Jedina ‘zapovijed’ je da treba stvarati i postajati svakog dana boljom osobom

    1631

    Slim Cessna's Auto Club

    The Commandments According To SCAC

    Datum izdanja: 02.09.2016.

    Izdavač: SCACUNINCORPORATED / Glitterhouse Rec.

    Žanr: Country, Gothic

    Naša ocjena:

    Popis pjesama:

    1. Commandment 1
    2. Commandment 2
    3. Commandment 3
    4. Commandment 4
    5. Commandment 5
    6. Commandment 6
    7. Commandment 7
    8. Commandment 8
    9. Commandment 9
    10. Commandment 10

    Slim Cessna’s Auto Club formirani su 1992. u Denveru.

    Vezanost za taj grad i cijelu denversku scenu je i više nego očita jer najnoviji projekt ekipe oko Slim Cessne nosi naziv DBUK (Denver Broncos UK). Prva asocijacija na Denver su gothic americana i alternativni country, no ono što rade Slim Cessna’s Auto Club je posebna priča. Od prvog (live) albuma “American Country Music Changed Her Life” (koji više uopće nije dostupan u fizičkom obliku) iz 1998. bilo je jasno da ovaj bend nije samo glazbeni projekt, nego skupina ljudi koja pokušava reinterpretirati, prije svega percepciju country glazbe, američkog juga, a onda i samu koncepciju žanrovskih odrednica koje lako pridajemo glazbenicima, ne uzimajući u obzir kontekst nastanka benda ili albuma. Uz sve to, Slim Cessna’s Auto Club se jako dobro zabavljaju, što dokazuju njihovi nastupi koji se uvijek pretvore u pravi show i glazbeno slavlje.Slim Cessna’s Auto Club čini skupina ljudi koji su skupa preko dva desetljeća. Danas su to Slim Cessna, Jay Munly, Dwight Pentacost, Rebecca Vera, Andrew Warner i Ian O’Dougherty. Povezanost i prijateljstvo ovih ljudi su očiti na svakom izdanju jer je sinergija manifestna na svakoj razini. Od pisanja tekstova, produkcije, studijske izvedbe i live izvedbe sve funkcionira savršeno jer je riječ o jednom organizmu u kojem svaki dio svoj posao obavlja korektno, a prije svega s velikom radošću i zadovoljstvom.

    Kada je riječ o stilu i zvuku, bend je zadržao svoj unikatni pečat koji je najbliži gothic americani i alternativnom countryu, ali to je samo nužno zlo žanrovskog određenja jer je ovdje riječ o mnogo širem spektru preokupacija. SCAC reinterpretiraju country na svoj način dodajući mu elemente gospela, bluesa, južnjačkog rocka s prepoznatljivim pisanjem Jaya Munlya.

    Muziku podržava

    Svoj stil vole zvati ‘američkim’ i to je zapravo najbolji opis jer je indikator svega što bend radi, a to je sinteza američkog glazbenog, kulturnog i tradicijskog nasljeđa iz perspektive ljudi koji to dobro poznaju, shvaćaju s distancom, respektom, ali i ironijom. Naime, stilske i žanrovske odrednice gospela i gothic countrya odnose se na povezivanje religijskog imaginarija s profanim temama tjelesnosti i putenosti te doživljaja koji s tim dolaze.

    Aktualni album “The Commandments According to SCAC” najzanimljivije je izdanje benda dosad. Iako su albumi “Always Say Please And Thank You” i “Cipher” vrhunci benda, novi album donosi uvod u SCAC, ali i ponešto novoga.

    Ovaj album treba shvatiti i ozbiljno i neozbiljno. Ozbiljno zato što je riječ o jako kvalitetnom albumu koji je strukturom i konceptom odlično osmišljen. Svaka je pjesma mala priča za sebe u vidu pripovijedanja koje zajedno s glazbom djeluje impresivno od početka do kraja. Neozbiljno s obzirom na naziv albuma jer ovdje nije riječ o zapovijedima, iako, na neki način, i jest. Ethos ovog albuma je da pravila postavljamo sami, pravila koja moraju od nas učiniti bolje osobe, a ujedno da život ne shvaćamo suviše ozbiljno, nego da prihvatimo kreativni impuls u sebi i stvaramo glazbu, poeziju, umjetnost jer “we worked hard today, but the work ain’t done“.

    Munlyeva spisateljska sposobnost nikad nije bila upitna i svojim je albumima dokazao da stvara mala poetska remek-djela ujedno ostajući prizemljen i svjestan svoje uloge glazbenika koji nikad ne propovijeda, nego prije svega priča priče, ponekad uvrnute, ponekad tako jednostavne, ali uvijek sa svojim unikatnim potpisom koji je obrazovan ne samo američkom kulturom, književnosti i tradicijom, nego i osobnim iskustvom čovjeka koji želi postići od sebe najbolje što može i izraziti cjelokupno svoje iskustvo i perspektivu. Munlyevi tekstovi su zakučasti i prepuni raznih figura te je ponekad teško uopće čuti što pjeva, a i razumjeti same priče. No, to i nije smisao.

    Riječ je o tome da se tekstovi shvate kao ono što i jesu, a to je književnost koja se ne može fiksirati i kojoj se ne može odrediti jedno značenje, nego je uvijek podložna interpretacijama i to je ono što se na ovom albumu želi reći – zapovijedi nisu fiksne, nego su samo priče koje za svakoga znače drugo i svatko ih stvara za sebe.

    Zapovijedi prema SCAC-u zapravo nisu zapovijedi u klasičnom smislu, nego male priče koje trebaju služiti kao ogledalo za onoga tko ih čita, odnosno sluša. Što zapovijedi uopće jesu i što meni znače. Drugim riječima, svatko za sebe ima zapovijedi, ali zapovijedi prema SCAC-u su priča benda koji je preko dva desetljeća zajedno i koji diše kao jedan organizam te su na ovom albumu ponudili retrospektivu benda sa svim ključnim toposima i temama, a uz to se odlično zabavili jer u svakoj pjesmi je vidljivo koliko se dobro poznaju, koliko izvlače najbolje od sebe i, ukratko, znaju što rade.

    Album počinje s “Commandment 1” i stihom “I say this almost sincerily”. Dakle, ove zapovijedi su ispovijedi, ali ne iz perspektive pokajnika, nego nekoga tko želi biti bolja osoba, a ujedno je i autoironičan i iskren. Ova je stvar u početku lagana da bi onda eksplodirala s gitarom Dwighta Pentacosta.

    Commandment 3” je najzanimljivija jer Munlyevo i Slimovo pjevanje zvuči sinergijski savršeno, a kasnije im se pridruži i Rebecca Vera sa sablasnim pjevanjem.

    “There is a hole where your heart used to be” energično otvara “Commandment 7” u kojoj Munlyevo polupjevanje-polupripovijedanje prati Slimov snažni vokal. Sedma ‘zapovijed’ je najbolji moment albuma jer je svatko dao najbolje od sebe, a uz to stvar zvuči ‘najrokerskije’ od svih.

    Spoj bendža i gitare u “Commandment 4” je urnebesan i bit će užitak čuti je uživo i stihove “while we where in the fields, our homes were overrun” .

    Zadnja stvar je “Commandment 10” koju otvara bendžo i zajedničko pjevanje Munlya, Slima, Rebecce i Pentacosta. Stihovi “you give with your right hand, you take with your left, submerge me in the water, try to hold my breath” pokazuju kako ovaj album subvertira sam koncept zapovijedi i ironizira ga.

    Slim Cessna’s Auto Club su bend koji je ovim albumom pokazao da se znaju dobro zabavljati, ali na kvalitetan način i osmišljeno, nikad isprazno i bez pokrića. Osim što ćete ovim albumom probuditi kreativnost u sebi zbog metaforičkih tekstova, zabaviti se uz eklektičnu glazbu i opustiti sve slojeve svoje persone, ne propustite ih popratiti uživo i čuti kako zvuči prava, velika zabava Slim Cessna’s Auto Cluba.

    Kako je rekao Jello Biafra: “The country band that plays the bar at the end of the world”.

    Muziku podržava