Editors
In Dream
Datum izdanja: 02.10.2015.
Izdavač: PIAS Recordings
Žanr: Post-Punk
Naša ocjena:
Popis pjesama:
Davno je bila 2005. i debitantski album “The Back Room” koji je tada značio malu revoluciju post-punk žanra.
Editorsi su postali ‘the band’ o kojem su svi pričali i kovali ih u zvijezde. A to su i zaslužili. Taj prvi album je jedno od najjačih izdanja u indie rock glazbi zadnjih deset godina, tu nema sumnje. Editorsi su i dalje radili i radili, donijeli dva albuma s platinastom nakladom i zauzimali vrhove top ljestvica. “An End Has A Start” je bio maleni pomak koji je uveo još mračniji zvuk na tragu Joy Divisiona, New Ordera i Echo and the Bunnymena.
Sve se tu čuje, od žestokih riffova prvijenca, mraka drugog, elektronike trećeg i popa predzadnjeg albuma. Editorsi su učinili još jedan korak dalje u svojoj karijeri i pokazali da još uvijek rade dobre stvari.
“In Dream” čini deset pjesama, ali poduljeg trajanja. Ono što je zanimljivo jest gostovanje Rachel Goswell iz Slowdivea i to je prvi duet koji je bend ikada napravio.
“No Harm” je bio prvi singl i ujedno prva stvar na albumu. Na njoj je Tom Smith doveo do ekstrema svoj vokal i koristio falsetto bez greške. Njegov vokal je na ovom albumu sjajan, možda najjači nego na prijašnjima. Doseže visine bez problema i nijansira na toliko lijepih načina, da album vrijedi samo zbog njegovog vokala.
“Forgiveness” i “All the Kings” prizivaju “An End Has A Start”, “Ocean of Night” i “Life is a Fear” bi se mogli naći na trećem, a “Our Love” i “Marching Orders” na prvom.
Ima tu Depeche Modea i New Ordera kao u “Life Is A Fear“, pravom synth-pop mračnom numerom, pa Interpola u “Ocean of Night” i najviše R.E.M.-a u “Salvation” i “At All Cost“. Upravo je “Murmur” najdraži album Toma Smitha i kao da mu je s “In Dream” odlučio napraviti posvetu i hommage.
Dakle, podloga je i dalje alternativni rock, no na površini buja obilje silnica i raznih zvukova koji se orkestriraju u cjelovito izdanje koje ima jako malo slabih mjesta, možda je to upravo duet “The Law“.
Kako na većini albuma ima ona jedna stvar koja se izdvaja, u ovom slučaju je to “Marching Orders” – gotovo osmominutna numera koja zatvara album i koja čini sukus svega što su Editorsi dosad napravili, kao da je mali šalabahter najboljeg od benda.
Editorsi znaju što rade i kako raditi glazbu. “In Dream” možda nije njihov najbolji uradak, ali je svakako najzreliji i najosmišljeniji. Koncept kolažiranja starog i novog, jednostavni tekstovi, savršena produkcija i nepogrešiv vokal su najjači aduti ovog albuma.
Za one koji ih dosad nisu slušali ovaj album može biti dobar uvod, a za fanove ponavljanje znanja. Iako možda neće sjesti na prvu, jer je prilično kompleksan, sa svakim novim slušanjem osjetit ćete tu energiju i kvalitetu benda koji polako postaje kultna i koji može još dugo potrajati.