Debeljuce su opet in!

    1665

    XL - Kvartet Tuba ZF

    100 % Tuba

    Datum izdanja: 22.05.2007.

    Izdavač: Aquarius Records

    Žanr: Klasika

    Naša ocjena:

    Popis pjesama:

    1. J. J. Mouret: Rondeau
    2. J. S. Bach: Air
    3. J. Koetsier: Wolkenschatten
    4. F. Hidas: Tubaquartett
    5. I. Jevtić: Tuba mirum…
    6. J. Stevens: Benediction
    7. A. Piazzolla: Oblivion
    8. L. Pollack: That’s A Plenty
    9. R. Henderson / M.Dixon: Bye, Bye Blackbird
    10. A. C. Jobim: Girl from Ipanema
    11. Gibonni / M. Jelavić: Projdi vilo / Ti, Samo ti

    Romantična priča o debeljuškastoj tubi započela je davne 1829. godine kad je prvi put proizvedena za pruski vojni orkestar. Iako su tadašnja mjerila ljepote, za razliku od ovih današnjih, bila okrenuta zaobljenijim pripadnicama ljepšeg spola, junakinja naše priče nije izazvala previše interesa. Nepravedno je bila gurnuta na margine simfonijskog orkestra kao harmonijska podloga, tek tu i tamo skrećući pozornost na svoj mekan i obao ton.

    Relativno visoku razinu postigla je u skladateljskom opusu Richarda Wagnera, da bi tijekom dvadesetog stoljeća postajala sve popularnija i traženija, prvenstveno zbog svog tehničkog napretka. Morala je čekati čitavih 125 godina kako bi dobila priliku zasjati kao solistica u prvom koncertu za tubu Vaughana Williamsa. Nažalost, premali je broj skladatelja slijedio njegov primjer i pozabavio se pomnije tim šarmantnim instrumentom.

    Ipak, situacija u svijetu zadnjih godina ide nabolje i tuba dobiva sve više obožavatelja, spremnih da dokažu kako to golemo glazbalo ima velik komorni i solistički potencijal.
    U Hrvatskoj su 2002. godine četiri takva zanesenjaka, zaljubljenika u svoj instrument, osnovala kvartet simpatičnog naziva XL. Oni su prvi takav sastav na ovim prostorima, a čine ga Mario Šincek, Viktor Kirčenkov, Josip Kapović i Krunoslav Babić, redom akademski obrazovani glazbenici.

    Njihov entuzijazam rezultirao je albumom naziva “100 % Tuba“, sastavljenog od djela baroka pa sve do onih modernih. Neka od njih su izvorno pisana za kvartet tuba (poput “Tuba mirum…” I. Jevtića ili “Tubaquartett” F. Hidasa), dok su neka obrađena za ovakav sastav (npr. “Air” iz 3. orkestralne suite u D-duru J. S. Bacha, “Projdi vilo/ Ti samo ti” itd.). Album je doista raznolik, karakterno i stilski, te kao takav garantira zanimljiv slušni doživljaj.

    Muziku podržava

    Zaista je pohvalno da ovi momci nisu kroz svoje školovanje prihvatili podcijenjenu ulogu svog instrumenta. Nadajmo se da će njihova ljubav rezultirati još mnogim ostvarenjima koja će poput ovog pokazati da je tuba i harmonijski i melodijski instrument, sposobna za izvođenje istančanih dinamičkih odnosa, brzih pasaža, skokova…

    Ova debeljuca polako, ali sigurno zauzima svoje mjesto među ljepoticama solističkog i komornog svijeta.

    Muziku podržava