana kasnije, i to je to što se tiče dokumentarca “Chunky Shrapnel”.

Najbolje je odmah u startu krenuti od tog dokumentarca. Na prvu, možda sam dokumentarac djeluje neuobičajeno jer je sniman u art-stilu. Snimke koncerata su najčešće pomiješane s nekoliko nastupa pa smo uz zanimljive kadrove dobili još bolju viziju Gizzardovih nastupa. Kad tome nadodamo da između pjesama nema previše pričanja, da su u tim dijelovima najčešće snimke backstagea, pripreme za koncert ili u manjoj mjeri slike s turneje, jasno je što se htjelo postići ovim izdanjem – nije to trebao biti samo još jedan koncertni snimak kakvih imamo na pretek.

Duh Gizzarda je nemjerljiv, a rade istinski live spektakl kojeg je često teško opisati. Tako samo finale dokumentarca, a ujedno i završna pjesma na samom albumu “Chunky Shrapnel” jest simbolično nazvana “A Brief History Of Planet Earth”, a ona generalno sadrži jammanje na mnoge poznate hitove benda. Kad se taj dio vidi u dokumentarcu, vjerujem da će i one koji uopće ne voli Gizzarde proći trnci gledajući te snimke, jer je bend pozvao svoje predgrupe Orb i Stonefield da zasviraju, dok su se oni zajebavali, radili stage divinge, polijevali ekipu pivom… I to traje i traje i traje… Smiješak na licu svakog posjetitelja je jasno vidljiv, pa i Stuova ideja da stage divingom odnese pivu do tonca je objeručke prihvaćena.

Uvijek mi je teško gledati video snimke koncerata jer mi to jednostavno nije to, ako nisam dio ekipe koja usuglašeno bodri voljeni bend, ali ovaj dokumentarac mi je poprilično dobro dokazao da su jedan od najboljih live bendova trenutno. Na moju sreću, već sam ih do sad gledao četiri put, jednom upravo na ovoj turneji Alexandra Palaceu u Londonu pa će mi “Chunky Shrapnel” ostati lijepi podsjetnik na predivne momente koje su mi Gizzardi pružili.

Prilikom najave drugog streama dokumentarca, Gizzardi su na streaming mreže pustili i audio snimku “Chunky Shrapnel” koja sadrži materijal iz dokumentarca. Ima nekih manjih izmjena, ali suština se čuje. Tu se nalaze i tri instrumentala koji nisu snimljeni na tim koncertima, a to su redom “Evil Star”, “Quarantine” i “Anamnesis” koji se dobro uklapaju u cijelu priču.

Baš kao i kod video snimaka, tako mi se još rang manje sviđaju audio snimci koncerata, jer tu se tek dobiva suhoparan pokušaj dočaravanja atmosfere koncerata. Da, mogu reći da se svirački čuje sva ludost benda i koliko moćni mogu biti u svojim psihodelično-progresivnim verzijama pjesama, ali kad to usporedim sa samim koncertnim iskustvom, kao da dobivam tek 20% te atmosfere. Da, možda sam razmažen koncertima i vjerojatno za ovu izjavu i stoji činjenica da već dva mjeseca nisam ništa pogledao uživo…

Sam live “Chunky Shrapnel” nije prvi live album benda, pa čak nije niti prvi live album u ovoj godini za Gizzarde, jer su ranije ove godine izdali čak tri izdanja “Live In Brussels ’19”, “Live In Adelaide ’19” i “Live In Paris ’19”, čija je sva zarada išla zakladama u Australiji koje su se bavile obnovama života i životinjskog svijeta nakon razornih požara u matičnoj im državi.

Sve je jasnije da ćemo jako teško vidjeti Gizzarde u najavljenom datumu kod nas, ali nadam se da će cijela turneja biti prebačena za neka bolja vremena, te da koncert kod nas prilikom toga neće biti otkazan, jer bilo bi odlično da konačno jedan od najboljih live bendova današnjice i kod nas pokaže zašto je nastala tolika fama oko imena King Gizzard and the Lizard Wizard.

Do tada, preostaje nam jedino uživati u ovakvoj ogoljenoj verziji live albuma “Chunky Shrapnel”, jer sumnjam da će sam dokumentarac tako skoro ponovno izaći na vidjelo. Bilo kako bilo, “Chunky Shrapnel” je dokument jednog vremena i jedne turneje na kojoj su Gizzardi pokazali da se sve više približavaju A ligi bendova. Kao najbolji dokaz koji ide u prilog tome je rasprodani koncert u Londonu s preko 10.000 ljudi.

Art dokumentarac je za 4,5, dok je live snimka za 3,5, što u konačnici daje ukupnu ocjenu 4, dok su sami koncerti za čistu peticu i dalje vam ništa ne trebam pričati…