Threshold
Dead Reckoning
Datum izdanja: 23.03.2007.
Izdavač: Nuclear Blast / Trolik
Žanr: Metal
Naša ocjena:
Popis pjesama:
Bilo je i više nego napeto iščekivati novi album britanskih progresivaca Threshold, nakon što su s prošlim “Subsurface”, objavljenim 2004. godine, napravili sjajan posao, kojeg su prepoznali i brojni kritičari, pa je u gotovo svim eminentnijim europskim rock i metal magazini proglašen albumom mjeseca, nekima i albumom godine.
To je ujedno bilo i posljednje od tri ostvarenja za Inside Out Music, a sljedeća im je postaja Nuclear Blast, s kojim su potpisali ugovor prošle, a svoj osmi album objavili u proljeće ove godine. Album koji u svojoj srži i dalje sadrži prepoznatljivu Threshold priču, ali isto tako album s kojim se, u odnosu na ranije, ipak otišlo barem pola koraka dalje.
Naime, “Dead Reckoning” je nešto mračniji, pesimističniji (cover), ali i žešći album od svih koje je Threshold dosad snimio. Također, na njemu je najbolje sklopljen ‘savez’ između progresivnog rocka 70-ih i heavy metala 80-ih, na kojem oduvijek počiva muzika ovoga benda, kod kojeg se, da i to istaknem, dosta manje čuje i osjeća tehniciranja i perfekcioniziranja tipa npr. Dream Theater pa bi se mnogi s razlogom mogli zapitati sviraju li oba benda progresivni metal. Da, ali svatko svoju verziju, i stoga mislim da paralele između njihovih muzika nije baš uputno povlačiti.
“Dead Reckoning” je prepun čvrstih, melodičnih gitarističkih izmjena, profinjenog, tipičnog prog rock pjevanja, prigušene atmosfere, ali i povremenog, spretno složenog programinga. Mini iznenađenje, u vidu par vokalnih growl upadica ponudila je “Slipstream” jaka, utjecajna, ‘heavijanerska’, i po meni najbolja stvar na albumu.
Umirujući ritam, s programingom, pianom i laganijim heavy ritmikama i solažama nudi “Hollow“, dok “Pilot in The Sky of Dreams” zamišljam najjasnijim predstavnikom opisanog stila benda, s vrlo lijepim gitarističkim isprepletanjem te prelamajućim melankoličnim keysima.
Piano uvod, a zatim njemu nesrazmjeran brz i agresivan nastavak, nudi također kvalitetna pjesma “Dissapear“, dok izdvajanje boljih naslova završavam s “This is Our Life“, u kojoj je, sada već bivši pjevač Thresholda, Andrew “Mac” McDermott, pjevao u maniri najboljih predstavnika prog rocka sedamdesetih.
A i ovaj je kompletan album napravljen u maniri najboljeg progresivnog metala, nastalog iz dvaju kultnih pravaca, progresivnog rocka i heavy metala, čija je domovina ista kao i Thresholdova. Otud mu i legitimno pravo da ih imitira.