Jan Kinčl i Regis Kattie: Sv(j)e(tski), a naše!

    Jan Kinčl i Regis Kattie

    In Plain Sight

    Datum izdanja: 29.05.2018.

    Izdavač: PDV Records

    Žanr: Deep House, Jazz

    Naša ocjena:

    Popis pjesama:

    1. You Never Told Me Parts 1&2 (live at Galerija Cvajner, Pula)
    2. Florette feat Luka Veselinović
    3. G’s Cycle Encore Cut 01 (live at Pločnik, Zagreb)
    4. How Quentin Lost His Jazz
    5. Blue Funk (For Kerri)
    6. How Quentin Got His Jazz Back feat Luka Veselinović & Mirsad Dalipi

    Nakon gotovo dva desetljeća rada na regionalnoj i lokalnoj techno/house sceni, DJ i producent Jan Kinčl sredinom 2016. započinje glazbenu suradnju s Regisom Kattiem, francuskim jazz klavijaturistom s hrvatskim prebivalištem. Njihova suradnja je zanimljiva jer dolaze iz bitno različitih glazbenih sredina te utjecaje vuku iz širokog raspona žanrova kao što su house, jazz, klasična glazba, acid i techno. Kroz nastupe izrazito podložne improvizaciji istražuju glazbeni teritorij u kojem se preklapaju i nadopunjuju, a zahvaljujući tome je i nastalo jazz/deep house izdanje “In Plain Sight“.

    Ključne riječi albuma su Kontrapunkt, Gilles Peterson, electric piano i groove. Kontrapunkt jer me album na prvo slušanje podsjetio na neke od predivnih izdanja ovog programa koji se sad već davnih dana održavao u Aquariusu. Programa na kojem su, između ostalog, gostovali velikani jazza i deep housea i programa čija je glazbena niša uvijek bila aktualna i ispred svog vremena. Gilles Peterson zato što bi predstavljanje albuma ovog dvojca vrlo lako mogla zamisliti u njegovoj kultnoj emisiji na jednako kultnom BBC Radio 6. Electric piano zato jer je Regisov pečat jednako snažan kao i Janov “beat”, a njegov se melodičan i uhu ugodan zvuk izuzetno dobro nadovezuje i prelijeva iz pjesme u pjesmu. A groove zato jer album ima upravo to – jasno prepoznatljiv groove od početka do kraja.

    Muziku podržava

    Prva pjesma albuma “You Never Told Me Parts 1&2” u svojih nešto više od 13 i pol’ minuta trajanja jasno daje naznaku organskog house zvuka te nas tako uvodi u čaroban svijet u kojem dominira promišljena Regisova estetika uz Janovu produkcijski nenametljivu, ali snažnu viziju ritmičnog i zvukovnog jezika koji se sjajno nadopunjavaju.

    “Florette”, ujedno i najavni singl albuma “In Plain Sight”, odlikuje i ženska vokalna dionica koja je opet sjajno ukomponirana u temu koja je njegova jasna odrednica. Sanjivi vokal opet nenametljivo, ali promišljeno upotpunjuje osjećaj kojim su nas preplavili na početku, tj. u prvoj stvari s albuma. Dodajmo i to kako je spot za singl “Florette” režirao nagrađivani redatelj Dalibor Barić te kako je objavljen i kao singl u četiri verzije, s remiksevima koje potpisuju Andrej Lasić LaSeech, Matija Duić i Jan Kinčl.

    “G’s Cycle Encore Cut 01” svojevrstan je “live break”, točnije treća od ukupno šest stvari, a nakon toga slijedi nešto ‘žešća’ “How Quentin Lost His Jazz”. Ime stvari zapravo je i njena glavna odrednica s obzirom na dominaciju beata nad pianom. Duo i ovdje ostaje vjeran već poznatom ritmu, ali ujedno i najavljuje kako će ostatak albuma ipak biti nešto brži i plesniji. Očite su i modulacije teme s početka, a ‘uvedeni’ su i neki novi zvukovi (prvenstveno syntheva).

    “Blue Funk (For Kerri)” osobni je favorit. Kako zbog nešto tvrđeg i bržeg ritma tako i zbog toga što, prema mom skromnom sudu, objedinjuje sve što smo na albumu do sada mogli čuti: virtuoznost Regisa i Janovu finu estetiku koja ovdje dolazi do punog izražaja. Osjećaj slušanja je svakako pozitivan, a u nekoliko mi se navrata događalo da me natjeraju da zatvorim oči i prepustim se putovanju u neke druge glazbene dimenzije koje niti na jedno slušanje nisu identične. Jedina zamjerka je što na albumu nema još pokoja stvar više. 🙂

    Uz Jana Kinčla i Regisa Kattiea, na albumu gostuju i zagrebački basist Luka Veselinović iz Veselino Jazz Project kao i Mirsad Dalipi, bubnjar i perkusionist za Gipsy Groove bend i mnoge druge. Ukupno šest pjesama, od kojih su četiri studijski radovi, a dvije live snimke, već su do sada dobile potporu velikih imena diljem cijelog svijeta, među kojima su Laurent Garnier, Volcov, Alex Barck (Jazzanova), Claude Young, Rainer Trueby, DJ Nobu, Tony Humphries, Marcel Vogel, Kai Alcé, Lefto… što samo potvrđuje da su Jan i Regis na tragu nečeg zaista zanimljivog.

    Muziku podržava