Još jedan dragulj Yammata

    4405

    Florijan

    Arijel

    Datum izdanja: 15.05.2008.

    Izdavač: Menart

    Žanr: Pop

    Naša ocjena:

    Popis pjesama:

    1. Suni (instrumental)
    2. Trn trena
    3. Kormilarska djevo
    4. Na tisuće zvijezda
    5. Arijel
    6. Sjedili su pored rijeke
    7. Ljiljan
    8. Sjaji
    9. Asfaltno jutro
    10. Krug od neba
    11. Lutka
    12. Ples
    13. Luna Lacrimesa (instrumental)
    14. Uskrs
    15. Mašta

    U Hrvatskoj se pojavljuje sve više modernih pop bendova koji se ne libe istraživati prilikom stvaranja svoje glazbe. Još uvijek najbolji takav bend su neprikosnoveni Jinxi, ali lijepo je vidjeti da se javljaju i mlađi poput Flyera, Batide, a ovih dana i Florijana.

    OK, Florijan nisu u cijelosti debitanti, imaju iskustva na sceni, a glavna im je poveznica bend Yammat, u kojem je pjevala pjevačica Florijana Ivana Babić, a u njemu je sudjelovao i Luka Milas.

    Izgleda da svaki član Yammata ima dovoljno kreativnih ideja pa smo umjesto jednog benda, dobili tri (osim Florijana, tu su još DeTour i Headoneast) čime su dodatno osnažili pop scenu u nas.

    Osim već spomenutih Milasa, koji je gitarist i glavni autor svih pjesama, te pjevačice Babić, Florijan čine Ivan Urli (udaraljke & vibrafon), Igor Crnek (kontrabas) i Nicolas Sinković (bubnjevi).

    Muziku podržava

    Na albumu su gostovali i mnogi više-manje srodni glazbenici poput Ante Gele, Tatjana Bjelić iz Afiona i Toni Starešinić, a potpuno iznenađenje je Baby Dooks koji je svoje rap dionice odlično uklopio u mentalitet Florijana.

    Produkcija koju potpisuje Davor Bradač je vrlo ujednačena, pomalo meditativno-vilenjačka, kao da je ispala iz neke bajke. “Arijel” ima nekoliko potencijalno velikih hitova, većina materijala je vrlo dobra te se tek rijetko može naići na suvišan momenat makar album ima čak petnaest skladbi. Neke pjesme su već odavno poznate, poput najavnih “Sjaji” i “Na tisuće zvijezda“, ali krenimo redom…

    Album otvara ambijentalni instrumental “Suni“, u kojoj najviše dolazi do izražaja poigravanje na gitari. Slijedi je “Trn trena“, u kojem do izražaja dolazi anđeoski vokal Ivane i razigrana glazbena podloga koja se ne libi improvizacija.

    “Kormilarska djevo” vrlo je živahna, šarolikih dionica flaute koja nas vodi prema glazbi srednje Amerike, “Na tisuće zvijezda” je vrlo jednostavna i vesela, a sastoji se od samo tri stiha koja se harmonijski ponavljaju unedogled, dok naslovna “Arijel” zvuči nekako najproduhovljenije.

    ‘Druga trećina’ albuma započinje s već spomenutom suradnjom s Baby Dooksom u pjesmi “Sjedili su pored rijeke“. Teško je zamisliti tako elegantan spoj repanja, prelijepog ženskog vokala i šarmantne akustične podloge kakvog imamo za čuti u ovoj pjesmi. Kada bih birao svojeg favorita ovog albuma, svakako bih izabrao pjesmu “Sjedili su pored rijeke”.

    Do kraja albuma nalaze se dosta ujednačene pjesme koje povremeno probude pojedini singlovi koji su se već vrtjeli po radio stanicama, poput melankolične “Sjaji” i “Ples” koja ima najživlji ritam (naslov joj odlično pristaje), a tu bih još izdvojio sanjivu “Krug od neba” i mračnu “Uskrs“.

    U većem dijelu album je izvrsno ostvarenje koje bi se moglo nositi s najboljim ostvarenjima u svojem žanru posljednjih godina, ali ga malo kvari kraj albuma koji se čini malo isforsirani, u želji da se ponudi što više pjesama na prvijencu. Znam da će zvučati pomalo klišeizirano, ali smatram da bi bilo mnogo bolje i efikasnije da su iz tog dijela izbacili pokoju pjesmu…

    Ipak, sveukupan dojam je i više nego dobar, pa se može logički postaviti pitanje ‘Zašto žaliti za Yammatom kad su se iz njega izrodili takvi dragulji?’…

    Muziku podržava