Introspektivno i asketsko

    1438

    Putumayo presents Acoustic Arabia

    Kompilacija

    Izdavač: Putumayo / Aquarius Records

    Žanr: World Music

    Naša ocjena:

    Popis pjesama:

    1. Jamal Porto – Gamar Badawi
    2. Les Orientales – Alger, Alger
    3. Rasha – Azara Alhai
    4. Charbel Rouhana and Hani Siblini – Mada
    5. Tiris – Tiris Nibreeha
    6. Souad Massi – Ghir Enta
    7. Zaman – Batalti Eli
    8. Mousta Largo – Les Larmes de Boabdil
    9. Maurice El Medioni – Tu n’aurais jamais dû
    10. Zein Al-Jundi – Wijjak Ma’ii

    Fatalizam, stoicizam, nesklonost hedonizmu i užicima svih vrsta, neke su od značajki arapske kulture Bliskog i Srednjeg istoka te sjeverne Afrike. Na ovoj kompilaciji najviše se dadu osjetiti suzdržanost i stoicizam. Dominiraju akustični instrumenti, s povremenim primjesom električne gitare, uz bogatstvo grlenih vokala koji će podsjetiti na narodnjake i to će biti jedina veza između ove ploče i tako popularnog turbo folk stila.

    Općenita atmosfera odaje dojam ispovjednosti i suzdržanosti. Čak i one melodije koje bi neki drugi izvođači izdigli do neba i udahnuli im ogromnu energiju na ovoj ploči zvuče rezervirano. Ritmove drže uglavnom akustični basovi i diskretne udaraljke, na primjer, kongama srodni instrumenti. Dio muzičara uključenih na ovoj kompilaciji su se sastali u oazi RAS koja je kraj Crvenog mora u pustinji Sinaj.

    Uvodna “Gamar Badawi” napisana je baš tamo, dok će “Alger, Alger” trija Les Orientales (Mouna Boutchebak, Saléha i Sylvie Aniorte-Paz) podsjetiti na starogradske pjesme koje su bile popularne u vremenu između dva svjetska rata.

    Duh Alžira se osjeća i u pjesmi “Ghir Enta” koju izvodi kantautorica Souad Massi, čije je protestne pjesme zabranjivala konzervativna alžirska vlada, a sama pjevačica često se suočavala i s prijetnjama smrću. Dotična dama je hrabro nastavila dalje, trenutno živi u Parizu i snima za Island Records. Osim što je jadno da osoba mora bježati iz svoje zemlje zbog slobode govora, upravo je paradoksalno da je Souad našla utočište u prijestolnici one države koja je nekad najviše tlačila njen rodni Alžir.

    Muziku podržava

    Najupečatljiviji dojam je ostavio 80-godišnji pijanist Maurice El Medioni, čiji instrumental “Tu n’aurais jamais du” ima nezaboravnu klavirsku dionicu, koja kao da razgovara s nešto tišom trubom u prvom dijelu, da bi u drugom maestralno ponudila nezaboravnu dionicu, dok je “Tiris Nibreeha” tek nijansu slabija. Kompletan materijal na kompilaciji je vrlo dobar, ali tek povremeno odličan i na momente hermetički.

    Putumayo presents Acoustic Arabia” nudi sjajno društvo za usamljene kasne večeri i duge besane noći, dok onima koji takve stvari u životu nemaju, pružit će kvalitetan uvid u arapsku i alžirsku muziku.

    Muziku podržava