Glazba za Bogove

    849

    My Sleeping Karma

    Soma

    Datum izdanja: 28.09.2012.

    Izdavač: Napalm Records / Maldoror

    Žanr: Stoner

    Naša ocjena:

    Popis pjesama:

    1. Pachyclada
    2. Interlude
    3. Ephedra
    4. Interlude
    5. Eleusine Coracana
    6. Interlude
    7. Saumya
    8. Interlude
    9. Somalatha
    10. Interlude
    11. Psilocybe

    Sve popularniji njemački kvartet My Sleeping Karma potječe iz Aschaffenburga, na sceni je od 2005., a “Soma” (opojno piće Bogova) mu je četvrti album.

    Pojam ‘sve popularniji’ može se, dakako, rabiti tek u krugovima
    konzumenata glazbe koju svira, a to je stoner rock, iako, ima nekoliko
    stvari koje My Sleeping Karma stavljaju na posebnu granu ovog subžanra.
    Prva i najosnovnija je ta da se radi o instrumentalnom bendu, druga da
    mu je izrazito naglašena strana psihodeličnog rocka, daleko iznad
    prosjeka stoner bendova, a treća je atmosfera, koja jest tamnijeg
    potencijala i opredjeljenja, ali isto tako, daje materijalu neki poseban
    šarm, sprječavajući da u bilo kojem momentu postane prenaporan.Za nešto takvo, doduše, ima i drugih elemenata, a ponajprije “Interludea”, koji se pojavljuju na svakom drugom tracku i kombinacijom laganih instrumentalija s prirodnjačkim zvukovima poput kiše, cvrkuta ptica ili grmljavine, atmosferu konstantno zadržavaju u stanju napetosti, iščekivanja i neizvjesnosti, vješto izbjegavajući zamku katatoničnosti. Višeslojne kompozicije umješno se kreću između heavy-rock riffova i očaravajućih melodija, sporijih bluesy elemenata, pozadinskih klavijatura koje donose značajne utjecaje space rocka, te ambijentalno-orijentalnih dijelova.

    Postupni rast, odnosno pad tenzija u pjesmama, omogućuje da se kroz instrumentalne izvedbe doživi priča, da se osjeti sva njihova dubina, a posebno do izražaja dolaze umirujuće bas dionice. S obzirom da je pet od jedanaest naslova “Interlude”, praktički imamo šest ‘pravih’ pjesama, sasvim pristojnih 46 i pol minuta trajanja (sve zajedno 56 i pol). Među njima nalazimo one s većim rasponom između umirujućih i nabijenih, energičnijih dijelova, kao što su “Pachyclada” (s, pomalo ipak, katatoničkim početkom) ili “Eleusine Coracana“, “Saumya” i “Somalatha” u najvećem su dijelu mirnije, ali bogate, raskošne pjesme, dok “Psilocybe” uspješno balansira ritmove, ne spuštajući ih previše ni dolje, a ni dižući ih gore, kao da se trudi da ne prijeđu granice i budu premlake ili pak prežestoke.

    Usprkos karakteristikama koje bi mnoge navele na razmišljanje kako se radi o ‘mučeničkom’ albumu, činjenica je da “Soma” nije previše teška, zvuk joj je prilično osvježen, na čemu se svakako može zahvaliti i produkciji koja je glatka, protočna, polusanjiva i idealno odgovara glazbi koju prati. A ta glazba je, kako rekosmo, namijenjena ljubiteljima stoner rocka s psihodeličnijim afinitetima. Oni bi se tu mogli jako dobro (s)naći.

    Muziku podržava