Dodatno osvježen Firewind

    1651

    Firewind

    The Premonition

    Datum izdanja: 24.03.2008.

    Izdavač: Century Media / Dallas Records

    Žanr: Metal

    Naša ocjena:

    Popis pjesama:

    1. Into the Fire
    2. Head Up High
    3. Mercenary Man
    4. Angels Forgive Me
    5. Remembered
    6. My Loneliness
    7. Circle of Life
    8. The Silent Code
    9. Maniac
    10. Life Foreclosed

    Godinama i albumima grčka skupina Firewind bila je tek jedna od mnogih power postava koje su svoju sreću pokušavale pronaći u najnapućenijem metalnom subžanru. Skoro pa se po ničemu nije posebno raspoznavala niti pak isticala.

    Čak bi se moglo reći da je njezin utemeljitelj Gus G. imao više uspjeha s nekim drugim bendovima, i to uglavnom švedskim, s kojima je radio (npr. Dream Evil ili Nightrage).

    Bilo je tu i dosta problema s line-upom, koji se često mijenjao pa je tako do sada kroz bend prošlo 13 članova. No sve se nekako počelo smirivati prije tri-četiri godine, a definitivno najbolji Gusov potez bio je dovođenje trećeg po redu pjevača, zemljaka Apolla Papathanasia, čovjeka s izuzetno velikim iskustvom, i to ne stečenim u baš nebitnim bendovima (Time Requiem, Meduza, Gardenian, Majestic).

    Najozbiljnije promjene su se počele uočavati odmah na sljedećem, inače četvrtom albumu, “Allegiance” (2006.), koji je donio puno čvršći, odmjereniji i osvježeniji sound, s razornijim, ali i melodičnijim gitarama, posloženijim aranžmanima, te snažnijom i direktnijom produkcijom. Generalno, bio je to više heavy nego power metal orijentiran album, što je daleko više odgovaralo profilu Apollovih dubokih, strastvenih i razornih vokala.

    Muziku podržava

    To je bio nešto noviji, odnosno bolje rečeni, poboljšani, prosvjećeniji Firewindov opus. A na tragu te priče je i album “The Premonition“, s time da je on bazično još melodičniji, tečniji, pa i razrađeniji. Rekli bi da je on miks heavy i power metala s daleko jačim utjecajima hard rocka, a na mjestima se čak hevijanerska gitaristička riffovska žestina ‘stapa’ s thrasherskom.

    Da, baš je ta gitaristička žestina, žustrina i ljutina, uz vokalne prezentacije, nešto što jednostavno nosi ovaj album. Bilo da se radi o ritam ili solodijelovima, ona jednostavo ‘mete’ svojom rezolutnošću. A ima je u izuzetno velikim količinama, puno većim nego je to običaj u sličnim djelima, tako da je ‘gitaroljupcima’ uživancija zagarantirana.

    Također, zamjetan je i pojačani angažman klavijatura (hard rock), dok je bubanj ipak više usmjeren ka skladnom, pravilno vođenom heavy ritmu, s manjim obimom preklapajućeg. duplog bass pedaliranja. Dakle, definitivno više heavy nego power metal.

    Doduše, melodičnije komponiran, elegantniji i sofisticiraniji materijal u nekim svojim dijelovima zna povući u pravcu pop metala 80-ih, ali tu su, opet ponavljam, ubojiti gitaristički riffovi, koji svojom glasnoćom i brzinom ne dopuštaju da se o albumu razmišlja nikako drukčije nego na metalni način.

    Recimo da bi taj i takav omjer zadovoljavao prvi singl “Mercenary Man“, s vrlo pjevnim i pamtljivim refrenima, a kada bi meni u Firewindu rekli da im izaberem naslov drugog, to bi bio “Head Up High“, još jedna brza i tečna pjesma, s Dio/Whitesnake utjecajima u vokalno/klavijaturističkim dijelovima.

    Za ljubitelje nabrijanih power balada tu su se našle “My Loneliness” i “Life Foreclosed“, “Remembered” je žestoki power metal s radio-friendly refrenima i malo ‘thrashića’, a definitivno najbolji riffovi skrivaju se u uglavnom brzoj pjesmi “Angel Forgive Me“, čiju pozitivnu energetsku koncepciju ne ugrožavaju niti otužne uvodne klavijature, a niti prijelomno smirivanje ritma.

    Bit će vjerojatno ljudi kojima će biti zanimljiv “Maniac“, cover-verzija superuspješnog hita Michaela Sembelloa 80-ih, no ja se na toj pjesmi nisam predugo zadržavao. Kao uostalom niti na jednoj od preostalih, jer album u svojih 45 minuta trajanja ima dovoljno blistavih trenutaka u kontinuitetu, tako da se uopće nije potrebno previše ograničavati pojedinim njegovim segmentima.

    Muziku podržava