Jače manijače!

    1845

    Nick Cave And The Bad Seeds

    Tender Prey (Collector's Edition)

    Datum izdanja: 29.03.2010.

    Izdavač: Mute / Dallas Records

    Žanr: Country, Gothic, Rock

    Naša ocjena:

    Popis pjesama:

    1. The Mercy Seat
    2. Up Jumped the Devil
    3. Deanna
    4. Watching Alice
    5. Mercy
    6. City of Refuge
    7. Slowly Goes the Night
    8. Sunday’s Slave
    9. Sugar Sugar Sugar
    10. New Morning
    1. The Mercy Seat
    2. Girl At The Bottom of My Glass
    3. The Mercy Seat (acoustic)
    4. City of Refuge (acoustic)
    5. Deanna (acoustic)
    6. Do You Love Me Like I Love You Pt. 5

    ‘Album koji počinje pjesmom “The Mercy Seat” ne može biti loš’, misao je koja je izgovorena među Caveovim suradnicima na dokumentarcu koji prati ovo remasterirano i restaurirano CD/DVD izdanje.

    Dobra vijest je da je Cavea pjesmopisačka inspiracija slijedila i u
    ostatku albuma. “Tender Prey” je, unatoč riječi ‘tender’ u imenu,
    najagresivniji Caveov album.

    Da je nomen omen, u stvaranju “Tender Preya” su, uz Thomasa Wydlera, Blixu Bargelda i Micka Harveya, sudjelovali muzičari Roland Wolf (po naški vuk), i gitarist ‘divljezapadnog’ imena Kid Congo Powers.

    Tijekom slušanja će vas “Tender Prey” ili odvesti u svoje sfere ili ćete, razoružani i bez izbora, zaklon potražiti ispod stola, začepiti uši, zažaliti što nemate pancirku, i čekati da namrgođeni Australac ostane bez municije, što će se i dogoditi kada završi zadnja pjesma na albumu, “New Morning“. A do onda, tko živ, tko mrtav.

    Muziku podržava

    “Tender Prey” je ponajbolji Caveov album ako gledamo samo Nickov autorski doprinos. Slaba pjesma doslovno ne postoji, a uz “The Mercy Seat“, rado su slušane i “Deanna“, te “New Morning“. Ostale pjesme vjerojatno nisu bolje od ovog terceta, ali nisu ni lošije, što stvara prostor da na Facebooku osvane grupa ‘Svi koji volimo “Tender Prey” Nick Cavea’.

    Ima i humora (crnog, naravno), u glazbenom smislu Nickovi drugari čvrsto stoje uza svog milog vođu. Što se glazbe, zvuka i miksa tiče, loša vijest je ta što album zvuči baš izneređeno, kao da je cijeli album miksan i završno produciran nakon tri (gajbe) pive previše.

    Vjerojatno nije zvučao toliko razbarušeno kad je prvi put izdan 1988. godine, jer se podrazumijevalo da zvuk bubnja zvuči tako kako zvuči, a danas taj i takav zvuk bubnja jednostavno nije u modi i ne korespondira sa sirovošću ostatka ploče, a naročito ne s autorskom vizijom samog Cavea. Instrumenti na nježnijim pjesmama su bačeni u pozadinu i stvara se dojam da je riječ o GMO-zvuku – neprirodnom i s minimalno empatije za ono što se izvodi, a to se za 180 stupnjeva razlikuje od onog što nudi album prethodnik “Your Funeral, My Trial“.

    Pjesme s ovog albuma će mnogo prirodnije zazvučati 5 godina poslije, kada bude objavljen album “Live Seeds”, posebno se to odnosi na završnu “New Morning”.

    Vjerojatno je na izvođačku i producentsku (sve su sami producirali – je li to priča o previše babica?) komponentu Cavea i drugova utjecao način života, koji je uključivao alkohol, opijate i tulumarenje. U studiju se eksperimentiralo, s promjenjivim rezultatima. “Tender Prey” je zadnji Caveov album sniman u Berlinu (kad je oš’o socijalizam, oš’o je i Cave).

    Dokumentarac koji prati ovaj album otkriva najmanje novog od svih dokumentaraca do sada – prevelik dio se svodi na hvalospjeve o pjesmi “The Mercy Seat” (znamo i sami da je genijalna pjesma, ne treba nam 25 različitih izjava poznatih i slavnih koji će potvrditi to isto).

    Dojam je da je ovom albumu remastering napravio najmanje dobrog: mutan se zvuk i dalje mutno čuje, međutim na sporijim minimalističkim pjesmama lakše je osjetiti to neobično stanje uma i tu čudnu atmosferu u kojoj su stvarali Cave i prijatelji.

    Muziku podržava