Emma Ruth Rundle “Engine of Hell”: Ogoljeno i intimno

    1017

    Emma Ruth Rundle

    Engine of Hell

    Datum izdanja: 05.11.2021.

    Izdavač: Sargent House

    Žanr: Alternative

    Naša ocjena:

    Popis pjesama:

    1. Return
    2. Blooms of Oblivion
    3. Body
    4. The Company
    5. Dancing Man
    6. Razor’s Edge
    7. Citadel
    8. In My Afterlife

    Emma Ruth Rundle poznata je po albumima nošenim električnom gitarom i snažnim, probojnim zvukom. To ju je pratilo od prvog albuma pa sve do kolaboracije s Thou, gdje je taj zvuk dosegnuo svoj maksimum. Na petom je albumu Emma odlučila napraviti rez s prošlosti i napraviti nešto posve drukčije. Prije svega, dogodila se promjena na privatnom planu. Raskinula je brak s Evanom Pattersonom i počela živjeti sama. Također je prestala s uzimanjem opijata i okrenula se mirnijem i zdravijem životu. Nije preuzetno reći da je upravo raskid braka bio glavni okidač za okret u novom smjeru. Emma je svirala s Pattersonom i njegovim bendom, odnosno, oni su joj bili pratnja na turneji “On Dark Horses”, o čemu je snimljen i dokumentarac. Nakon takvog radikalnog događaja u životu slijedi proces žalovanja i suočavanja s traumom. Dvije godine koliko je to trajalo nastajao je i album “Engine of Hell”. Na ovom albumu imamo priliku čuti Emmu u posve novom habitusu – bez električne gitare, bez benda i bez snažnih soničkih kulisa.

    Ovaj je album posve ogoljen, minimalistički koliko to može biti, s tek nekoliko instrumenata i vokalom koji je u prvom planu i zapravo je fokus izdanja. Glazbenica se vratila klaviru, instrumentu koji je davno svirala, te iz nostalgije odlučila ga iskoristiti na većini pjesma, i akustičnoj gitari. Album je sniman bez velikih produkcijskih zahvata, dakle, sirov i intiman u potpunosti, bez poliranja vokalnih lutanja koja su se eventualno potkrala. U intervjuima glazbenica je isticala kako je htjela napraviti album koji će prezentirati krhkost egzistencije, mentalne i psihičke traume i proces suočavanja s istima. Ovakav je zaokret svakako riskantan potez, jer kada dugo nešto radite po isprobanoj formuli i uspijevate u tome, promjena može biti teška za podnijeti, i onome tko radi glazbu i onome tko je sluša. “Engine of Hell” nastao je iz intrinzične potrebe suočavanja s vlastitim demonima, kao terapeutski proces kroz koji je glazbenica pokazala, najprije sebi, da je susret sa samim sobom najteža stvar i taj susret podijeliti s drugima na tako javan način kao što je glazba, bez kalkulacija i potrebe da se svidite, u svakom slučaju zaslužuje pohvalu. Neki su kritičari uspoređivali ovu novu fazu s onom PJ Harvey i albumom “White Chalk”, ili pak Tori Amos.

    Muziku podržava

    Usporedbe pomažu da se nešto shvati i približi, no ne znače puno kada se uzme u obzir individualna priča i razlika koju ona nosi. Na ovom albumu malo je toga što nije potpuno Emmino – nije kopirala ni imitirala, sve su pjesme posve njene, s njezinom pričom i sentimentom, ponekad hermetične ili nejasne za razumjeti. Klavir i akustična gitara tu su kao kulisa koja daje numerama na težini i značajnosti. Pjevanje koje je na rubu šaputanja ili tihog monologa sa samim sobom toliko je intenzivno da ovaj album nije moguće savladati s jednim slušanjem. Tek kada nekoliko puta prođete kroz sve pjesme, ostaje dojam koji hipnotizira i uvlači u glavu same glazbenice i svijeta koji je stvorila radom na albumu. Numera “Return” bila je prvi single i ujedno otvara album. S klavirom kao jedinom pratnjom i vokalom punim melankolije i nostalgije, a opet snažnim i uvjerljivim na specifičan način. “Blooms of Oblivion” najbolja je numera s albuma, u kojoj se Emma obraća bivšem ljubavniku, kao i na većini ostalih. “And we bring flowers from Albion up to your vision / Hold back the love that you’ve never known / You’ve only this prison / Straight to the hangman’s noose, are we born this way? / Handing down a fistful of sorries you will never say”, stihovi su koji svjedoče pakao disfunkcionalnih odnosa iz djetinjstva i, kako je Emma rekla, odnos s prošlosti i težnja da postane žena kakva želi biti.

    “Body” je pjesma o vezi psihičkog i korporalnog te kako se trauma odražava na tjelesan način. Emmino pjevanje na ovoj je numeri intenzivno i probojno, s dozom tuge i melankolije. “The Company” i “Razor’s Edge” najintimnije su i najteže numere s albuma, u kojima je intimnost potpuno izložena, što je dočarano vokalom koji kao da se slama u nekim dijelovima. “In My Afterlife” zatvara album s jednakom jednostavnošću s kojom je otvoren. “Engine of Hell” nije lagan album za slušati. Zahtijeva koncentraciju, tišinu i potpunu posvećenost. Emma Ruth Rundle sasvim je izišla iz zone komfora odlučivši se za veliku promjenu. Ako je njoj donijela mir i satisfakciju, vrijedilo je. Iako su njezini raniji albumu privlačniji za slušanje, “Engine of Hell” hrabar je iskorak u novo, bez obzira na neke manjkavosti, pokazuje da se glazbenica snalazi u drukčijim vodama od onih na koje je navikla. Možda se neće svima svidjeti, no onima koji je prate od početaka ovo je izdanje logičan korak i ima posebno mjesto u Emminoj diskografiji.

    Muziku podržava