Ekstremi Dalekog istoka

    1152

    ChthoniC

    Bú-Tik

    Datum izdanja: 31.05.2013.

    Izdavač: Spinefarm Records

    Žanr: Metal

    Naša ocjena:

    Popis pjesama:

    1. Arising Armament
    2. Supreme Pain For The Tyrant
    3. Sail Into the Sunset’s Fire
    4. Next Republic
    5. Rage Of My Sword
    6. Between Silence and Death
    7. Resurrection Pyre
    8. Set Fire To The Island
    9. Defenders Of Bu-Tik Palace
    10. Undying Rearmament

    Poput mnogih drugih glazbenih stilova koji dolaze iz egzotičnih zemalja Bliskog, Srednjeg i Dalekog istoka, tako je i metal jedno veliko, neistraženo područje.

    Ipak, zadnjih se godina stvari kreću na bolje i sve se više bendova probija na međunarodnoj sceni, dokazujući da je ova vrsta glazbe i u tim, nama misterioznijim zemljama, raširena i popularna. I to ne od sada, ne unazad nekoliko godina, već nekoliko desetljeća, no očito je da se i oni susreću s problemima težeg probijanja van svojih granica.

    Onaj kome to uspije, obično postane međunarodno priznat metal-subjekt, a jedan od pozitivnijih primjera takvih priča je ChthoniC, koji dolaze iz Taipeia u Tajlandu. Osnovan 1995. godine, s imenom koje ima uporište u grčkoj riječi koja upućuje na podzemlje, već se albumima “Where The Ancestors’ Souls Gathered” (1999.), “9th Empyrean” (2000.) i “Relentless Recurrence” (2002.) uspio probiti na azijsko tržište, čak upasti i na tamošnje ljestvice pop izdanja. Uslijedio je i proboj na svjetska tržišta, najprije na američko, a u narednim se godinama popularnost širila, da bi kulminirala četvrtim albumom “Seediq Bale” (2005.), koji je godinu kasnije objavljen u većini država svijeta.“Mirror Of Retribution” (2009.) prvi je album objavljen za finskog ‘pronalazitelja talenata’ Spinefarm Records, s ex-Anthrax gitaristom Robom Caggianom kao producentom, dvije godine kasnije stiže konceptualno djelo “Takasago Army”, nakon kojeg se nastavlja ‘berba’ koncerata s velikim imenima. Sve tako do novog albuma “Bú-Tik” (drevna borilačka vještina).

    Uz glazbu, pjevač Freddy Lim i basistica Doris Yeh aktivni su u raznim organizacijama za promicanje ljudskih i životinjskih prava, a bend je poznat i po humanitarnom djelovanju. Što je, dakako, postalo puno svrsishodnije i konkretnije s vremenom, kada se ChthoniCova popularnost, samim tim i utjecaj, znatno pojačala.

    Muziku podržava

    Tekstovi na novom albumu fokusiraju se na drevnoj kulturi i uobičajenoj borbi malih naroda protiv potlačivanja od strane velikih sila, dok se u glazbenoj formi ChthoniC poprilično rasprostro. Agresivna je to, često ekstremna glazba koja kombinira elemente tradicionalističkog black, death, thrash, progresivno-poweriziranog melodeatha i heavy metala sa značajnim simfonijskim prizvukom, kombinacijom zamračenog i epsko-teatralnog ambijenta i folk melodijama tamošnjeg podneblja. ChthoniC je na taj način stvorio prepoznatljiv zvuk, kojeg uz metalne, posebno karakteriziraju zvukovi etno glazbala, u prvom redu erhu (dvožičani kineski instrument), pa tibetanska zvona, koto, shamisen ili flaute.

    Jako dobro su u takvu glazbu ugravirani melodeath riffovi, lomljivi 80’s solodijelovi, snažne i utjecajne atmosferične klavijature s isturenim epskim nabojem, kontinuirano pulsiranje basa i agresivan vokalni stav, koji kombinira režeće growlove i bijesne screamove s epskim zborskim back-upovima, dijelom i ženskim emotivnim pratnjama, posebno efektnim kada su izraženi na jeziku tamošnjeg podneblja.

    Spoj energičnih gitara i folk melodija ne djeluje kao sukob dviju suprotstavljenih sila, već kao dva elementa kompaktne cjeline. Iako se katkad čini da zamračeni blackerski bijes ima tendenciju dominacije u skladbama, moćne melodijske gitarske linije, te simfonijski i folk elementi razbijaju takav dojam. Jednako kao i torpedirajući bubnjevi, u kojima se, istina, ponekad osjeća prevelika mehaničnost, bombastičnosti i preproduciranost, jednako u sporijim, kao i u ultrabrzim blast beat odlomcima, no ne u nesnošljivim omjerima.

    Folkersko-epski intro “Arising Armament” i outro “Undying Rearmament” okružuju jednu zanimljivu, atmosferičnošću nabijenu, beskompromisnu, a ujedno i sofisticiranu cjelinu, za koju se stječe dojam da je u njoj sve na svom mjestu. “Supreme Pain For The Tyrant” karakterizira uvodni i završni dio s erhuom, prejaki, slojeviti thrash/groove/heavy riffovi, clean solo, sporiji death i ubrzaniji black dijelovi i puno ljutnje u muškim i nježnosti u ženskim vokalima, uz stalnu prismotru orkestralija. “Next Republic” uz uvodnu naraciju i heavy melodije uzima tek zalet za brutalni death/black obračun u nastavku, uz dosta epskih zborova i klizećih, clean solaža, a puno heavy i folk melodija kontra agresija osjeća se u brzima “Rage of My Sword” i “Between Silence and Death“.

    Agresivno od početka do kraja, s ‘ubijajućim’ vokalima, kojima kontriraju clean pripjevavanja i umirujuće zborske pratnje osornih vodećih pjevanja, donosi pjesma “Resurrection Pyre“, dok premoćna “Defenders Of Bu-Tik Palace” uključuje milozvučna ženska pjevanja, etno melodije flaute i erha, te puno, puno energije bez ograničenja.

    I ovim se albumom ChthoniC pokazao kao jedan jako zanimljiv metal proizvod, koji bi mogao biti istinski predvodnik te scene na Dalekom istoku. Prije svega jer je od spoja tradicionalističke metal glazbe i folka uspio, koliko-toliko, stvoriti jedinstven sound, koji ga ograđuje od ostalih bendova. I uz kojeg bi se dosta lako mogao prepoznati u gomili današnjih ponavljača.

    Muziku podržava