Hrabri pokušaj preuzimanja vrha

    826

    J. Cole

    Born Sinner

    Datum izdanja: 10.06.2013.

    Izdavač: Roc Nation

    Žanr: Hip-hop

    Naša ocjena:

    Popis pjesama:

    1. Villuminati
    2. Kerney Sermon (Skit)
    3. LAnd Of The Snakes
    4. Power Trip featuring Miguel
    5. Mo Money (Interlude)
    6. Trouble
    7. Runaway
    8. She Knows featuring Amber Coffman
    9. Rich Niggaz
    10. Where’s Jermaine? (Skit)
    11. Forbidden Fruit featuring Kendrick Lamar
    12. Chaining Day
    13. Ain’t That Some Shit (Interlude)
    14. Crooked Smile featuring TLC
    15. Let Nas Down
    16. Born Sinner featuring James Fauntleroy

    Deseti lipanj ove godine bio je datum koji je Kanye West odabrao za izbacivanje “Yeezusa“.

    Svaki Kanyeov uradak izaziva veliko zanimanje javnosti, a mašinerija iza njega i sam reperov uvijek originalan način samopromocije, te velika medijska pompa koja prati svaki njegov korak učinili su da sve drugo u ovom žanru pada u drugi plan kada West ima novi album. J. Cole, i sam veliki štovatelj lika i djela Kanyea Westa, odlučio se na hrabar i pozitivno bezobrazan potez. Odlučio je datum izlaska svog albuma pomaknuti za tjedan dana kako bi njegov “Born Sinner” izašao na isti datum kada i ranije spomenuti album, kako bi na taj način izazvao svog idola, ali još važnije da bi sebi i javnosti dokazao koliko vrijedi.I wanna go out tonight, I wanna find out what I got“, pjeva Springsteen. To je točno ono što je J. Cole i sam napravio. I takav rizik mu se isplatio. Iako je u prvom tjednu “Yeezus” očekivano prodao više primjeraka i bio najdiskutiraniji muzički događaj tog tjedna, “Born Sinner” je na kraju po ukupnom broju prodanih primjeraka prestigao “Yeezeyevo” avangardno djelo, te odnio barem komercijalnu pobjedu. J. Cole je 28-godišnji reper, rođen u američkoj vojnoj bazi u Frankfurtu, koji se na sceni pojavio slabo zapaženim mixtapeom “The Come Up” iz 2007., a probio u prvu ligu hip-hopa sljedećim radom; “The Warm Up”, te pogotovo s “Friday Night Lights”.

    Gostovanja na albumima Jay-Z-a, pojavljivanja na svim relevantnim rang listama najboljih mladih izvođača, te potpisivanje ugovora sa snažnom diskografskom kućom Roc Nationom (u vlasništvu opet Jay-Z-a) potvrdili su konačan ulazak Colea među velike dečke i odškrinula mu vrata za prvi studijski album 2011. “Cole World: The Sideline Storya. Album je zaradio dobre kritike, iako je naišao na nešto slabije reakcije kritičara od prethodnih mixtapeova, a i prodaja je išla vrlo dobro.

    Muziku podržava

    Aktualni “Born Sinner” sniman je u razdoblju od dvije godine. Prva zamisao Colea je bila usavršiti pjesme koje nisu našle na mjestu na prošlome albumu, ali počele su dolaziti nove pjesme i ideje i tako se rodio “Born Sinner”, kojim je bio oduševljen kada je čuo njegovu završnu verziju, a tako ugodno se nije osjećao, kako je sam izjavio, pri stvaranju albuma još od “Warm Upa”. Takva atmosfera na snimanju, također su dale J. Coleu dodatno samopouzdanje za upuštanje u otvoreno nadmetanje s Kanyeom.

    Punim imenom Jeramine Lammar Cole, J. Cole je, da se poslužimo košarkaškim rječnikom (košarka je bila jedna od glavnih tema na prijašnjim albumima), triple threat, ili trostruka prijetnja. On repa, producira i pjeva, iako ovo zadnje radi najslabije i najrjeđe. Ovaj album se bavi slavom, uživanje i probleme s istom, ženama koje okružuju takav svijet, svojim nesigurnostima… Dakle, temama sličnima koje u zadnje vrijeme okupljaju i njegovog idola Kanyea Westa. Razlika je da je tamo gdje je Kanye provokativan, opasan, neugodan, pa i nesimpatičan, J. ostaje u većini slučajeva umjeren.

    Njegov flow je vrlo korektan, pa često i više od toga, nastao podjednako na nasljeđu east coast repera ’90-ih i utjecaju Westa. Beatovi uvijek na visokoj razini kreativnosti, zanimljivih sampleova, a ujedno imaju hitoidnog potencijala, pri čemu nikad ne bivaju napadni i neukusni. No, za razliku od ‘suparnika’ “Yeezusa” gdje beatovi divljaju na sve strane, lijepe se po zidovima i odbijaju od istih, glazba na “Born Sinneru” kao da uvijek ostaje unutra zadanih crta, kao u slikovnici.

    Izuzetak tome je “Let Nas Down” gdje Cole govori o tome kako se Nasu nije svidjeli njegovi prvi albumi i kakvog je to utjecaja ostavilo na njega. Nekad je svoje idole najbolje ne upoznati, J.Cole je to saznao na bolan način, iako pjesma na kraju se pretvara u posveta legendama hip-hopa, što nije kukavički potez, već odavanje dužnog poštovanja u žanru koji često zaboravlja svoje pionire. Upravo ovakve pjesme nedostaju na ovom albumu.

    Osobne stvari koje su poznate samo autoru i specifični događaji koji su ga oblikovali kao osobu. Sličan, samo nešto laganiji i opušteniji pristup može se naći i na pjesmi “Crooked Smile“. J.Coleove opservacije su uvijek na mjestu, zanimljive, ponegdje dosta kompleksne, pa i kontradiktorne, što znači i iskrene jer pokazuju zbunjenost nekoga tko se iznenada našao u svijetu show-biznisa među ljudima koje je obožavao i do jučer samo gledao na televiziji.

    Ovaj inteligentni fakultetski obrazovan mladić vještog flowa neće razočarati, ali isto tako ni pružiti nešto novo što već netko prije njega nije napravio bar mrvicu bolje. Od najboljih trenutaka treba spomenuti agresivnu “Villuminatti” sa sampleom Notorious B.I.G.-a gdje je poslao poruku svim budalastim teorijama zavjere o iluminitama prisutnima u hip-hopu koje slušamo već dulje vrijeme, ali i nešto par slabijih rima gdje se dotiče riječi pogrdnih za homoseksualce. Njegov cilj je bio započeti raspravu, ali taj dio pjesme djeluje u usporedbi s britkosti ostale pjesme dosta infantilno.

    Power Trip” s refrenom Miguela neupitno je jedan od singlova godine. Sjetan, zavodljiv kao stvoren za ljetne večeri uz obalu. “She Knows” unatoč pomalo klišeiziranom tekstu, ima hipnotični refren i beat koji počiva na sampleu indie pop skupine Cults. Kendrick Lamar kao jedini gostujući reper na albumu (što je pohvalno, budući da današnji albumi često bivaju utopljeni u moru gostovanja, često samo iz komercijalnih razloga) uobičajeno blista na “Forbidden Fruits“, a naslovna stvar sigurno i snažno zatvara album.

    “Born Sinner” je korektan album , na nekim mjestima i puno više od toga, a J. Cole talentiran i inteligentan glazbenik. Ali za onu granicu koja razdvaja dobre od odličnih, i solidna djela od remek-djela Cole će morati još čekati . Možda se to dogodi već na sljedećem projektu, dugo najavljivanom albumu a Kendrickom Lamarom.

    Muziku podržava