J.R. August: U skladu prirode, bez društva

    389

    J.R. August

    Tales From the Forest

    Datum izdanja: 26.03.2018.

    Izdavač: Samostalno izdanje

    Žanr: Blues, Classical, Folk

    Naša ocjena:

    Popis pjesama:

    1.  I’m Afraid the Bird Will Die
    2. Little Red Riding Hood
    3. The Wolves

    Pjesnik šume. Duša u prirodi. Traženje istine i ljepote života. Koraci do kolibe. Livada i sunce. Vuk koji napada čovjeka. Čovjek koji postaje uobličenje zvijeri, dvije basne i jedna bajka. I dok se nadnaravno još uvijek isprepleće sa zbiljskim, J.R. August živi svojim životom i objavljuje treći EP u dvije godine – ili četvrti u tri, kako želite.

    “Tales From the Forest” su, kako i sam naslov izravno govori, priča u stihovima koju August vješto kombinira s elementima razrađene fabule, likova, pripovjedača. Kao da s vremenom možemo postaviti pitanje: Od kuda je on došao? Tko je ovaj mistik? Jer kako vrijeme prolazi, a glazba postaje sve razrađenija i kompleksnija, vrste koje se nalaze u autorovoj poeziji postaju sve primjerenije nekom klasiku svjetske književnosti nego čovjeku koji živi “dolje niz rijeku”.

    Nositelj proljeća, kao neki romantičarski junak kojemu je dosta betona i čelika, traži rješenje u svemu što ga okružuje. Život i odnos s prirodom dovode ga na razinu Byrona, s time da su obilježja ‘demonskoga’ suptilno prisutna u klavirskoj pratnji za koju je zaslužan sam J.R. August. Poneka usporedba pronalazi se i s neizostavnim predstavnikom romantizma u Americi, Edgarom Allanom Poeom, ali da se ne koprcamo u književnosti, prijeđimo na hodočašće “Tales From the Forest”.

    Muziku podržava

    Tamo gdje životinje steknu osobine ljudi, najčešće se rađa moralna dilema. Tko je dobar, a tko loš u cijeloj priči. U “I’m Afraid the Bird Will Die”, prvoj od tri pjesme, August nas s uvodnim zvukovima ptičjeg pjeva stavlja u svoje okruženje. Sjedimo u prirodi, a on se pred nama nalazi samo sa svojim klavirom i glasom. Priču je jednostavno pratiti. Ptica, taj vječni simbol slobode, slomila je svoja krila i ne može više letjeti. O njezinoj nesreći doznaju mnoge životinje, ipak, nitko ne očekuje vuka. Zvuk ptica i dovršava pjesmu koja u potpunosti pripada samo tipkama na klaviru i vokalu koji iznosi priču.

    Partiture za klavir i dalje stoje pred J.R.-om u sljedeće dvije pjesme koje uopće ne bih prepričavao ni obazirao se na sadržaj. Ragtime je njegovo polazište, u bluesu dobiva toliko priželjkivanu stravičnost i mučnost, a duša je zakopana u folku, žanru koji dovoljno blisko može opisati pjesnikov izričaj na ovom EP-ju.

    J.R. Augusta je teško zamisliti kao čovjeka koji živi ovdje, negdje u okolici, držeći se najbolje prijateljice koja će to uvijek biti. Istraživanje mitova i onoga što se smatra bićem za njega može prestati svaki put kada izbaci nešto na svekoliku, božansku mrežu, uz koju smo svi toliko blisko vezani da ju posjećujemo svakodnevno. Uostalom, kao što on prilazi svojim omiljenim mjestima.

    Na “Tales From the Forest” može se i plesati i tugovati. Uostalom, može se bilo što jer pjesme proizašle iz čistoće duše, tom entitetu o kojem su pričali brojni bluzmajstori, sadržavaju tonove koje je potrebno jednostavno samo pustiti da žive među nama.

    Pravi dokaz da klasična glazba uspostavlja nevjerojatne odnose i tri stotine godina nakon svog vrhunca je sam zabočki multiinstrumentalist. Ono što su flauta i oboa dočarale u Griegovoj “Morgenstemning i ørkenen”, J.R. August dočarava sa svojim klavirom. Buđenje i izlazak prvih zraka. Zrak. Prolaznost i sumrak. Noć, svitanje. Krug je još jednom zatvoren, a tri pjesme s “Tales From the Forest” učinile su svoje, pristavši tako na rub šume u kojoj želimo biti zadovoljno zatočeni ili posve oslobođeni.

    Muziku podržava