Kad glazba postane bajka

    2299

    The Decemberists

    The Hazards Of Love

    Datum izdanja: 24.03.2009.

    Izdavač: Capitol / Dallas Records

    Žanr: Folk-Rock, Indie Rock

    Naša ocjena:

    Popis pjesama:

    1. Prelude
    2. The Hazards of Love 1 (The Prettiest Whistles Won’t Wrestle the Thistles Undone)
    3. A Bower Scene
    4. Won’t Want for Love (Margaret in the Taiga)
    5. The Hazards of Love 2 (Wager All)
    6. The Queen’s Approach
    7. Isn’t it a Lovely Night?
    8. The Wanting Comes in Waves / Repaid
    9. An Interlude
    10. The Rake’s Song
    11. The Abduction of Margaret
    12. The Queen’s Rebuke / The Crossing
    13. Annan Water
    14. Margaret in Captivity
    15. The Hazards of Love 3 (Revenge!)
    16. The Wanting Comes in Waves (Reprise)
    17. The Hazards of Love 4 (The Drowned)

    Peti studijski album oregonskih rockera The DecemberistsThe Hazards Of Love” pravi je eksperimentalni pothvat inspiriran istoimenim EP-em engleske folk legende Anne Briggs. U šumskoj rock bajci i vilinskoj priči u četiri čina, u glasovnom su se srazu osim samih članova benda našli sa zanimljivim gostujućim imenima.

    Colin Meloy, čovjek koji je prepjevao Morrisseyeve, Sam Cookove pjesme i pjesme Shirley Collins, pronašao je u istoimenom kratkom izdanju Anne Briggs nevjerojatnu inspiraciju za pisanje vlastitog glazbenog viđenja “The Hazards Of Love” iz čega je nastalo sedamnaest pomalo komornih rock skladbi.

    No, imajući na umu potrebu za vokalnim diverzitetom, frontmen The Decemberistsa pozvao je Becky Stark iz Lavander Diamonda, one-woman-band My Brightest Diamond iliti Sharu Warden, poznatiju kao žensku varijantu Sufjana Stevensa, te pjevača My Morning Jacket, Jima Jamesa, dakle folk-rock elitu koja će udahnuti život mračnoj ljubavnoj priči na kojoj bi i sam Tzvetan Todorov mogao podosta raditi.

    Sam “Preludij” pokazuje ozbiljnost projekta slijedeći obrasce (rock) opera i ugošćujući gudački kvartet uz dugogodišnju suradnicu Jenny Conlee na klavijaturama u minijaturama potpomognutim čeznutljivim pozadinskim vokalom Jima Jamesa.

    Muziku podržava

    Glavna i ujedno naslovna tema “The Hazards Of Love” ponavlja se četiri puta u četiri čina. Prvim predstavlja se sam Meloy u Williamovoj pjesmi suprotstavljenih gitara pjevajući o svojoj ljubavi Margaret u šumi i njenom susretu s faunom koji se pretvara u čovjeka (William), ali i međučinkama kojima objašnjava što se u međuvremenu zbilo, odnosno, Margaret je sada trudna. Becky Stark kao Margaret ne zna što joj je činiti jer plod šumske ljubavi postaje vidljiv, a električnim se gitarama u prilično pravilnim dionicama i jednoličnim udarcima bubnjeva ilustrira napetost, odnosno micanje djeteta.

    Druga varijanta “The Hazards Of Love” ponešto je zasićenija električnom gitarom, nauštrb akustičnoj, kao kontrast prvoj temi. U ljubavnu se priču miješa Kraljica, Williamova majka, kojoj se ne sviđa ova ljubavna veza “The Wanting Comes In Waves/Repaid” te kao u svakoj bajci svoj autoritet ističe osjećajem dužnosti sina prema njoj i poticanjem grižnje savjesti što želi noću, jedino vrijeme kada je čovjek, biti sa ženom. Kraljičin gnjevni govor prate oštre dionice električnih gitara, nasuprot plahom i laganom zvuku grčkog instrumenta bouzokija.

    U ovom trenutku se pojavljuje Razvratnik, udovac s troje djece kojih se s lakoćom riješio utapanjem, trovanjem i paljenjem. Razvratnikova pjesma, također Meloyevljev glas, jedan je od najdinamičnijih i najboljih trenutaka priče, ali i glazbeno realiziran u klasičnoj rock dionici s naglaskom na bas gitaru, vrlo sirove udaraljke te pozadinske vriskove Share Worden.

    Razvratnik pomaže otmici Margaret i Kraljica mu u rock-metal skladbi “The Queen’s Rebuke/The Crossing” predlaže da ju siluje i ubije, na što se ovaj i priprema u “Margaret In Captivity“, jezivoj lamentaciji tijekom koje kroz zvukove orgulja i violina Margaret doziva Williama.

    Međutim, neočekivani se preokret događa u trećoj varijaciji “The Hazards Of Love” koju pjeva vjerojatno najmanji mogući tročlani zbor, odnosno mrtve duše Razvratnikove djece uz pratnju čembala i gudačkog kvarteta koji naprosto izluđuje Razvratnika, a William ga na kraju ubija. Nažalost, u bijegu od surovih i tragičnih događaja koji su ih zadesili, trudna Margaret i William utapaju se u vodama rijeke Annan.

    Tužna ljubavna priča u četiri čina odlično se aktualizirala kroz zvuke folk-rocka i doista bogatog instrumentarija među kojem se ipak ističu snažni glasovi protagonista. Cijeli koncept ipak je pomalo hermetičan, barem utoliko da je gotovo nemoguće iz konteksta uzeti jednu od skladbi i od nje napraviti singlicu, već isključivo zahtijeva izvedbu uživo što i jest prednost imena koja su radila na “The Hazards Of Love” jer upravo uživo potpuno iskazuju svoje talente.

    Dramatična izvedba za limitiran broj ljudi pod prigušenim svjetlima oživjet će na trenutak šumske ljubavnike, ali i pokazati kako se instrumentima stvara onomatopeja i personificiraju najsirovije i najdublje strasti. Ali ni nova folk-rock opera ne bi bila na odmet uz ovako briljantan libreto i uzbudljivu kompoziciju.

    Muziku podržava