Kako uglazbiti tugu 2

    1849

    Willard Grant Conspiracy

    There But For The Grace Of God

    Datum izdanja: 31.08.2005.

    Izdavač: Glitterhouse / Dancing Bear

    Žanr: Americana

    Naša ocjena:

    Popis pjesama:

    1. Morning Is The End Of The Day Ostrich Song
    2. Child’s Prayer
    3. Bring It Down
    4. Bring The Monster Inside
    5. Evening Mass
    6. St. John Street
    7. Rainbirds
    8. Work Song
    9. Another Lonely Night
    10. I Miss You Best
    11. Love Doesn’t
    12. Sticky
    13. Christmas In Nevada
    14. Ballad Of John Parker
    15. Trials Of Harrison Hayes
    16. Dig A Hole

    Moj prvi susret s Willard Grant Conspiracyjem dogodio se u rano proljeće 2004. Tih je dana njihov “Regard The End” opasno konkurirao Caveu i Waitsu, okrunjenim glavama proljetnog bluesa. Proljeće: priroda se budi, proljetnice niču, hormoni luduju, školarci pišu zadaćnice na temu istog, žene kreću na rapidne dijete, ‘rješite se narančine kore u mjesec dana’ vrišti sa svakog plakata svake autobusne postaje, južina je nepodnošljiva i dođe mi da se upucam. Zbog južine. A ni ‘narančina kora’ nije ništa slabiji razlog.

    I u taj čas stiže Robert Fisher: glas mu smrdi na cigarete i žesticu, u prvoj pjesmi već šaka mrtvih, usna harmonika tu, suicidalni poriv tamo kao muškarci ne plaču, al’ bogme gutaju jako vel’ke knedle. Fina, paučinasta struktura akustike, letargije, zarobljenosti u vremenu, ljubavi prema oružju i alkoholu, samosažaljevanja, opće duševnog klonuća i prepuštanja, na posljednjoj stanici puta u patetiku. Idealan recept kako uglazbiti tugu.

    ‘A Short History Of Willard Grant Conspiracy – There But For The Grace Of God” retrospektiva je gore spomenutih tematika s naravno, debelo izraženom depresivnom komponentom. Stvari se dijele u dvije kategorije: one u kojima čujemo češću upotrebu bekvokala i pozadinskih zvukova (ženski glas s perona, recitacije) i one, u većini, u kojima dominira čisti Fisherov vokal. Koliko je to nepotrebno može se shvatiti pažljivo slušajući one trenutke u kojima ostaju samo glas Roberta Fishera i akustična gitara.

    Muziku podržava

    Tog istog proljeća ukazala mi se prilika da vidim WGC uživo i to u KSET-u koji, već tradicionalno ima ‘nos’ za kvalitetne bendove. Gužvu uglavnom rješavam laktom u rebro, a KSET je bio pun. Aura introspekcije i osamljenosti kojom zrači ovaj bend, ne samo na albumima već i u svirci uživo, spasio je te večeri velik broj rebaraca.

    Za uživanje u glazbi Willard Grant Conspiracyja dovoljno vam je mala tragedija u prošlosti, cigareta i žestica na ledu.

    Muziku podržava