High5: Nitroglicerin u stihovima

    1221

    High5

    BackStageBoys

    Datum izdanja: 02.04.2018.

    Izdavač: Samostalno izdanje

    Žanr: Hip-hop, Trap

    Naša ocjena:

    Popis pjesama:

    1. Glavozin
    2. Đir
    3. Di ćeš s tim
    4. 505
    5. Kebile
    6. Vanzemaljci
    7. Kombo (To je tak)
    8. Mama napokon sam uspio
    9. Pelati feat. Kuku$
    10. MDMA voda
    11. Nije pjesa o tom feat. Mladi Kizo Manjača & Goca R.I.P.
    12. Otrova u čaj
    13. BackStageBoys

    Početkom godine Krešo Bengalka javio s drugim albumom “Split ZOO“, a Kuku$ banda objavila je “Anđele i bombone” te smo tako u prva dva mjeseca već imali trap materijala za slušati. U iščekivanju Vojka V da izbaci svoj prvijenac, High5 došli su u situaciju koja se savršeno poklapa s ovogodišnjim očekivanjima hip-hop scene. Naprosto je nevjerojatno da se toliko stvari lijepo ‘naštimalo’, odnosno da ćemo u prvoj polovici godine po svemu sudeći imati barem četiri kvalitetna albuma iz žanra koji je tek u ovom desetljeću ušao u hrvatsku glazbenu zbilju.

    Očito je da neke nove generacije razumiju što je progres, fantastično vladaju riječima i beatom, prate se internacionalna glazbena strujanja i jednostavno, tako stvaraju novu scenu. Ta scena je sada već uvelike upogonjena albumima Kiše metaka, VRHA & Oreba i prošlogodišnjim “Čvarcima od marcipana”, EP-jem genijalnog Riđija Riđa, člana ‘visoke petorke’.

    “BackStageBoys” novi je album s kojima se High5 ponovno pozicionira na prvoj crti hrvatskog trapa. Nema tu neke prevelike filozofije, kako se scena razvijala, ni ekipa iz ‘petorke’ nije stajala na mjestu. Tri godine od prvog albuma i dvije godine od singla “Mama napokon sam uspio” s kojim su najavili drugi album, činilo se kako je novo djelo pred vratima, ali situacija je bila nešto kompleksnija. Veliki hit brzo se pojavio na ljestvicama i trend listama, a dečki su u međuvremenu vjerojatno pažljivo ‘gledali YouTube komentare i brojali lajkove’ te su mogli vidjeti da itekako imaju vjernu publiku.

    Muziku podržava

    Rade Ulica, Swanna (Hladni), Riđi Riđ, Snajper i Žugi produkcijski su otišli još dalje, stvorili svoj jedinstveni stil i iskoristili blagodati hrvatskoga jezika, kojeg koriste na specifičan način, pokazavši do koje fonološke razine i jezične funkcije se može iskoristiti pojedina sintagma ili riječ. Iako se ta pretpostavka može upotrijebiti za “BackStageBoys” u cjelini, ove odrednice pogotovo se očituju u “Di ćeš ti s tim”, “Glavozin” i “Kebile”.

    Njihovi tekstovi pokazuju širinu hrvatskog jezika, ali ujedno i kreativnost kod njih kao pojedinaca. Apsolutno je za svaku pohvalu kada u tekstu vidiš žargonizme, pomiješane sa životnim situacijama i pop kulturom, a sve duboko uronjeno u trap beat i instrumentale.

    Ponekad ti instrumentali zvuče minimalistički s bolesnim basom, dok u prvom planu tekstovi upadaju u cijelu pjesmu kao šlag na tortu. Isprepletenost elektronike i rapa, s povremenim nadrealnim stihovima – u nekim situacijama i teško razumljivim, jer iz prve je dosta teško pohvatati sve verbalne zamke i trikove – kod High5 je očito postala svakodnevnica.

    Poznata trap zlokobnost i tmurnost u zvuku možda je ponajbolje opisana u suradnji s Kuku$om na “Pelati”. Stari poznanici razumiju se bolje od prsta i nokta, a njihovo verbalno nadopunjavanje ‘preko bare’ bi se vjerojatno vrtjelo po cijele dane na nekad malim, danas velikim ekranima.

    Neizbježni autotune kod “Otrova u čaj” i posljednja “BackStageBoys” pozivaju na ponavljanje gradiva. Brzinu repanja i količinu započetih ideja s kojima se u svijesti slušatelja razvijaju razne asocijacije nemoguće je pohvatati trenutno te ste praktični prisiljeni odslušat album ponovo, uz poneko bacanje oka na tekst.

    Stvar se zapalila poput nitroglicerina – već sada ovu godinu možemo nazvati najuspješnijom što se tiče područja hrvatskog trap izričaja pa makar do prosinca slušali samo do sada objavljene albume. High5 s “BackStageBoys” samo se aktualizirao, postavio uz bok ostalima i sada dolazi vrijeme ubiranja plodova. Festivalska i koncertna sezona je pred nama, a oni imaju materijala na bacanje u nesvijest.

    Muziku podržava