Dobra promocija nadolazećih mladih bendova

    2131

    Zlatna Koogla 2005.

    Kompilacija

    Izdavač: DOP Records / Menart

    Žanr: Rock

    Naša ocjena:

    Popis pjesama:

    1. Edo Maajka/Dragi moj Vlado
    2. The Beat Fleet/Heroyix
    3. Elemental/Sama
    4. Shorty/1.68
    5. Noname Nofame/Boing Noon Tschak
    6. Mojmir Novaković i Kries/Konji vrani
    7. Hal feat. Meri Trošelj/Speak To Me
    8. Yammat/Visoko
    9. The Strange/Run With The Hunted
    10. Ramirez/Korisno
    11. Radikal Dub Kolektiv/Sirene
    12. Valerija Nikolovska/Open
    13. Lollobrigida/Straight Edge
    14. Pips, Chips & Videoclips/Mak
    15. Svadbas feat. Teta Štefica/Jesenje lišće
    16. Marshmallows/Ultimate Sun Song
    17. Analena/Dream Amplifiers
    18. Vatra/Intro
    19. Don’t Mess With Texas/This Plain Is Definitely Crashing
    20. Postolar Tripper/Čuvaj se sinjske ruke (instrumental)

    Kompilacija “Zlatna Koogla 2005.” sastavljena je od izvođača domaće glazbene scene nominiranih i nagrađenih za Zlatnu Kooglu, i to samo onih koji su svoje albume ili singlove objavili tijekom 2004. godine što objašnjava činjenicu zašto nema npr. Hladnog piva koje, premda isto nominirano, svoj zadnji album nije objavilo unutar spomenutog razdoblja.

    Ideja je bila fokusirati dobre pjesme u prvi plan, a ne se povoditi za hit-singlovima te je stoga prednost dana manje poznatim pjesmama. Izbor pjesama djelo je organizatora Zlatne Koogle u suradnji s diskografskim kućama (Menart, Aquarius Records, Dallas Records, Dancing Bear, Zvuk Močvare, Egoboo.bits, Monlee Records, Ater Studio, Kopito Records, Morris Studio, Dan Mrak, Stain Rec, DOP Records), a kompilacija je štampana u ograničenoj nakladi budući da joj svrha nije komercijalna prodaja, već upozoravanje javnosti na dobre i kvalitetne stvari.

    Od etabliranih i na sceni već priznatih imena tu su dobitnik Zlatnog DOP-a godine Edo Maajka sa svojom svima već dobro poznatom “Dragi moj Vlado”, TBF, pobjednici Zlatne Koogle u čak 6 kategorija, s odličnom “Heroyix“, Pips, Chips & Videoclips te The Strange. No, okrenimo se radije onim manje poznatim imenima od kojih bi prije svega valjalo izdvojiti Don’t Mess With Texas i Radikal Dub Kolektiv. Don’t Mess With Texas jedno je od nekoliko otkrića izdavačke kuće Moonlee Records koja im je nedavno objavila prvi album, a predstavlja ga pjesma “This Plain Is Definitely Crashing“. Bend koji svira instrumentalni post rock jedno je od najvećih osvježenja na domaćoj sceni, a još jedan bend pod okriljem iste izdavačke kuće je Analena, već dobro poznata ljubiteljima emo-core zvuka.

    Muziku podržava

    Iz elektro-trash opusa Lollobrigida na kompilaciju je uvršten “Straight Edge”, dok je Marshmallows lo-fi bend iz kućne radinosti Matije Habijanca, dečka iz Krapine koji stvara već duži niz godina, ali je tek sada ‘izvirio’ iz undergrounda. U kategoriju novih bendova spadaju još i etno hip hopperi Postolar Tripper koji su prema instrumentalu DJ Frxa “Čuvaj se sinjske ruke” snimili naslovnu temu za istoimeni film kultnog sinjskog kung fu majstora Bore Leea. A svima onima koji se osjećaju kreativnima izdavači su odlučili pružiti priliku da za ponuđeni instrumental pošalju vlastita vokalna rješenja.

    No, najugodnije su me iznenadili Radikal Dub Kolektiv – premda osobno ne favoriziram vrstu muzike koju oni rade, “Sirene” su genijalan reggae/dub komad i ujedno jedna od ponajboljih stvari na ovoj kompilaciji. Odličan posao obavio je riječki gitarist Damir Halilić-Hal koji je za svoju “Speak To Me” angažirao svoju stalnu suradnicu Meri Trošelj, kao i Svadbas koji su u skladbi “Jesenje lišće“, inače pjesmi iz soundtracka novog filma Dalibora Matanića “100 minuta slave”, ugostili tetu Šteficu, osamdesetogodišnju staricu koja pjeva i svira gitaru. Zadovoljili su i Elemental i Ramirez, što se baš ne bi moglo reći za Yammat koji zvuče pomalo dosadno i beskrvno, dok je čisti promašaj ove kompilacije Shorty koji ushit možda može izazvati jedino kod djece koja u vrtiću pjevaju ‘trči zeka izdaleka’.

    I za kraj, spomenimo još da je podrška za CD izostala je jedino od strane Croatia Recordsa od koje su bile zatražene pjesme Arsena Dedića, Urbana i Natalie Dizdar. Croatia Records pjesme nije htjela ustupiti dok im se ne definira ‘što je to urbana glazba i koja je razlika između Graše, Thompsona i Škore od spomenutih izvođača’ (???), a kada su konačno dobili odgovor kojim su bili zadovoljni, odlučili su ipak ne ustupiti spomenute pjesme. Moram priznati da mi nije jasno kako se Natalie Dizdar uopće našla u ovoj priči, ali sigurna sam da su Arsen i Urban dovoljno jaka autorska imena da im ovaj krajnje nekorektan potez Croatia Recordsa neće naškoditi u promoviranju njihovih novih albuma.

    Muziku podržava