Češkometalni eksperiment

    951

    Abstract Essence

    Aftermath

    Datum izdanja: 01.01.1970.

    Izdavač: Lava Productions

    Žanr: Metal

    Naša ocjena:

    Popis pjesama:

    1. Timecross
    2. Harmony
    3. Lost Life
    4. Aftermath
    5. Out
    6. 2.85 Minutes of Noise
    7. Lost Sunrise
    8. Lover
    9. Redemption (1st Act Quest, 2it Act Rebellion, 3rd Act Redemption)

    Kada se nalazite na metal festivalima i još k tome imate vidljivu oznaku ‘Press’, brojni bendovi koji se žele afirmirati naprosto vas opsjedaju, nudeći flyere, razglednice, web-adrese, e-mailove, promotivne, ali i originalne albume.

    Jedan iz mase diskova koje sam ovog ljeta ‘pokupio’ u svojim festivalskim ‘pohodima’ bio je ovaj, češkog benda Abstract Essence i upravo njega odabrao za analizu.

    A zašto, s razlogom će se zapitati neki? Iz jednog i jedinog razloga. Naime, Abstract Essence jedini je od bendova, odnosno od svih diskova koje sam dobio i nakon toga preslušao, a da je izazvao kod mene posebnu pozornost, jer sam čuo da je ponudio nešto drukčije od svih ostalih koji su mi dali svoje uratke.

    I dok sam se naslušavao raznoraznih, ne želim reći nedobrih, ali uglavnom nezanimljivih power, heavy, hard rock, death, black i sličnih, milijardu puta preslušanih djela, u Abstract Essenceu pronašao sam ipak nešto zanimljivije. Ili bolje rečeno eksperimentalnije, baš kako i piše u opisu njihove muzike; ‘experimental metal’.

    Muziku podržava

    Moram priznati da me taj napis u promo materijalu i dodatno privukao k ovom albumu u prvoj, onoj vizualnoj varijanti promatranja rada AE-a, razgledavajući što li sam sve to dobio. I, baš kao što je spomenuto, ovdje se doista radi o experimentu s muzikom.

    Ne mogu reći da se radi o nečem specijalnom, ali da je maksimalno zanimljivo, meni se tako učinilo odmah, a vi procijenite, ako možete, po mojim dojmovima.

    Naime, svaka, ali baš svaka pjesma je drukčija i u sebi nosi različiti omjer stilova, ritmova, vokalno-instrumentalnih izvedbi, atmosfere, produkcije i koječega drugog. Iako, treba odmah reći da ne postoji niti jedan dio koji se do sada nije mogao čuti, no u ovakvom, zajedničkom ‘čumezu’, teško. Barem ja nisam imao priliku čuti nešto slično. Da bi se to najbolje opisalo i dočaralo, mislim da je najbolja varijanta izdvojiti nekoliko naslova.

    Tako je recimo, intro “Timecross“, zlokobna filmsko trilerska superkaotično-košmarska kombinacija određeni nagovještaj što će se dalje slušati. Strašno velika količina energije, agresije i povremene melodije nešto je što se ovdje stalno događa.

    Tako je “Harmony” jedna stvarno harmonična pjesma sa growl-scream-clean pjevanjima i gitarama čiji sound prati ovakve prezentacije, kojima treba dodati i kombinaciju prog metal klavijatura i tom stilu prilagođenih gitara.

    Eksperiment se nastavlja i u pjesmi “Lost Life“, koju otvaraju ‘hammerfallovski’ heavy power riffovi, u velikoj suprotnosti sa screamingom nalik na Dani Filtha, pjevačkim obratom u gotičko/baritonskom smjeru i s vrlo glasnim pozadinskim klavijaturama, ritmički usporavajućim progammingom te novom dozom melodičnih heavy riffova.

    Lagani ambijentalno-orijentalni akustični gitaristički početak s naratorstvom u “Aftermath“, uvod je u žestoku pjesmu, u kojoj se redaju miksevi gitare i ‘biciklističkih’ bubnjeva, praćeni odmjerenim symphonic prog rock klavijaturama i laganijim melodičnim solažama, black/death pjevanjem i novom injekcijom programminga.

    Gothic-death naslov po Crematory ‘špranci’ je “Out“, sličan kao i “2.85 Minutes“, s dodatkom COF pjevanja i vrlo simpatičnim uvodom, onako u stilu “A je to” crtića. Za kraj nudim i kratki osvrt na trodjelnu “Redemption“, najdužu, samim tim i najstruktruralniju ali i daleko najdepresivniju pjesmu, u kojoj se jako prepoznaje progressive death doom ‘rukopis’ Opetha.

    Nekoliko neimenovanih pjesama ima i sličnosti, ali i još nekih dodataka s ovima koje su ukratko opisane i nadam se da je izneseno dovoljno da se barem u okvirnom smislu doživi ovaj vrlo zanimljiv, svestran, šarolik, možda ne i skroz eksperimentalni, ali svakako slušanja vrijedan album. Jedino treba imati sreću pa ‘naletjeti’ na njega kao što sam ja ili ga nabaviti u Češkoj, gdje ga sigurno ima za kupiti.

    Muziku podržava