4. Beautiful
    5. Lovable
    6. I Glow
    7. Enough
    8. Strange Love Affair
    9. Song to My Wounded Self

S malim zakašnjenjem zbog razno raznih stvari, došao mi je na red za podrobnije preslušavanje samostalni prvijenac Željke Veverec “I Glow” kojega je objavila pod novim umjetničkim imenom Je Veux. U međuvremenu je poharala mnoge godišnje liste, proglašavana je čak i debitanticom godine, iako je na sceni debelo preko deset godina (prvi album Mangroova je izašao krajem 2009.)… Znači, “I Glow” je definitivno album koji treba preslušati, a Je Veux ‘vruća glazbena roba’.

Sa svojim supružnikom Tonijem (iz Chuija) već godinama vodi Mangroove koji se malo po malo dizao i bivao popularniji sa svakim novim izdanjem. Osim Mangroova, surađivala je i na drugim stvarima, od back vokala na albumu “H Is For Heretics” do projekta Femme nouvelle. Osim gostovanja na posljednjem albumu Chuija, svakako treba izdvojiti i zabavne jazzirane melodije na albumu “Yesterday Today Tomorrow” kojega je uradila zajedno sa Soul Basementom.

Bilo kako bilo, Željka nije nova, ima hrpu znanja i iskustva, te ih je pretočila u devet novih pjesama koje odišu svjetski. Pod svjetski, prvenstveno mislim na taj dance-pop-soul zvuk koji vani dominira glazbenim listama i plesnim podijima. Glazbenu podlogu joj je pomogla složiti glazbena elita, počevši od nezaobilaznog Tonija Starešinića, pa su tu još Đuro Dobranić, Janko Novoselić, Igor Dorotić, Matej Milošev, Dean Melki, Hrvoje Nikšić…

“I Glow” je prije svega moderni pop album koji prati svjetske trendove. Koliko sam popratio kolege, mnogi spominju raznorazne bendove iz ’90-ih da argumentima potkrijepe melodioznost albuma, ali za mene je to zapravo logičan slijed svega što je dosad sama Željka radila, jer ju više manje oduvijek glazbeno inspiriraju slične stvari. To je korak dalje od Mangroova, raskošnije, plesnije i melodičnije, te odluka o pjevanju na engleskom jeziku jest nešto što se treba istaknuti kao pozitivna strana albuma.

S druge strane, upravo kad spominjemo taj ‘svjetski faktor’, teško je prognozirati kako bi ovaj album saživio u inozemstvu. Da, sve to zvuči moderno i prodorno, te koliko god album bio dobar i kvalitetan, takvih albuma se godišnje izda (ako se mene pita) previše. Za naše tržište je super jer je novo i ne toliko isfurano, pa “I Glow” ipak nije samo još jedan pop album.

Kako bi se prva pjesma zvala nego “The First Song”. To je jedna lagana, gotovo skroz akustična pjesma vođena gitarskom igrom žicama i Željkinim vokalom da bi pred kraj izrasla gotovo do proporcija nekih trip-hop himni. Do nje je raskošna elektro stvar “Girlfriend” koja je zapravo kao neko zagrijavanje za idealan dance-pop hit “Dance To Forget”.

“Beautiful” je jazzirana pop laganica kakve smo već mogli čuti od nje, “Lovable” je još jedan zicer klupskih podija, dok prema kraju albuma skrećemo u sve više eksperimentalne vode, počevši s naslovnom “I Glow”. “Enough” je slatkasti pop koji se jednostavno lijepi za uši, “Strange Love Affair” zvuči kao da su svi htjeli vidjeti do kuda ih plesna atmosfera može odvesti, pa se nisu libili istraživati zvuk, dok je posljednja “Song To My Wounded Self” ponovno priča za sebe, jer u sedam minuta Je Veux se ponovno poigrava sa svojim vokalom u nešto mračnijoj (i laganijoj) atmosferi, nešto poput Irene Žilić s posljednjim radovima.

Sad svakako možemo zaključiti da je sam naslov albuma odlično izabran jer je djelovao pomalo proročanski. Je Veux je zasjala na glazbenoj sceni (barem što se glazbene kritike tiče), tu je i spremna za velike stvari. Nadam se da će ubrzo biti dozvoljeno pokrenuti koncertnu sezonu, pa da ovaj pop biser imamo priliku i čuti uživo. Nadam se da će nas uživo osvojiti istom magijom!