Drama s drugog planeta

    746

    Thought Chamber

    Psykerion

    Datum izdanja: 16.09.2013.

    Izdavač: InsideOut Music

    Žanr: Progressive Metal

    Naša ocjena:

    Popis pjesama:

    1. Inceptus
    2. Exodus
    3. Psykerion: The Question
    4. In The Words of Avakus
    5. Light Year Time
    6. Kerakryps
    7. The Black Hole Lounge
    8. Circuits of ODD
    9. Behind the Eyes of Ikk
    10. Isle of Bizen
    11. Xyrethius II
    12. Recoil
    13. Breath of Life
    14. Transcend
    15. Planet Qwinkle
    16. Inner Peace

    Ted Leonard se u progresivnom svijetu po radoholičarskim navikama polako približava Nealu Morseu i Roine Stoltu.

    Ovo mu je u tri godine treći album s trećim različitim bendom (Affector, Spock’s Beard), kojeg je osnovao s Michaelom Harrisom i s kojim se u “Angular Perceptions” premijeri i nije baš nešto dojmljivo predstavio. Novi album donio je i troje novih članova, pa su se tako Tedu i Michaelu pridružili Enchantov klavijaturist Bill Jenkins, zatim basist Jeff Plant i bubnjar Mike Haid ((David T. Chastain, Joe Stump).

    Kakav su te promjene imale utjecaj na glazbu benda ne možemo i ne želimo tvrditi sa sigurnošću jer su Ted i Michael ostali glavni kompozitori, no ovo je u svakom slučaju raznovrsniji, kombinatorniji, konstruktivniji i zanimljiviji album, s puno bogatijim soundom od svog prethodnika. Rijetko se događa da je drugi album bolji od prvog, ali eto, i toga ima. Doduše, moglo bi se reći da tako nešto i nije bilo preteško za izvesti, ali opet, moglo je ispasti i drukčije. “Psykerion” je konceptualna priča smještena između sci-fi i ljudske drame, koja u glazbenim okvirima kombinira progresivni metal i rock sa jazzom i fusionom uz jaku neodramatičarsku atmosferu.Šezdeset i četiri minute raspoređene su na način da je prva polovica naslova kraćeg trajanja s više melodijskih kontinuiteta i manje strukturalnih zavrzlama, ali zato nešto više teatralnosti, pogotovo među instrumentalijama, i više je okrenuta rocku, dok su u drugoj polovici, na koju otpada 2/3 ukupnog trajanja, konstrukcijski otvoreniji i svirački zahtjevniji naslovi s raširenijim ritmičkim figurama. Vokali Teda Leonarda uobičajeno su koncentrirani, ugodni, s jako lijepim tonalitetima, dosta raznovrsnosti nailazimo u gitarskim izvedbama, koje šaraju od opuštajuće mekanih, pa do teških, tvrdih i mračnih, prije svega u riffičnim, ali i u solističkim istupima, dok klavijature kombiniraju atmosfersko-podupirajući sa liderskim neoklasičarskim soundom.

    Bubnjanje je tipično progresivno, stasito, katkad predvidljivo, s hrpetinom prijelaza, koji se uvijek ne uklapaju na mjesta u koja su uvršteni, vrlo su ugodna i relaksirajuće jazzerska poigravanja basom, a emotivniju stranu izdanja naglašavaju akustični dijelovi. Rekosmo već da je prvi dio albuma kraći, a iz njega izdvajamo dramaturške instrumentale “Inceptus” i “Exodus“, s isijavajućom space atmosferom, “Psykerion: The Question” je melodična stvar sa čvrstim gitarama i akustikama, koje, zajedno s klavijaturama obilježavaju i “In The Words of Avakus“.

    Muziku podržava

    Ambijentalnijim instrumentalom s jazzy uplivima, “The Black Hole Lounge“, te gitarski/vokalno energičnijom “Circuits of ODD” dolazi se do polovine naslova, a u drugi dio uvodi osam i pol minutna “Behind The Eyes of Ikk“, i to početnim sampleiranjem, te lijepim smekšanim riffoa i solom, neoprogresivnim klavijaturama, te kombinacijom obzirnijeg i tvrđeg bubnja i jazzy basa.

    Među himničnije, poletnije i osvježenije rockerske pjesme u tom se dijelu ubrajaju “Isle of Bizen“, s uvodom uz šum mora, sivijom atmosferom podebljanom akustikama i klavijaturama, zatim dramatičniji instrumental “Xyrethius II” s razvučenim mračnim solom i potmurenim basom, te otužna prog-rock balada “Recoil“, koja kombinira sjetne akustike i violinu na početku i žešće ritmove sa energičnijim ritmovima u nastavku.

    Transcend” je sa svojih preko devet i pol minuta najduža pjesma i sukladno tome je poliritmična, kombinira teže metalne i blaže rockerske ritmove s naglašenijim solo ulogama svakog od instrumenta i više modulacija u vokalnim izvedbama. Prog metalizirani instrumental “Planet Qwinkle” i mirnija pjesma “Inner Peace” privode kraju ovaj zanimljiv i donekle zavodljiv album.

    Koji u svojoj suštini nije ponudio bitnije odmake od progresivne glazbe, ali zbog u uvodu spomenutih karakteristika, može ga se svrstati među zahvalnija progesivna izdanja ove godine. A konkurencije nije da nema i nije da je neće biti.

    Muziku podržava