House izgubio, latin-jazz dobio svoju kompilaciju

    1327

    Masters At Work

    Present Latin Verve Sounds

    Datum izdanja: 22.06.2004.

    Izdavač: Verve / Aquarius Records

    Žanr: House

    Naša ocjena:

    Popis pjesama:

    1. Dave Pike – Sandunga
    2. Dave Pike – Aphrodite
    3. Quartet Tres Bien – Boss Tres Bien
    4. Herbie Mann – Todos Locos
    5. Cal Tjader & Eddie Palmeri – Ritmo Uni
    6. Cal Tjader & Eddie Palmeri – Picadillo
    7. Willie Bobo – La Descarga Del Bobo
    8. Willie Bobo – Roots
    9. George Shearing – Caravan
    10. Patato & Totico – Mas Que Nada
    11. Willie Bobo – La Descarga Del Bobo(MAW remix)

    Masters At Work je ime koje vam je zasigurno već od prije poznato i to po njihovom autorskom radu kao i po brojnim kompilacijama i remixevima. Kenny “Dope” Gonzales i Little Louie Vega aka Masters At Work su dvoje ljudi koji čine kremu tvz. latin housea i pripadaju u osnivače istog smjera. No dopustite mi da vam ih prvo predstavim.

    Little Louie Vega rođen je u Bronxu, te potječe iz glazbene obitelji (njegov ujak je legendarni latinski glazbenik Hector Lavoe) i upravo je njihov utjecaj bio ključan u izboru glazbe koju će on kasnije vrtiti. Počeo se baviti DJ-iranjem već sa 13 godina te je polako postao ključna faca u Big Appleu do kraja ’80-ih. Sljedeći stope DJ-a John “Jellybean” Betineza koristeći njegov recept za dobar party koji se sastojao od puno udaraljki i bassa, Vega se uspinjao kroz njujorkške klubove poput Devil’s Nesta da bi na kraju ušao u prvu ligu nastupajući u sada već legendarnim klubovima poput Hearthrob, Studio 54, Roseland i Palladium. Također se proslavio producirajući freestyle izdanja pod pseudonimom Freestyle Orchestra.

    Na drugoj strani mosta, u Brooklynu, Kenny “Dope” Gonzales i njegova DJ ekipa Masters At Work (osnovana 1986.g.) se također uspinjala promovirajući radijske hip-hop DJ veterane poput Marley Marla, Awesome Tria i Teddy Teda. Kada je Gonzales izbacio svoj hard-house 12″ “A Touch Of Salsa” tada ga je Vega prvi put čuo i ta mu se pjesma toliko svidjela da je 1991. zamolio njihovog zajedničkog prijatelja Todd Terryja (koji je iskoristio Masters At Workov logo za svoje dvije singlice izdane za Forth Floor Records) da ih upozna i tako je ‘rođena zvijezda’.

    Muziku podržava

    Njihov zajednički debi singl je nazvan “Blood Vibes” i jasno je pokazivao da ovaj duo ne namjerava slijediti parametre koje je tada postavljao house već da kreću u svom smjeru. Singl je ispiraciju našao u reggae glazbeniku Junior Reidu, točnije u njegovoj pjesmi “One Blood” kao i u pjesmi Tribe Called Questa “Bonita Applebum”. Uz naravno veliki broj singlica koje su izdali važno je navesti i njihov debi album “Nu Yorican Soul”, na kojem su pokazali bogatu njujorkšku glazbenu povijest house glazbe kao i razne utjecaje koje vuće iz latin jazza, apstraktnog hip-hopa, funka i salsoula. Na albumu se također nalazi i njihov možda najpoznatiji singl “The Nervous Track” na kojem su ukomponirali u skladnu fuziju latin jazz, breakbeat i house.

    Dok su njihovi suradnici na projektu “Nu Yorican Soul” bili velikani latinske glazbe poput George Bensona, Vince Montanea, Jocelyn Brown i Tita Puentea Masters At Work su također uspjeli od prosječnih pjesma manje poznatih pop zvijezda poput Chris Cuevasa i Debbie Gibsona napraviti hitove. Besmisleno bi bilo nabrajati sve njihove remixe i njihov autorski rad jer su u svojoj karijeri objavili preko 200 različitih izdanja, nego ćemo se radije koncentrirati na ovaj CD i to što on sadržava.

    Nažalost, inovativnost Masters At Worka na ovom je izdanju prilično izostala. “Present Latin Verve Sounds” je predstavljen kao remix CD, ali nažalost od tog remixa nema skoro pa ništa. Radi usporedbe sam si nabavio jednu skladbu u originalu (konkretno riječ je o pjesmi Cal Tjaader & Eddie Palmieri – “Ritmo Uni”) i mogu vam reći da osim malo drukčijeg aranžmana i malo tiše produkcije između toga dvoje nema neke prevelike razlike. Na cijelom albumu nema niti ‘h’ od house zvuka, koji je ipak njihov originalni sound i koji ih je na kraju krajeva proslavio. Izostanak housea nažalost je veliki faktor u ocijeni ovog albuma s obzirom da se original od remixa baš i ne razlikuje i da osim pojačane perkusije i malo jačeg bassa, tako da mi ova kompilacija zvuči kao da su samo malo pojačali tonalitet nekih instrumenata umjesto da se konkretno pozabave aranžiranjem i remixiranjem pjesme.

    Žao mi je što nisu to napravili, pogotovo zato jer svaka pjesma na albumu ima potencijal da postane hit na plesnim podijima jer ima sve ono što svaka prava funky-latin-house pjesma treba imati. Tu je perkusija, ritam, melodija – samo fali bass i to je to. Nažalost, sve je palo u vodu. Ova komplacija može biti zanimljiva ljudima koji vole latin-jazz, ali pravi ljubiteljima Masters At Worka će biti prilično nezanimljiva upravo zbog gore navedenih razloga.

    Iskreno se nadam da će objaviti house verziju nekih pjesama sa ove kompilacije jer pjesme zbilja imaju potencijal za uspjeh. Ovu kompilaciju treba smatrati promašajem u houseu, ali pogotkom u latin-jazzu.

    Muziku podržava