Jedan od najboljih albuma najotkačenijeg klavirista

    1214

    Thelonious Monk

    Brilliant Corners (Reissue)

    Datum izdanja: 08.03.2006.

    Izdavač: Riverside / Aquarius Records

    Žanr: Jazz

    Naša ocjena:

    Popis pjesama:

    1. Brilliant Corners
    2. Ba-lue Bolivar Ba-lues-are
    3. Pannonica
    4. I Surrender, Dear
    5. Bemsha Swing

    Zahvaljujući tvrtki Univesal na našem su tržištu dostupni povijesni albumi što su ih objavljivale manje, ali za jazz iznimno značajne izdavačke tvrtke. Jedan od njih “Brilliant Corners“, jedan od najznačajnijih albuma slavnog, ekscentričnog klavirista i skladatelja Theloniousa Monka, poznatog po originalnim idejama i drukčijem ponašanju, često neshvaćenim u krugovima onih koji ga nisu dobro poznavali.

    A oni koji su mu bili bliski divili su se njegovom beskompromisnom, nekonvencionalnom, istraživačkom pristupu i iznimnoj kreativnosti. Snimljen krajem 1956., bio je to treći album što ga je Monk objavio za Riverside, a prvi na kojem se pojavljuju puhači i na kojem izvodi uglavnom vlastite skladbe, a bio je jedan od najutjecajjnijih i najosebujnijih skladatelja u povijesti jazza.

    U uglednom američkom časopisu DownBeatu čuveni je kritičar Nat Hentoff ovom albumu dodijelio maksimalnih pet zvjezdica i proglasio ga najznačajnijim albumom modernog jazza do tada. Zahvaljujući tom albumu njegova je reputacija naglo uzdignuta na razinu zvijezde, istinskog jazz velikana. Osim standarda “I Surrender, Dear” koju je odsvirao solo, na ovom albumu izvodi neke od najpoznatijih i najsloženijih vlastitih skladbi: “Brilliant Corners”, “Ba-lue Bolivar Ba-lues-are“, “Pannonica” i “Bemsha Swing“.

    Snimio ga je s all stars selekcijom glazbenika koji su bili i vođe vlastitih sastava: alt saksofonistom Erniem Heryjem, tenor saksofonistom Sonnyjem Rollinsom, kontrabasistom Oscarom Pettifordom i bubnjarom Maxom Roachom. U izvedbi skladbe “Bemsha Swing” pridružuju im se jednako poznati trubač Clark Terry (umjesto Henryja) i kontrabasist Paul Chambers (umjesto Pettiforda), a Roach uz bubnjeve svira i timpane. Svi su dali izniman doprinos svojim improvizacijama, no, iako su i samo snažne glazbene osobnosti, u prvom je planu Monkova glazba kojoj su se u potpunosti podredili.

    Muziku podržava

    Poput ostalih albuma što ih je u drugoj polovici pedesetih snimio za Riverside, i ovaj predstavlja Monka u punom sjaju, kao glazbenika koji je rušio postojeća pravila i na sebi svojstven način kreirao novu estetiku u jazz glazbi. Iako je u svoje doba bio neshvaćen i kritiziran, vrijeme je pokazalo da je njegov glazbeni pristup bio i te kako smislen, te je ostavio snažan trag u povijesti jazz glazbe.

    Davor Hrvoj

    Muziku podržava