Gospodska muzika za ‘visoko’ društvo

    1129

    Diablo Swing Orchestra

    Sing Along Songs For The Damned And Delirious

    Datum izdanja: 29.09.2009.

    Izdavač: Ascendance Records

    Žanr: Metal

    Naša ocjena:

    Popis pjesama:

    1. A Tapdancer’s Dilemma
    2. A Rancid Romance
    3. Lucy Fears The Morning Star
    4. Bedlam Sticks
    5. New World Windows
    6. Siberian Love Affairs
    7. Vodka Inferno
    8. Memoirs Of A Roadkill
    9. Ricerca Dell’Anima
    10. Stratosphere Serenade

    Za razliku od svog prvog, totalno neobuzdanog, bezgraničnog i skoro pa svestilskog albuma, Diablo Swing Orchestra ovoga se puta odlučio za određena, ne baš prevelika ograničenja, pa novi materijal zvuči uglavnom u skladu s imenom.

    U biti, ne totalno, ali baza kompletnog izdanja su povećani swingerski
    te naročito operatic-orkestralni elementi, dok je utjecaj većine
    ostalih s prvog albuma ili sveden na manju mjeru ili je nestao.

    U prvom redu, manji je, ali nikako ne premali, opseg utjecaja metala i rocka, što znači da je album nešto tiši, ne puno mekši nego prošli, samim tim i manje žestok, a i gotovo svi popratni, oni ‘narodski’ utjecaji su nestali, izuzmemo li kratke polka te dijelove sa ‘španjoliziranim’ akustičnim gitarama i ‘mexicana’ trubama. Atmosfera je čak pomalo neprirodna, umjetno teatralna, više onako burleskna, gospodskim zahtjevima dirigirana i odgovara avangardnom, ‘povijesnom’ načinu na koji je komponiran materijal.

    Koji je u svojem prvom dijelu, do lunaparkovskog humoreskno-harmonikaškog naslova “Siberian Love Affairs” teatraliziranim s muškim zborom, više swingersko-operni, a u drugom ipak više simfonijsko-metalni, s posebnim naglaskom na groove-riffove (solaža gotovo da i nema) koji se u gitarskim izvedbama ‘provlače’ kroz cijeli album.

    Muziku podržava

    Posebna vrijednost i ovoga su puta soprani Ann-Louice Lögdlund kojima zdušno, više nego prije, pomaže i gitarist Daniel Hakansson koji je svoje clean-vokale najčešće podredio Anninim, mada ima i momenata u kojima oni podižu ‘priču’. No najčešće su zajedno, s female ‘šefovanjem’ i s izrazitom naglašenim obostranim opernim izražavanjem.

    Izostanak šarolikijeg stiliziranja, kojeg ima i ovdje puno, da se netko ne zbuni, nije bitno utjecao na raspoloženje muzike koje se i ovdje kreće od onog tmurnog, dramatičnog, preko romantičnog, pa sve do veselog, neobvezujućeg i neobuzdajućeg. Instrumentalne izvedbe su maksimalno raskošne pa se tako i sada može uživati u blještavim zvukovima perkusija, roga, čela, klavijatura, piana, truba ili akustičnih gitara. I to već od prvog, swing naslova “A Tapdancer’s Dilemma” koji ima neki kao ‘tam-tam’ uvod, jazz upadice, kabare plesnjak, raskalašene trube, ali i pokoji jači riff.

    Najslojevitije pjesme, s ponajviše izmjena ritmova, stilova, instrumentalija, ali i s najboljim vokalnim izmjenama u stilu ranijih Nightwisha, su “A Rancid Romance” te naročito “Lucy Fears The Morning Star“, s ‘full’ opernom, teatralnom izvedbom, a još više atmosferom, zborskim pjevanjem, gudanjem, thrash groove riffom koji kao da je ‘posuđen’ iz “Enter Sandman”, te veselijim, meksičkom načinu sviranja podređenim trubama.

    Stvar koja po opisu najviša naginje ka symphonic metalu je “New World Windows“, najmelodičnija je pjesma, s najčišćim riffovima, usamljenim solažama i stalnim Anninim vokalnim nadzorom. Sympha, opernog pjevanja i melodije prepuna je i “Vodka Inferno“, a k tome još ima i veseliji dio s polka-folk ritmom.

    Kombinaciju kabareta i španjolskog melosa nudi poluakustični naslov “Memoirs Of A Roadkill“, a najžešća je “Ricerca Dell’Anima“, symphonic groove metal pjesma s novim sjajnim operatic izvedbama, ali i velikim utjecajem čelističkih izvedbi koje su se istaknule i u solo-varijanti. ‘Full’ dramaturška, također s puno gudanja i opernog ugođaja je “Stratosphere Serenade“, no ona svojom ozbiljnošću nije ‘naštetila’ ovom, koliko i ozbiljnom, toliko i zabavnom, otkačenom albumu kojeg mogu slušati mnogi.

    Baš zato mi se ne čini posebno slabijim od debija, jer ono što sadrži, a ima toga itekako, posloženo je na ispravan način i jednostavno je odgonetnuti sve zavrzlame. Potrebno je, doduše, određeno vrijeme da sve to sjedne na svoja mjesta, no kada se to dogodi, sve ostalo je stvar tehnike slušanja.

    Muziku podržava