Ipak nije bilo posrtanja

    4320

    Evanescence

    The Open Door

    Datum izdanja: 03.10.2006.

    Izdavač: Wind-Up / Menart

    Žanr: Metal

    Naša ocjena:

    Popis pjesama:

    1. Sweet Sacrifice
    2. Call Me When You’re Sober
    3. Weight Of The World
    4. Lithium
    5. Cloud Nine
    6. Snow With Queen
    7. Lacrymose
    8. Like You
    9. Lose Control
    10. The Only One
    11. You Star
    12. All That I’m Living For
    13. Good Enough

    Treći album američke skupine Evanescence jedno je od najiščekivanijih izdanja u ovoj godini, i to ne samo u Americi i ne samo u rock/metal krugovima. Jedno od ključnih pitanja o kojem se raspravljalo prije nego je izašao bilo je može li dostići uspjeh prethodnika “Fallen”, koji je prema nekim podacima, za koje ne znam jesu li točni, prodan u više od sedam milijuna kopija.

    Hoće li i može li “The Open Door” nadmašiti prethodnika u tom segmentu, mene uopće ne zanima. Prvo, jer takav stav muzičke industrije godinama uništava kreativnost i kvalitetu, i nije mi baš drago što se mnoge stvari uvjetuju brojem prodanih albuma, drugo iz razloga što visoka tiraža nužno ne iskazuje stvarnu kvalitetu, a treće – “Fallen” mi se uopće nije činio nečim posebnim.

    Ono što je puno zanimljivije, vjerujem ne samo meni, je njihov omjer u strogo muzičkom dijelu. A tu je, odmah ističem, debela prednost na strani “The Open Door”. On je naime, puno razrađeniji i inteligentniji album, s poprilično bogatijim aranžmanskim spektrom u kompletu.

    Ono čega ima dosta manje nego ranije je utjecaj nu metala, gothica ali i izrazitijih hitova poput “Going Under”, “Bring Me To Life” ili “My Immortal”, koji su, uostalom i izvukli “Fallen”. Zato su ovdje bitno snažniji vokali, pojačan je utjecaj gitara, za što zasluge zasigurno pripadaju ex-Cold gitaristi Terryju Balsamu, zatim orkestralija, back i zborskog pjevanja, te, posebno, piano izvedbi.

    Muziku podržava

    Ne znam koliko su nesuglasice između nje i bivšeg gitariste Bena Moodya s psihološke strane i u kojem omjeru utjecale na osobnost Amy Lee, autoricu velike većine pjesama, ali je sigurno da u njima ima puno više teatralnosti nego je to bio slučaj do sada. Što u svakom slučaju smatram pozitivnim pomakom. Barem u skladateljskom dijelu.

    Što se tiče pokušaja muzičkog opisa ovog materijala, njega bi se najkraće, ako to uopće je kratko, moglo nazvati modernim sympho rockom s utjecajima heavya, nu metala i popa, koji i nema baš puno dodira s europskim sympho metal bendovima, pogotovo ne s Nightwish, s kojim ih se na nekim mjestima uspoređuje.

    Ipak je ovo maksimalno ‘amerikanizirani’ album, kojem bi potencijalni hitovi mogli biti “Call Me When You’re Sobber” (taj već ustvari i je), melodična, polubrza heavy rock pjesma s izraženim gitarističkim riffovima, a na tragu joj je i “Weight Of The World“, u koju su influentirane i akustične gitare.

    Balada “Lithium” također spada u red boljih naslova, a odlikuju je nježni vokali, te izuzetno dobro složene orkestralije i piano linije. Također lagana stvar, s tek nešto snažnijim gitarama je i “Lose Control“, ritmovi Linkin Parkovski ‘programiranog’ nu metala zadržani su u pjesmi “Cloud Nine“, a istaknimo još i “Lacrymose” i “Your Star“, pjesme koje uz navedene karakteristike sadrže i najuvjerljivije zborske nastupe.

    Kad se sve zbroji i oduzme, evidentno je da se Evanescence nije ovdje ponašao ziheraški, pa lupio po formuli koja im je donijela uspjeh, već je nastavio s istraživanjem, eksperimentiranjem i nadograđivanjem, u koje je uloženo puno napora. Nije doduše, izmislio nešto što se dosad nije nigdje čulo, no, da je potukao Lacuna Coilin “Karmacode“, s kojim im je nametan nekakav, više umjetni nego realno potreban rivalitet, u to uopće ne treba sumnjati.

    Žao mi je što to moram reći, samim tim što se radi o dva različita djela, a i Lacuna Coil mi je draži bend. Ali, od realnosti ne mogu, niti želim odstupiti.

    Muziku podržava