Dengue Fever
Cannibal Courtship
Datum izdanja: 01.01.1970.
Izdavač: Fantasy Records
Žanr: Psychedelic, Surf Rock
Naša ocjena:
Popis pjesama:
Unutar popularnog glazbenog imaginarija Kambodža često cirkulira oko debitantskog albuma Dead Kennedysa “Fresh Fruit For Rotting Vegetables” iz 1980., točnije, veže se uz njihov drugi singl u karijeri “Holiday In Cambodia”.
Ali vjerojatno će nakon nekoliko refleksivnih trenutaka kod rijetkih
slušatelja zabljesnuti i druga ‘aha lampica’: struja svijesti ipak budi
sjećanja na kambodžansku pop scenu aktivnu između ’60-ih. i ’70-ih.
godina 20. stoljeća, a krvavo ugušenu dolaskom Crvenih Kmera na vlast
1975. godine.
Ako ih Quentin Tarantino zasada nije angažirao, sasvim sigurno će ozbiljno razmisliti o suradnji s Dengue Fever kada čuje “Cannibal Courtship”, njihov četvrti studijski uradak. Konzistentna, razrađena i prohodna tekstura izdvaja ovaj album u odnosu na prethodne radove, budući da se ovdje u okvirima već prepoznatljivog izričaja za Dengue Fever vješto stapaju bazični sastojci s ranije isprobanim formulama. Konačni se rezultat svodi na kontrolirano, čak bismo mogli reći obuzdano i usmjereno, a opet heterogeno i istančano suglasje, bez rušenja kvalitete muziciranja.
Ovaj hibrid raznovrsnih tradicija i modernijih glazbenih strujanja nikada nisu obilježavali stihovi izuzetnih poetičkih vrijednosti, stoga i “Cannibal Courtship” sadrži solidne, pomalo ekscentrične, ali zabavne i ironične tekstove, gdje su česti motivi ljubavne veze osuđene na propast, nepomirljive razlike između ljubavnika, te međuljudski odnosi općenito (katkada s naglaskom na multikulturalizam i nejednake socijalne uvjete života). Zavodljiva vokalna interpretacija Ch’hom Nimol na kmerskom jeziku, s druge strane, nije dopadljivi egzotični ornament, već upotpunjuje cjelokupnu estetičku dimenziju.
Osim instrumentalne verzije “Kiss Of The Bufo Alvarius” (s aluzijom na istoimenu otrovnu žabu), “Cannibal Courtship” sadrži deset vokalno-instrumentalnih skladbi, uglavnom dvojezičnih. Dirljive solo izvedbe Ch’hom Nimol gotovo u cijelosti na materinjem jeziku, eterična “Uku” (isprepleću se flauta, električna gitara, činele), refleksivna “Sister In The Radio” i “Durian Dowry” u maniri Jefferson Airplanea, stvaraju kontrast naspram pravocrtne solo izvedbe gitarista Zaca Holtzmana na engleskom jeziku “2012 (Bury Our Heads )“.
No ostale vokalne kombinacije, kao što su engleski surf rock duet “Cement Slippers” između Zaca i Nimol, engleska verzija naslovne “Cannibal Courtship” u solo izvedbi Nimol, ili pak njezin dvojezični solo “Mr. Bubbles” (s izraženim klavijaturama i gotovo indie pop refrenom), niveliraju izazvanu neravnotežu.