Istarska diva

    5172

    Tamara Obrovac Transhistria Ensemble

    Daleko je… Is Faraway

    Datum izdanja: 23.12.2005.

    Izdavač: Aquarius Records

    Žanr: Jazz

    Naša ocjena:

    Popis pjesama:

    1. Daleko je… Tarantella (… is faraway)
    2. Anđele moj (my angel)
    3. Dolor (heartbreak)
    4. Bratello (dance brother)
    5. Dobra vila (the good fairy)
    6. Biscoti Ruduladi (rolled cookies)
    7. Crni malin (black mill)
    8. Kada te nima tu (when you are not here)
    9. Oproštaj (farewell)
    10. Spomin (memory)
    11. Majmajola (majmajola village)
    12. Tuca’ La Luna (touch the moon)
    13. Daleko je… (… is faraway)

    Svakako jedinstvena i najsvestranija osobnost na našoj glazbenoj sceni, Tamara Obrovac, objavila je novi album “Daleko je…” gdje je još jednom u suradnji s vrhunskim glazbenicima njezinog pratećeg sastava Transhistria Ensemble prošetala bogatom istarskom, što glazbenom, što dijalektnom ostavštinom.

    “Daleko je…” jest prvi album objavljen u nakladi njezine nove izdavačke kuće Aquarius Records, a sveukupno peti u njezinoj impresivnoj karijeri. Po obrazovanju jazzerica, po temperamentu rockerica, a po tematici bliska etno izričaju, Tamara je s nevjerojatnom lakoćom uspjela spojiti elemente istarske i mediteranske glazbe s elementima jazza, stvorivši tako u nas jedinstven glazbeni izričaj (etno-jazz), a istovremeno bivajući sve prepoznatljivija i prisutnija na svjetskoj sceni, što je i rezultiralo nominacijama za BBC3 Radio World Music Awards 2004. u dvije kategorije (Europska glazba i Nagrada publike).

    Album, napravljen za samo tri mjeseca, otvara istoimena pjesma (za koju je snimljen i video-spot) koju imate priliku slušati kao podlogu za najavu filma Hrvoja Hribara “Što je muškarac bez brkova?”, koja se u njega idealno uklopila svojom duhovitošću i lepršavošću, a ista pjesma (ali u drugom aranžmanu) i odjavljuje ovaj album.

    Između prve i posljednje pjesme smjestilo se devet novih skladbi, te dvije prearanžirane pjesme sa starijih albuma (“Touca’La Louna” i “Crni malin” s albuma “Transhistria” iz 2001.)

    Muziku podržava

    Tamara kao autorica potpisuje većinu skladbi (sama kaže kako je zaslužna za oko 75% svake pjesme, a za ostatak su zaslužni njezini glazbenici koje pomno bira: Kruno Levačić, Uroš Rakovec, Žiga Golob, Fausto Beccalossi i Muc Softić…), a njezin glas je apsolutno fantastičan, što se osobito primjeti na, meni najboljoj, pjesmi “Dobra vila“, premda sve pjesme imaju prelijepu melodiju građenu na podlozi ritma, mandoline i harmonike (aranžmani pjesama, premda na prvo slušanje zvuče jednostavno, to nipošto nisu), primjerice “Anđele moj“, “Dolor” “Biscoti Ruduladi“, “Kad te nema tu“…

    Tamarina općepoznata duhovitost do izražaja dolazi u pjesmi “Majmajola” Naime, stihovi pjesme pretežno se sastoje od nabrajanja istarskih sela, ali to nipošto ne znači da puko nabrajanje nužno mora biti i suhoparno.

    Poznato je da se sve njezine pjesme razvijaju na nastupima uživo, stoga treba vidjeti i čuti kakve će improvizacije iznjedriti budući koncerti naše etno-jazz primadone.

    Nakon dvadeset godina bavljenja glazbom i deset godina prisutnosti na glazbenoj sceni, čini se da je Tamara među širim slušateljstvom došla do svojih, posve zasluženih, pet minuta slave, s obzirom da je jazz (nakon irske glazbe i kubanskih ritmova) postao trendy glazbeni izričaj. Naravno, Tamara je stvarala etno-jazz dok nismo znali ni napisati etno-jazz, a kamoli objasniti što je to, a složit ćete se sa mnom kad kažem da je puno bolje da nas u svijetu prepoznaju po ovoj autorici, nego po nekim drugim kvazi-autorima smiješnih i opasnih glazbenih izričaja.

    I za kraj, evo što Tamara kaže o svojoj glazbi: “U potrazi za originalnošću glazbenog izričaja shvatila sam vrijednost i smisao osjećaja za vlastiti zavičaj, jezik i tradiciju, kao i njegovu ulogu u stvaranju mog osobnog i skladateljskog izraza. Jazz je moja sloboda, a korijeni su moja istina.

    Muziku podržava