Edukativne metode Hladnoga piva

    6844

    Hladno pivo

    Šamar

    Datum izdanja: 01.06.2003.

    Izdavač: Dancing Bear

    Žanr: Punk, Rock

    Naša ocjena:

    Popis pjesama:

    1. Šamar
    2. Teško je ful biti kul
    3. Ljetni hit
    4. Samo za taj osjećaj
    5. Zimmer frei
    6. Mlohava ćuna
    7. Soundtrack za život
    8. Štrajk
    9. Cirkus
    10. Čekaonica
    11. Frizerska pjesma
    12. Dobri prijatelji
    13. Jednim osmjehom
    14. Par pitanja

    Kada su kretali davne, 1987. godine u osvajanje hrvatske, glazbene estrade i to one koja naginje punku i rocku, vjerojatno nisu mogli ni zamisliti da će se tako dugo održati gore, na samom vrhu. Iza Hladnog piva do danas stoji pet studijskih albuma, te jedan snimljen uživo u Tvornici.

    Ovaj posljednji, netom izašli, uz dužno poštovanje minulim
    materijalima, najkvalitetniji je materijal ikad snimljen od strane
    poznatih veseljaka iz zagrebačkog naselja Gajnice.

    Šamar” je uradak kojim se Hladno pivo definitivno smjestilo na čelnu poziciju naše punk scene, te su sasvim zasluženo preuzeli žezlo dugo nošeno od strane KUD Idijota. Album je prava sublimacija humora, direktnosti, te satiričke pa pomalo i cinične borbe protiv svih oblika mediokritetizma i raznih fobija koje nas okružuju u ljudima koji za to imaju najmanje razloga.

    Zato je “Šamar”, koji je ujedno i početna pjesma na CD-u, žestok udarac onima koji se svakodnevno smješkaju na TV-u, sole nam pamet, a većina njih imaju i više nego previše ‘putra na glavi’. Osim onih malobrojnih koji su uspjeli progovoriti o nasilju nad ženama, Hladno pivo se uvrstilo i među njih, te naglasili da to nije nimalo bezazlena situacija dan danas, jer ima onih koji su izvana strašno nježni i dobri, a kod kuće rade ‘dar-mar’ nad slabijima od sebe. Iz toga razloga, “Šamar” je pjesma koja ima strašnu težinu, bez obzira radilo se tu o punku, rocku ili nekom drugom smjeru u muzici.

    Muziku podržava

    Kako je hip-hop i rap u novom mileniju uzeo maha, pa bivamo svakodnevno, na TV-u, bombardirani izuzetno jakim tamnoputim mladicima i isto takvim atraktivnim plesacicama, nastala je stvar “Teško je ful biti kul” koja je vokalna suradnja Hladnog piva i Ede Maajke kao dvoboj punka i rapa. Mile progovara kako ne može s takvom tjelesnom konstitucijom i ‘ovako malom domovinom’ parirati takvim orijašima koji dignu dva puta uteg i imaju šta pokazati, a s druge strane nemaju ništa reći osim tučnjava u kvartu, skupocjenim satovima i zanosnim ženama. S druge strane, niti Edo Maajka ne ostaje dužan Miletu, “…ti si ostao inventar Jabuke…”, te tako, zajedno, tvore cjelinu kao jedan zaokret u muzici koji je napravio bum posljednjih godina.

    Zimmer frei” je drugi singl izašao s ovog albuma, a govori o tipičnom obliku razmišljanja na ovim prostorima kako ustvari ništa ne trebamo raditi, a lova će kapati sama od sebe, “…objesi zimmer frei, lezi pod palmu i uživaj”, tj. dragi turisti će nam poslati svoje novce, a neće niti doći. Mile je nastavio sa zanimljivim problemima seksualnosti koje je započeo na prošlom albumu sa stvari “Kad ti život udahnem”, objašnjavajući svoj uzvišen odnos s lutkom za napuhavanje.

    U pjesmi “Mlohava ćuna” mori ga pak problem oko najdraže, muške igračke koja nije ono što je nekad bila, a sve to podržano je svima poznatom muzikom “Let it be” od Beatlesa, te dionicom zbornog pjevanja.

    Kako bi prikazali da u današnje vrijeme postoji svega, a to znači da se o tome može i javno izreći svoje mišljenje, pjesme poput “Ljetni hit“, te “Frizerska pjesma” sasvim su oprečne, a ustvari se dotiču iste teme. Prva govori o homoseksualizmu i njemu kao sastavnom dijelu ne samo današnjeg ljudskog društva, a druga o mržnji skinheadsa prema takvom obliku ljubavi.

    Najveća satira “Frizerske pjesme” je ta, što je dobrim djelom popraćena muzikom koja podsjeća na onu koja se svirala na dvorovima u minulim stoljećima kad su muškarci (čitaj: kraljevi, baruni, prinčevi itd.) hodali u tajicama, mazali se puderima i bili feminizirani. Nagli prijelaz na žestoki punk slijedi u refrenu gdje Mile objašnjava da sav gnjev akumuliran u jednom tipičnom pripadniku gore navedene supkulturne skupine kontra homoseksualaca ne bi postojao “…da si imao ljubav kao sigurnu luku…”.

    Zaista sjajno kako se ustvari može odjednom progovoriti oko dvije, za nekoga, potpuno nespojive stvari. Hladno pivo je i u tome uspjelo i uz sav taj fini humor kojim ismijavaju one najniže oblike ljudskog primitivizma stavljaju se uz rame Davida Byrne iz Talking Headsa koji je uistinu znao napisati i ispjevati humor u pravom smislu te rijeci i fino ga upakirati.

    Na “G.A.D.-u” je Mile zavodio riječima iz pjesme “Razmišljam”, a danas to čini puno finije u pjesmi “Dobri prijatelji“. “Cirkus” je hardcore pjesma s definitivno ne-hardcore riječima, a s obzirom da su se na ovom albumu šalili apsolutno sa svima, mogli su to učiniti i s HC-om. “Čekaonica” je stvar opčinjena problemima birokracije u našoj državi, ali šta je tu je, bitno da je imamo, rekli bi neki. Dionica solo pjevanja u njoj, koja prokleto podsjeća na klapsko pjevanje i vuče na njihove ideologe, već navedene, KUD Idijote.

    Kako je i Hladno pivo ostavilo pjesmu “Par pitanja” za sam kraj, tako sam je ostavio i ja. Ako je “Šamar” bio šamar, onda su “Par pitanja” šamarčina svim onima koji se predstavljaju kao lažni zaštitnici, a ustvari nemaju sluha i volje napisati, a da ne kažemo pomoći ovakvim slučajevima kojih je u našoj zemlji puno previše, donedavnim braniteljima koji više nemaju kome se obratiti. Upravo o tome govori ova pjesma, gdje se jedan takav čovjek nalazi pred rubom i za kraj moli Svevišnjeg za pomoć, da mu samo odgovori zašto se to dogodilo, ako je bio prvi kad je takvih bilo malo i kad je trebalo imati muda, a danas mu, poslije svega, nije ostalo ništa.

    Što reći osim da je Hladno pivo danas bend koji će uz neke svoje pjesme, one malo mekše, čak i proširiti publiku, ali će definitivno i zadržati stare ljubitelje njihovog tvrdog punk zvuka. Današnji vladari hrvatske punk scene su definitivno Hladno pivo.

    Muziku podržava