Još jedan ne baš značajan album

    2087

    Def Leppard

    Songs From The Sparkle Lounge

    Datum izdanja: 28.04.2008.

    Izdavač: Mercury / Aquarius Records

    Žanr: Rock

    Naša ocjena:

    Popis pjesama:

    1. Go
    2. Nine Lives
    3. C’mon C’mon
    4. Love
    5. Tomorrow
    6. Cruise Control
    7. Hallucinate
    8. Only the Good Die Young
    9. Bad Actress
    10. Come Undone
    11. Gotta Let It Go

    Posljednih su godina Def Leppard objavljivali isključivo ‘best-of’-albume te album covera “Yeah!”, i postajali jako dosadni s tim bezbroj puta preslušanim pjesmama, čije je ponovno objavljivanje bilo vjerojatno podređeno prikupljanju dodatnih prihoda, s kojima ionako ne bi trebali oskudijevati, samim tim što im se tiraže ‘mjere’ u desecima milijuna.

    Tu prednjači “Hysteria” (1987.) s više od 12, te “Pyromania” (1983.) s tek nešto manje, odnosno desetak milijuna prodanih primjeraka. Upravo su ta dva albuma, s naglaskom na “Hysteriu”, donijela popriličan odmak od originalnog sounda prezentiranog na uvodnim ostvarenjima “On Through the Night” (1980.) i “High ‘n’ Dry” (1981.), koja se spominju u analima NWOBHM-a.

    No, kako je poznato da europska muzika općenito ne prolazi u Americi, koja je veliko, i još važnije, unosno tržište, već je “Pyromania” donijela određene promjene, a “Hysteria” gotovo u potpunosti ‘amerikanizaciju’ Def Lepparda. Što se, naravno, bitno odrazilo na broj prodanih kopija pa je tako Def Leppard s nadolazećim godinama postajao jedan od najprodavanijih europskih bendova u SAD-u uopće.

    Svaki od sljedeća četiri albuma bivao je manje ili više sličan jedan drugome pa se to odrazilo i na veći gubitak starih fanova, ali i sve manji broj mlađih koji su se okupljali oko njihove muzike. Iskreno, od ove šestogodišnje pauze nisam očekivao da je potrošena na neke ozbiljnije analize i eventualan povratak originalnom soundu.

    Muziku podržava

    To je, naravno, pomalo i nerealno očekivati, ali i gotovo nemoguće ostvariti, jer sada su standardi ipak bitno drukčiji nego su bili prije tridesetak godina. A, uostalom, zašto i mijenjati nešto što donosi profit, pa čak kada bi to i bilo moguće.

    Stoga niti “Songs from the Sparkle Lounge” nije donio neki bitniji odmak u odnosu na albume objavljene u zadnjih dvadesetak godina. Dakle, puno catchya, melodija, super pamtljivih, dosta sličnih, i ne baš pretjerano maštovitih refrena.

    Rekao bih da je rađen po nekakvom školskom obrascu radijskih pop rock pjesama, kojima su jednostavnost i laka pamtljivost (što kao direktnu ‘posljedicu’ donosi i hitoidnost) skoro pa najvažnije karakteristike. Uglavnom, jedanaest je pjesama obilježeno ‘radio-friendly’ ritmovima i u svojih nešto manje od četiri minute prosječnog trajanja ne nude ništa po čemu bi zaslužile da ih se duže pamti, bez obzira što su krajnje slušljive, s lakim ‘ulazom’ u uho.

    Ipak, ima nešto što je poboljšano, a to je dojmljiv gitaristički rad, poglavito u ‘double’ izvedbama. Koji također poprima veliki obim melodičnosti, međutim, nekako mi djeluje unikatnije, originalnije, a opet svježe i moderno.

    Usto, riffovi su u najvećem dijelu dosta agresivni, odrješiti, a i solaže podsjećaju na vremena s početka osamdesetih. Tako bismo ustvari baš u gitarističkom dijelu mogli razmatrati mogućnost da se njime htjela napraviti nekakva poveznica između starijih, srednjih i mlađih Def Lepparda.

    Joe Elliotovo pjevanje mi se nikad nije nešto posebno sviđalo, pa tako niti ovdje, a usto, baš je ono jedna od čvršćih poveznica s popom. Jer taman kad se gitare zalete, zavrte i ražeste priču, ponesu ritam, odlebde s njime, i to ne samo s catchy, nego i groove izražavanjem, pojavi se pjevanje, koje kompletan sound razvodni, raznježi i spusti ponovno u monotoničnost.

    Najbolji primjer nečemu takvome je recimo pjesma “Hallucinate“. Premijerni, kako neki kažu ‘hit-singl’, ‘poluljigava’ je pop rock stvar “Nine Lives“, koju izdvajamo i zbog nebitnog gostovanja američkog country pjevača Tima McGrawa, mada je jaki heavy solo nešto što bi se moglo pozitivnije odraziti na slušatelja.

    Bad Actress” nudi zadovoljavajuću količinu energije i agresije koja nedostaje ovom albumu (i mnogim ranijima), a ljubitelji balada niti ovdje neće ostati uskraćeni, jer ih mogu čuti dvije.

    Prva je “Love”, i u njoj dominiraju akustike, a u dijelu s višeglasjem i ozbiljnijim gitarama pomalo podsjeća na kasniji Queen.

    Druga je “Come Undone“, dosta snažnija, ‘powerskije’ nastrojena i ukrašena s jako lijepim riffovima. Mada izdvojene, ove pjesme nisu ništa posebno, a spomenute su tek orijentacijski i(li) zbog podudarnosti s nekim spomenutim karakteristikama.

    Ne treba posebno napominjati kako su Amerikanci ‘pohrlili’ u shopove, te u prvom tjednu kupili više od 50.000 kopija albuma, što mu je donijelo 5. mjesto na Billboardu, najbolji plasman od 1992. godine i albuma “Adrenalize”.

    U Europi i ostatku svijeta s takvim se podacima baš i ne mogu pohvaliti, no za Def Leppard je i Amerika dovoljna. Jer između njih, Bon Jovia i recimo Bryana Adamsa sve su manje razlike. A to je muzika koja tamo oduvijek dobro prolazi.

    Muziku podržava