Chris Stapleton: Country odavno nije zvučao privlačnije i pristupačnije

    1331

    Chris Stapleton

    Starting Over

    Datum izdanja: 13.11.2020.

    Izdavač: Mercury Nashville Records

    Žanr: Country

    Naša ocjena:

    Popis pjesama:

    1. Starting Over
    2. Devil Always Made Me Think Twice
    3. Cold
    4. When I’m With You
    5. Arkansas
    6. Joy Of My Life
    7. Hillbilly Blood
    8. Maggie’s Song
    9. Whiskey Sunrise
    10. Worry B Gone
    11. Old Friends
    12. Watch You Burn
    13. You Should Probably Leave
    14. Nashville, TN

    Pet godina nakon albuma “Traveller” koji ga je lansirao u sam vrh country i americana scene, Chris Stapleton ove je godine objavio svoj četvrti album “Starting Over”. Iako bi se prema nazivu albuma dala naslutiti neka promjena, ovdje to nije slučaj, jer dobili smo još jedan punokrvni country album, koji i izvan granica žanra može konkurirati kao jedan od najboljih albuma godine. “Traveller” je već sada kultni album i za Stapletona je svakako bio izazov napraviti album koji će ga nadmašiti, ili barem biti u tom rangu. “From A Room: Volume 1” i “From A Room: Volume 2” bili su kao zatišje nakon oluje. Svojom kratkom formom i odmakom od južnjačkog rocka s debitantskog izdanja, bili su više u duhu klasičnog countryja i roots rocka, u brzini manje, intimniji, teže prohodniji, ali svakako kvalitetom na istoj razini kao “Traveller”. Uz sav uspjeh koji ga je pratio ove godine Chris Stapleton je ostao u svom habitusu.

    “Starting Over” donosi četrnaest pjesama, dakle, vidi se želja za još jednim velikim albumom. Početi ispočetka ovdje se može čitati samo kroz album kao cjelinu – kroz prvu i zadnju pjesmu. Prva govori o početku, a zadnja o odlasku i rastanku. Između ta dva okvira nalaze se numere različitih žanrova: od južnjačkog rocka, R&B-ja, klasičnog rocka, americane, bluesa, countryja… I dalje je to stari Stapleton, no sada još moćniji, uvjerljiviji i sigurniji. Producent Dave Cobb opet je odradio sjajan posao, pa je i s te strane album ispoliran, zavodljiv i privlačna zvuka. Album zavodi od prve pjesme te sa svakom novom uvlači vas u intiman i iskren Stapletonov stil, koji je ponekad i žestok, prodoran, snažan. Njegov je vokal s godinama još dobio na izražajnosti pa na ovom albumu dominira u svakom pogledu, pored istančanog i privlačnog zvuka. Osim hommagea Guyu Clarku s obradama dviju njegovih pjesama, tu je i pjesma o uginulom psu s referencom na The Band i “The Weight”, pjesma napisana s Mikeom Campbellom iz bivših Tom Petty and the Heartbreakers, o pucnjavi na festivalu Route 91 Harvest u Las Vegasu, pjesme posvećene njegovoj supruzi Morgane, koja i sama vokalno sudjeluje na albumu, te još kvalitetnih numera.

    Muziku podržava

    Uvodna “Starting Over” topla je i emotivna numera koja govori o novim prilikama i početcima, s jednostavnim i minimalističkim zvukom. Sve su numere na albumu različite, stoga se s uvodnom ne da naslutiti što će uslijediti. “Devil Always Made Me Think Twice” pomiče album u smjeru južnjačkog rocka s ubojitim Stapletonovim tenorom i tematikom iskušenja, grijeha i đavolske figure kao neizbježnoga country toposa. “Cold”, pak, zalazi u sferu R&B-ja te se razlikuje od svega što je glazbenik dosad napravio. Ovaj mali izlet ipak nije promašen, jer se Stapleton snašao u ovom žanru i prilagodio ga sebi svojim vokalom i interpretacijom. “When I’m With You” i “Joy of My Life” pjesme su o Morgane Stapleton. Nježne country balade, sasvim ogoljene i čiste, bez velikih producentskih intervencija. “Arkansas” i “Hillbilly Blood” klasične su rock numere, s primjesom bluesa i bluegrassa. Na njima je vokalno Stapleton dao svoj maksimum pa zvuče prodorno i moćno. Pjesma o prijateljstvu čovjeka i psa prikazana je u dirljivoj “Maggie’s Song”, u kojoj se može osjetiti Stapletonov senzibilitet emotivnoga čovjeka kojeg nije strah izložiti svoje emocije i uvjerenja, čak i po cijenu da mu netko pripiše patetiku.

    “Worry B Gone” obrada je Guya Clarka, kao i “Old Friends”, koja je dobila notu sentimentalnosti i nježnosti koju čujemo i u originalu, međutim, u Stapletonovoj izvedbi to je još osjetnije. “Watch You Burn” pjesma je o spomenutoj pucnjavi u Las Vegasu, “You Should Probably Leave” senzualna je i smooth numera koja privlači svojom ritmičnošću, a završna “Nashville, TN” oproštaj je od glazbenog grada u kojem je Stapleton izgradio svoju karijeru. Rastanak je ovdje ujedno i novi početak na nekom drugom mjestu, ako se vratimo na početak albuma (It don’t matter to me / Wherever we are is where I wanna be), i tako dolazimo do punog kruga: So long, Nashville, Tennessee / You can’t have what’s left of me / And as far as I can tell / It’s high time I wish you well / You build me up, you set me free / And you tore down my memories / So you be you and I’ll be me / So long, Nashville, Tennessee. Vidjet ćemo što će u budućnosti donijeti rastanak od mjesta koje je značilo početak za Stapletona, no ovaj album svakako znači da i dalje možemo očekivati velike svari. “Starting Over” nema praznoga hoda, svaka je numera dovoljno snažna, različitost koja se toliko spretno spaja u koherentnu cjelinu, zvuk koji uvijek iznova osvaja i vokal s čijom se snagom malo tko može mjeriti, ne samo u countryju nego i šire. Jednako tako, ovaj album prelazi granice svoga žanra i u širem je glazbenom kontekstu jednostavno odličan.

    Muziku podržava