Hojsak & Novosel: Što pokloniti Gibonniju za 50. rođendan?

    1958

    Hojsak & Novosel

    Perle

    Datum izdanja: 27.07.2018.

    Izdavač: Croatia Records

    Naša ocjena:

    Popis pjesama:

    1. Libar (ft. Ismail Lumanovski)
    2. Nisi više moja bol (ft. Elvis Stanić)
    3. Hodaj (ft. Gibonni)
    4. Činim pravu stvar
    5. Divji cvit (ft. Vlatko Stefanovski)
    6. Žeđam (ft. Monika Leskovar)
    7. Kad sam nasamo s njom (ft. Miroslav Tadić)
    8. Posoljeni zrak i razlivena tinta (ft. Gibonni & Urban)
    9. U ljubav vjere nemam

    “”Hodaj”, “Žeđam” i “Nisi više moja bol” izvedene su na maloj sceni u akustičnom aranžmanu koji je izazivao zazubice, barem kod potpisnika ovih redova. Bio je to dream team glazbenika u kojem su se nalazili daroviti tamburaš Filip Novosel, kontrabasist Tihomir Hojsak, gitarist Nikša Bratoš, violinist Marko Ramljak i Matija Dedić (kojem ne moramo spominjati instrument). Bilo bi više nego zanimljivo čuti Stipišićeve najbolje pjesme (dakle, ne nužno najveće hitove) baš u takvom, akustičnom aranžmanu.”, pisao sam tako u listopadu prošle godine, opčinjen Gibonnijevim koncertom u Areni.

    Želju su mi brzo i efikasno ispunili kontrabasist Tihomir Hojsak i jazz-tamburaš Filip Novosel, uz malu pomoć njihovih gostiju. Album zvuči, čini mi se, ipak malo drugačije od onog kako je zvučalo u Areni, no još uvijek moćno i autentično – daleko iznad onog nivoa “zgodno za poslušati malo drugačijeg Gibonnija”.

    foto: Mare Milin

    To su doduše i dalje Gibonnijeve pjesme koje su dobile tumačenje ravno iz srca Hojsaka i Novosela. “Perle” je pristupačan album koji funkcionira i kao poklon Gibonniju za 50. rođendan i kao jak argument Gibonnijevim fanovima kad žele objasniti koliko muzike ima u tom čovjeku i tim pjesmama. U konačnici, nije teško zamisliti da Gibine kompozicije žive neki svoj život i u ovim aranžmanima.

    Muziku podržava

    S druge strane, kapu treba skinuti Novoselu, Hojsaku i prijateljima. Treba znati i moći kompoziciju kao što je “Žeđam” oguliti od sveg prepoznatljivog i nanovo je izvesti u konfiguraciji violončelo, kontrabas i tambura te zadržati onaj patos i senzibilitet originala. Drugi tihi udar sličnog učinka su postigli u pjesmi “Kad sam nasamo s njom” – slušatelj može steći dojam da riječi za ovu kompoziciju ne postoje, jer je sve rečeno kroz muziku i to baš ono što je Gibonni htio reći tim tekstom. Iako je i pokojni Oliver dao sjajno čitanje ove pjesme, ovo stoji rame uz rame s njegovom izvedbom.

    Kao gost se pojavljuje i autor/kompozitor/slavljenik i to u pjesmama “Hodaj” i “Posoljeni zrak i razlivena tinta” i u obje pjesme se složio poput puzzli s tamburašem i kontrabasistom. U “Posoljenom zraku” se još ukazuje i Damir Urban i, zvučat će suludo, prevodi pjesmu u punkerski kontekst – uvijek sam doživljavao tu pjesmu, vjerojatno zbog jedva kontrolirajućeg bijesa prikrivenim punkom, kao i “Miss Croatie”, “Onako, od oka” ili “Tebe nisam bio vrijedan”.

    Tužna harmonika Elvisa Stanića je također dojmljiva, no efekt iznenađenja izostaje jer je slična rješenja upotrebljavao na zajedničkom albumu Olivera i Gibonnija “Familija“. Zaključna “U ljubav vjere nemam” je, iako zanimljiva, pomalo ziheraški izbor: u libru autora ovih redaka “U ljubav vjere nemam” nije među najboljim Gibonnijevim pjesamama, iako je ovdje aranžerski interesantno zamišljena, s Hojsakom i kontrabasom u prvom planu, i Novoselom koji izvodi onaj poznati rif.

    “Perle” nisu samo pozdrav Gibonniju, već i demonstracija što se sve može činiti svirajući žičane instrumente. U četrdesetak minuta dobili smo čitavu paletu različitih sviračkih vještina vrhunskih intrumentalista, različite senzibilitete koji lijepo surađuju i koegzistiraju. Rječnikom moderne politike bumo rekli – zajedništvo.

    Muziku podržava