Eklektičnim pristupom do mlađih naraštaja

    993

    Chris Potter

    Underground

    Datum izdanja: 05.06.2006.

    Izdavač: EmArcy / Aquarius Records

    Žanr: Jazz

    Naša ocjena:

    Popis pjesama:

    1. Next Best Western
    2. Morning Bell
    3. Nudnik
    4. Lotus Blossom
    5. Big Top
    6. The Wheel
    7. Celestial Nomad
    8. Underground
    9. Yesterday

    Novi album poznatog tenor saksofonista i skladatelja mlađeg naraštaja Chrisa Pottera donosi mješavinu stilova, te spoj tradicije jazza s novim trendovima. Ostvario ga je sa svojim stalnim kvartetom s kojim je tijekom godinu dana isti program izvodio na koncertima i turnejama – s gitaristom Wayneom Krantzom, klavijaturistom Craigom Tabornom i bubnjarom Nateom Smithom. U dvije izvedbe pridružuje im se još jedan gitarist, Adam Rogers.

    Izvode šest autorskih skladbi što ih je Potter napisao upravo za ovaj kvartet, te tri stilski različita standarda: “Morning Bell” Radioheada, “Lotus Blossom” Billyja Strayhorna iz repertoara Dukea Ellingtona, te “Yesterday” The Beatlesa.

    Izvedbe su ritmički čvrste i konkretne s dužim improvizacijama, a objedinjuju post-bop i free jazz, te žestoki rock. Potter se predstavlja sviračem puna zvuka i maštovitim solistom koji se odlično snalazi u raznim stilovima i na zanimljiv ih način objedinjuje u glazbenu cjelinu.

    Iako se osjeća snažan utjecaj Davea Hollanda, posebice glazbe što ju Pottrer kreira kao član njegova kvinteta, uspio je pronaći vlastiti jezik kojim se približava mlađem naraštaju slušatelja. Spoj je to novih kretanja na današnjoj glazbenoj sceni, koju prati s velikom pažnjom, s bogatim iskustvom što ga je stjecao svirajući s glasovitim glazbenicima, skupinama i orkestrima različitih idioma poput Mingus Big Banda, Dave Holland Big Banda i Quinteta, Paula Motiana, Reda Rodneya, Jima Halla, Marian McPartland, Steely Dan i drugih, ali i kao vođa vlastitih sastava s kojima je snimio niz albuma.

    Muziku podržava

    Album završava lijepom obaradom poznate balade “Yesterday” Johna Lennona i Paula McCartneya, ali koja je potpuno izvan konteksta. Iako se ne uklapa u koncepciju albuma, ta izvedba potvrđuje eklektičnost Potterova pristupa i njegove široke glazbene interese.

    Davor Hrvoj

    Muziku podržava