Izlazak iz sjene slavnih glazbenika

    1100

    Ignacio Berroa

    Codes

    Datum izdanja: 26.06.2006.

    Izdavač: Blue Note / Dallas Records

    Žanr: Jazz

    Naša ocjena:

    Popis pjesama:

    1. Matrix
    2. Joao Su Merced
    3. La Comprasa
    4. Partido Alto
    5. Realidad Y Fantasia
    6. Pinocchio
    7. Woody ‘N’ You
    8. Inutil Paissagem (Useless Landscapes)

    Uoči svojeg pedeset i trećeg rođendana, što ga je proslavio jučer, Grammyjem nagrađeni kubanski bubnjar Ignacio Berroa je za tvrtku Blue Note objavio svoj prvi samostalni album. Snimio ga je u nedugo nakon što se prije dvije godine prvi put vratio na Kubu poslije dvadeset i dvije godine izbivanja. Naime, početkom osamdesetih je emigrirao u SAD zato što je na Kubi bilo zabranjeno svirati jazz.

    U raznim kombinacijama na albumu svira s međunarodnom skupinom glazbenika s kojima je do sada surađivao u brojnim prigodama: tenor saksofonistom Davidom Sanchezom, sopran, alt i tenor saksofonistom i sviračem EWI-ja (elektronsko puhački instrument velikih mogućnosti transformacije zvuka) Felipeom LaMogliom, basistima Johnom Patituccijem i Armandom Golom, klaviristom Edom Simonom, te klavijaturistom Gonzalom Rubalcabom čijeg je kvarteta Berroa stalni član i s kojim je prije dvije godine nastupio u Lisinskom na koncertu u sklopu Jazz ciklusa KD Lisinski i Jazz kluba Zagreb HDS-a.

    Materijal za ovaj album snimljen je nekoliko mjeseci prije tog zagrebačkog koncerta. Upravo je Rubalcaba, koji je i koproducent albuma, pokretačka snaga i jedan od važnijih solista u većini izvedbi, a pristup je odraz njihove dugogodišnje suradnje. Kao gosti, svaki u po jednoj izvedbi, pridružuju im se konga bubnjari Giovanni Hidalgo i Tomas Cruz, te udaraljkaši Philbert Armenteros, Jorge Iglesias i Santiago Nani.

    Zanimljiv je odabir skladbi koje odražavaju Berroinu svestranost i sklonost različitim glazbenim idiomima, ali uvijek utemeljenu na latinsko-američkoj i brazilskoj glazbi, te jazzu. Osim latino standarada, te skladbe “Inutil Paissagem” slavnog brazilskog multiinstrumentalista i skladatelja Antonija Carlosa Jobima, izvodi i relativno manje poznate skladbe slavnih jazzista: “Matrix” Chicka Coreae i “Pinocchio” Waynea Shortera.

    Muziku podržava

    Kroz vlastitu skladbu “Joao Su Merceed” narativnim se pristupom, između ostalih, sjeća glazbenika koji su obilježili značajna razdoblja njegove karijere: Maria Bauze i Dizzyja Gillespiea. Izvodi i “Woody ‘n’ You” slavnog trubača Gillespiea s kojim je svirao u zadnjem razdoblju velikanove karijere. Gillespie je rekao da je Berroa jedini bubnjar Latinske Amerike koji savršeno razumije latinsko-američku glazbu i jazz.

    Nakon više od četvrt stoljeća uspješne međunarodne karijere Berroa je osjetio poriv da izađe iz sjene slavnih glazbenika s kojima surađuje i realizira album kroz koji će ostvariti vlastite zamisli. Nepretenciozno, bez ekstravagancija i nametanja, bez suvišnih bubnjarskih sola, kreirao je glazbu koja odražava njegovu glazbenu, ali i ljudsku osobnost što ju karakteriziraju skromnost, tolerancija, ljubav prema glazbi i visoki estetski kriteriji.

    Zahvaljujući iskustvu što ga je stjecao svirajući sa slavnim jazzistima poput Dizzyja Gillespiea, Charliea Hadena, Jackiea McLeana, McCoya Tynera, Freddiea Hubbarda ili Chicka Coreae, velikanima latin-jazza poput Maria Bauze ili Tita Puentea, ali i slavnim Brazilcima: Ivanom Linsom, Galom Costom, Chicom Buarquom i drugima, s lakoćom pliva kroz različite žanrove.

    Davor Hrvoj
    (Preuzeto iz Novog lista od 9. srpnja 2006.)
    (Foto: Davor Hrvoj)

    0 Shares
    Muziku podržava