Putumayo presents African Groove
Izdavač: Putumayo / Dinaton
Žanr: World Music
Naša ocjena:
Popis pjesama:
Afrika je rodno mjesto groovea. Puls kontinenta očitava se kroz beatove afričkih bubnjeva, a muzika gotovo svake aričke zemlje sagrađen je na temeljima ritmičke glazbe i perkusija.Danas se u ritmovima modernog hip-hopa, funka, soula može pronaći trag afričkih korijena. Tako je danas sve popularnije da razni izvođači na području dancea i elektronike za inspiracijom posežu u Afriku, što rezultira zanimljivim kompilacijama i fuzijom zapadnjačkih i afričkih umjetnika.
Upravo je komilacija “African Groove” rezultat jedne takve suradnje. Spoj tradicionalnih perkusija i gudačkih elemenata djeluje unutar tankog sloja elektronske glazbene produkcije.
Album otvara umjetnik Issa Bagayogo sa svojim specifičnim instrumentom tradicionalnom Malianskom lutom (kamele n´goni) u kombinaciji s elektronskim beatovima. Članovi Bwa plemena Badenya Les Freres Coulibaly u pjesmi “Boroto” koriste tradicionalne perkusijske instrumente poput djembe, tama (bubanj koji govori) i balafon (afrički xilofon), zajedno ukomponirano sa house beatovima. Dok treća stvar na albumu pod nazivom “Mokote” u izvedbi glazbenice Madeka odiže funkyem uz gostovanje francuskog rapera Afropopa.
Julien Jacob u skladbi “Kalicom” mješa zvukove akustične gitare s elektronskim beatom i sve to izvodi na izmišljenom jeziku bez ikakvog značenja. Petu stvar na albumu potpisuju Zimbabvejski bend A Peace Of Ebony sa pjesmom “Vadzimu”, otpjevanoj na više jezika kao slavljenje kulturoloških razlika, a osjeti i prisutnost utjecaja pariške scene.
Album se nastavlja pjesmom “Uhiki” od Hardstonea. Uhiki u prijevodu znači vjenčanje, a govori o braku osuđenom na propast od samog početka. Sedma stvar na albumu “Wouyouma” od Positive Black Soula u stilu istančanog afričkog rapa na francuskom pod utjecajem Dakarske studio scene. Dady Mimbo sa stvari “Bouba” balansira negdje između europskog dancea i duba. Osmu pjesmu potpisuju neafrički bend Thievery Corporation sa “The Lagos Communique” u mid tempo maniri i old-school groveu s dodatkom afro-funcka. Desetu pjesmu na albumu pod nazivom “One for Senegal”, mješavinu acapella pjevanja i afrobeata potpisuje The Pleb.
Predzadnja stvar na albumu pod nazivom “Khululuma” potpisuju African Rhythm Travellers kao mješavinu klasičnig reggaea i duba uz elektronsku produkciju. Zadnju stvar na albumu potpisuje Ndumiso pod nazivom “Mofolo Hall” (Akulalwa), a vraća nas u doba sedamdesetih-osamdesetih godina i popularizacije funky kwaito beata popomognut trubom.
Ovaj album spoj je tradicionalnog ritma i muzičkoj izražavanja sa Afričkog kontinenta, te bi uz već navučene afro sladokusce trebao privući i novu možda čak nešto mlađu publiku željnu novih zvukova produciranih zadnjom high-tech tehnologijom.