7. How It Works
    8. Nobody Knows How To Read
    9. Shoulders
    10. Dying Isn’t Cheap
    11. Roll
    12. When Whiskey Calls the Shots

Velika je stvar izdavati albume neovisno ili na vlastitim etiketama i u popularnijim žanrovima, a pogotovo u countryju i pri tome dospijevati na vrhove ljestvica i biti prepoznat kao jedna od vodećih figura žanra. Upravo je u tome uspio Cody Jinks. Šest je albuma samizdat, 2018. “Lifers” izlazi na Rounder Recordsu, dok sljedeća tri potpisuje na vlastitoj etiketi Late August, uključujući i aktualni “Mercy”. Plodna diskografija dokaz je velikoga rada i strasti prema glazbi uz koju je odrastao, iako je u mladosti svirao u metal bendu. Danas je glavni predstavnik outlaw countryja, pokreta koji još živi uz glazbenike koje se ne daju povinovati velikim etiketama i sustavu koji potiče country pop zvijezde koje onda dobivaju nagrade u country i americana kategorijama, dok pravi čuvari countryja nisu na radio postajama u SAD-u, ali svakako imaju svoju publiku. Uz Sturgilla Simpsona, Tylera Childersa i Coltera Walla country je još itekako živ, a novi album Codyja Jinksa samo je dodatni kamen u mozaiku.

Upravo je on od ovih navedenih najviše zadržao neovisnost i igra prema svojim pravilima. “Mercy” je još jedan album koji pokazuje Jinksa u najboljem svjetlu radeći ono što najbolje zna, a to je kvalitetna glazba. Album pršti dobrom energijom, sa zvukom koji privlači na prvo slušanje i vokalom koji priziva velikane roots i country glazbe. Recept je jednostavan – onaj tko ima talent i glazbeno obrazovanje koje ga je oblikovalo u određenom pravcu, razumije i osjeća što je country, to mu je habitus i poznat teren, onda je glazba stvarana s lakoćom. Upravo magična lakoća stvaranja i nakon toliko albuma prisutna je i na ovome izdanju. Bez previše eksperimentiranja – kvalitetan vokal, električna i akustična gitara, bubnjevi – od balada do žešćih numera stvorena je priča o ljubavi, fatalnim greškama, ljudskoj gluposti, porocima, iskupljenju, umiranju… Jednostavnost u tekstovima čak i kada se dotiče teških tema pomaže Jinksu da ih prikaže na topao i ljudski način. Nije teško prepoznati se u ovim pjesmama, i upravo je to jedna od većih snaga ovoga albuma, što je pristupačan, prijateljski i terapeutski.

Tipični country toposi poput poroka, smrti, iskupljenja, izgubljenih ljubavi i posrtanja uz privlačan i minimalistički zvuk rezultiraju toplinom i nostalgijom za nekim jednostavnijim vremenima. Možda i najljepša balada na albumu “Dying Isn’t Cheap” pokazuje svu Jinksovu kantautorsku snagu: “And he said, dying isn’t cheap / It’s a mighty hefty cost / When you’re doing it like me / You’ve already lost / If I had to buy my way to heaven / Guess I’d go to hell / Since the only thing she left me / Was this old soul to sell / Since she set me free / Living don’t come easy and dying isn’t cheap”. Svaka je numera bogata stihovima koji bi se mogli navesti. “All It Cost Me Was Everything” samoprijegorno govori o pogreškama i posrtanju: “I get loose, I get loud / Give a lot of people shit to talk about / I get mad, I get mean / But I’m a fire tongued dеvil with a belly full of gasoline”, uvodeći u album u kojem se Jinks bez milosti kritički obraća i sebi i drugima ujedno tražeći od sebe milost i oprost za svoje pogreške.

Već u sljedećoj “Hurt You” koja pršti žešćim zvukom govori o boli koju će nanijeti ili koja mu je nanijeta, odnosno o nemilosrdnosti onih koji lako mogu povrijediti bez osjećaja krivnje. “Feeding the Flames” i “Like A Hurricane” ljubavne su pjesme, ali nimalo tipične. S izraženim gitarama i pomalo divljim vokalom pokazuju koliko je Jinksov country blizak rock glazbi. “Nobody Knows How To Read”, “I Don’t Trust My Memories Anymore” i već spomenuta “Dying Isn’t Cheap” najljepše su balade s albuma, klasične country numere iz bogata Jinksova kataloga takvih pjesama. “Mercy” je jedan od najboljih country albuma izdanih ove godine, koji se neće naći u nominacijama za velike nagrade, ali će svakako biti slušan od strane onih koji vole dobru glazbu, bila ona country ili nešto drugo. Codyju Jinksu jedino je do toga i stalo – on je svoje mjesto kao outlaw glazbenik zaslužio i ima svoju publiku.