Istarski fužion

    2795

    Franko Krajcar

    Indivia

    Datum izdanja: 22.11.2010.

    Izdavač: Croatian Roots Music / Croatia Records

    Žanr: Etno, Jazz, Rock, World Music

    Naša ocjena:

    Popis pjesama:

    1. Rumena si
    2. Grotta
    3. Indivia
    4. Istro rodna
    5. Ku bi more
    6. Sjećanja
    7. Dojninolej
    8. Zora rudi
    9. Prikodražani
    10. Težak
    11. Blizu Žminja grada
    12. House Of The King
    13. Jobrni je jobrni

    “Indivia” Franka Krajcara album je na kojem se spajaju istarski etno zvuci i motivi s rockersko-jazzerskim aranžmanima. Tradicionalne melodije i autohtoni piskutavi instrumenti kombiniraju se s prascima električnih gitara i moćnim tutnjanjem bubnjeva.

    Jazz ritmove prekidaju prog-rock promjene ritma i dinamike, a pojavljuje se i ponešto latin-jazza, funka i elektronike.

    S obzirom da Krajcar u Istri u posljednje vrijeme ima nekoliko srodnih glazbenih duša koje imaju sklonosti za slične glazbene fuzije – prvi na um padaju Tamara Obrovac i Livio Morosin, ali tu priča ne staje – mislim da je red da njihov žanr okrstimo prigodnim imenom, pa evo predlažem da se nazove ‘istarski fužion’.

    Teme pjesama na “Indivia” uglavnom su ljubav, Istra i more, no prisutan je osjećaj bezvremenosti kao da je riječ o soundtracku nekog bajkovitog narodnog epa. Pritom Krajcar i njegovi suradnici neprimjetno kombiniraju tradicionalne s autorskim skladbama.

    Muziku podržava

    Uvodna “Rumena si” prigodan je nježni klavirski uvod u bajku, dok već sljedeći komad etno-jazz-prog-rocka “Grotta” navješćuje sve promjene emocija i dramatičnosti koje će se događati na albumu. Ima tu i zloslutnih i veselih melodija, a ponavljanje motiva, poput tradicionalnog napjeva “Voja na ni nena” albumu osigurava osjećaj cjelovitosti. Vidljiv izuzetak od te cjelovitosti su jedino dvije bonus stvari osjetno drugačijeg ugođaja, obrada Jana Akkermana “House Of King“, te plesna “Jobrni Je Jobrni“.

    Tradicionalna jazz-rock postava instrumenata obogaćena je čestom upotrebom tradicijskih istarskih glazbala poput miha ili roženice, ali i nekim neobičnijim izborima poput ukulelea. Pri korištenju tradicijskih glazbala Krajcar i njegov bend na sjajan način ukazuju na njihov s druge strane i nedovoljno istraženi potencijal. Roženica se, na primjer, u nježnom valceru “Blizu Žminja grada” pokazuje sposobnom nositi emotivnu melodiju za koju su inače zaduženi instrumenti poput saksofona.

    Indivia” je još jedan glazbeni dokaz da u Istri imaju dara za spajanje tradicionalnog i modernog, te stvaranje autohtonih brendova.

    Muziku podržava