Još jedan jednostavno lijep album

    1913

    Dredg

    The Pariah, Tha Parrot, The Delusion

    Datum izdanja: 08.06.2009.

    Izdavač: Ohlone Recordings

    Žanr: Rock

    Naša ocjena:

    Popis pjesama:

    1. Pariah
    2. Drunk Slide
    3. Ireland
    4. Stamp Of Origin: Pessimistic
    5. Lightswitch
    6. Gathering Pebbles
    7. Information
    8. Stamp Of Origin: Ocean Meets Bay
    9. Saviour
    10. R U O K ?
    11. I Don’t Know
    12. Mourning This Morning
    13. Stamp of Origin: Take A Look Around
    14. Long Days And Vague Clues
    15. Cartoon Showroom
    16. Quotes
    17. Down To The Cellar
    18. Stamp Of Origin: Horizon

    Sve ćemo početi rješavanjem naše zagonetke koja je postavljena još prije duge 4 godine, prilikom recenzije zadnjeg albuma Dredga zvanog “Catch Without Arms” – dečki su i više nego uvjerljivo i moćno premostili ‘popularnu tezu o prva tri albuma’ i vratili se s još jednim potezom koji će im učvrstiti kultnu poziciju u alternativnim krugovima.

    The Pariah, The Parrot, The Delusion
    njihov je novi mozaik koji povezuje taj poznati progressive-art-rock s
    kalifornijskom melankolijom, zaraznim vokalima i emocionalno
    intenzivnim temama.

    Da nastave svoju konceptualnu priču, ovoga puta iskoristili su Charlesa Darwina i Salman Rushdijev esej “Imagine There Is No Heaven”, i pozabavili se životom, smrću, znanošću i vezom vjere i religije. Najjasnije to su prikazale “Pariah” i “I Don’t Know“, pjesme koje su jasno predstavile poznati koncept njihovih pjesama, hitoidnost i plovnu ljepotu u kakvima smo uživali na “Catch Without Arms“.

    Ovoga puta cijeli album predstavlja putovanje (slično kao što je i prvi “Leitmotif”) koje je podijeljeno na, naizgled puno – 18 pjesama. No, sve to ustvari je 10 pjesama (od toga većina dostojna singlova), 4 kratka instrumentalna uvoda i 4 kratka pjevušenja koja imaju svoj prefiks “Stamp Of Origin“. Cijela priča na taj način se pretvorila u raznovrsni mozaik (dizajniran kao pismo) i omogućila da Dredg, jedan od ‘najdivljijih mirnih bendova’, pokaže po kakvim glazbenim prostorima im glave lunjaju.

    Muziku podržava

    Saviour“, “Ireland” i “Information” vjerojatno su najkonkretniji dijelovi albuma, a pored maštovitih ukrasa koji čine ostatak CD-a i same bi bile dovoljne da Dredg oduševi svoje fanove, ali i da ih napokon otkrije ostatak svijeta. Jer, upravo to bi bilo ono što ovaj bend zaslužuje.

    Naravno, i dalje je Dredg preslušljiv i premelodičan da bi ga progresivni rockeri priznali kao nešto ‘cool’, a s druge strane i jednostavnim dušama sigurno su prečudni da bi ih se moglo nazvati pop-rock bendom. Ono što i dalje najviše iskače iz bogatog i dinamičnog zvuka je specifičan vokal Gavin Hayesa.

    Ovakvi tečni zvuci i divne melodije opet će ostaviti okus eksperimentalnog Radioheada, slušljivog Coldplaya, Smashing Pumpkinsa, pa možda čak i malo iskrenije verzije U2, a definitivno je njihovo kalifornijsko podneblje ubacilo glasne, plovne i melankolične riffove Deftonesa.

    Slijed usporedbi sigurno je dovoljan da bude jasno kako je Dredg opet uspio snimiti album dostojan prethodnog, album dostojan njihovog imena, i album kojeg se isplatilo čekati ovako dugo.

    Muziku podržava