Burna ostavština prošlosti za mirnu budućnost

    1317

    Serenity

    Death & Legacy

    Datum izdanja: 25.02.2011.

    Izdavač: Napalm Records

    Žanr: Power Metal, Symphonic Metal

    Naša ocjena:

    Popis pjesama:

    1. Set Sail To (Intro)
    2. New Horizons
    3. The Chevalier
    4. Far From Home
    5. Heavenly Mission
    6. Prayer (Interlude)
    7. State Of Siege
    8. Changing Fate
    9. When Canvas Starts To Burn
    10. Serenade Of Flames
    11. Youngest Of Widows
    12. Below Eastern Skies (Interlude)
    13. Beyond Desert Sands
    14. To India’s Shore
    15. Lament (Interlude)
    16. My Legacy

    U analizi prijašnjeg albuma “Fallen Sanctuary” procijenili smo da se radi o jednom od boljih sympho-prog-power metal bendova, i ovaj album daje nam za pravo u toj procjeni.

    Štoviše, mogli bismo komotno reći da im je “Death & Legacy“, inače treće izdanje u karijeri, najbolji do sada i da su s njime učvrstili stečene pozicije.

    Problem bi tek mogao biti što se još uvijek, bez obzira na dobra djela, radi o dosta nepoznatom bendu, mislim tu na širu publiku, a hoće li tako ostati, teško je, u današnjim vremenima prognozirati. Po meni, ne bi trebao biti tu gdje je sada, no…

    “Death & Legacy” u svakom je slučaju najprogresivnije (najzrelije!?) Serenityevo djelo, koje se u tekstualnom dijelu pozabavilo povijesnim osobama poput Christophera Columba, Giacoma Casanove, Sir Francisa Drakea ili kraljice Elizabete, što znači da ne nedostaje teatrologije i dramaturgije, dubokih emocija, ali i osjećaja naturalističkog realiteta.

    Muziku podržava

    Bombastične simfonijske izvedbe i, očekivano, vrlo moćne metal instrumentalizacije, nepogrešivo su fuzionirane, u potpunoj su harmonijskoj stopljenosti, čak počesto i jednakih razina glasnoća, a melodijske sekvence raširenije su, raskošnije i nekako opuštenije nego ranije.

    Aranžmani su odlični, daju osjećaj totalne punoće pjesama, koje, iako su manje-više zahtjevnih formi, imaju izrazito jak potencijal pamtljivosti i dosta su potentne. Potentnost im posebno daju gitarističke sekcije, a velika je sinkroniziranost u vokalnim izvedbama, i to između solo, kao i vrlo utjecajnih back solo/zborskih pjevanja, a dojmljive su i pjesme sa ženskim pjevačicama.

    Brojni interludiji, bilo da su smješteni u jezgre pjesama, bilo da razdvajaju jedne od drugih, gotovo do ruba granice izdržljivosti bola naglašavaju mračnu stranu, a u nemalom broju slučaja u stvaranju takve atmosfere pridružuju se i piano varijacije.

    Spomenusmo vokale, pa je red da se istakne kako boja glasa Georga Neuhausera neodoljivo podsjeća na Tonya iz Sonata Arctice, a i glazba ta dva benda uopće nije ‘daleko’ jedna od druge. Samo što se ono što je bilo logičnije očekivati, da će Sonata Arctica krenuti progresivnijem, a ne razvodnjenijim smjerom, upravo događa u slučaju Serenitya.

    Ta se usporedba najviše odnosi na pjesmu “State Of Siege“, u kojoj su vokali ‘pljunuti’ Tonyevi, a inače se radi o odličnoj pjesmi, sa srednjevjekovnim uvodom, puno orkestra i mirnijih ritmova u prvom, a više brzine i heavy dijelova u drugom dijelu, sa značajnim obolom solaža, te zborskog pjevanja. Puno sličnosti nalazimo i u “My Legacy“.

    The Chevalier” je jedna od tri pjesme u kojima gostuju više-manje poznate pjevačice, a u konkretnom slučaju Ailyn iz Sirenie. Stvar je to s dosta melodija, brzih power-heavy ritmova, a i malo Ailynog pop ‘propuha’, koja je ‘odrecitirala’ molitvu u interludiju “Prayer“, i to na španjolskom. “Lament” je, da ne zaboravimo, na talijanskom.

    Balada “Changing Fate“, s puno emocija, akustika i nešto žešće druge polovice, ugostila je Amandu Somerville, najpoznatiju (i najbolju) od svih gošći, a posebno dobro zvuči dio kada su njezini vokali i piano ‘izvučeni na suho’. Žestoka, umjereno brza ‘progica’ krije se iza naslova “When Canvas Starts To Burn“, koji se u drugom dijelu ipak nešto smekšava, ali ne gubi na napetosti.

    Na “Serenade of Flames“, pjesmi s ponešto groovea, višeritmičnih izražavanja, mikrofon s Georgom dijeli Charlotte Wessels iz Delaina, a “To India’s Shore” je žestoki, srednje brzi sympho-power, s puno basa na početku, nekoliko interludija ispunjenih pianom, i posebno lijepim vokalnim linijama.

    Uglavnom, da dalje ne gnjavimo s individualiziranjem naslova, album je to s isijavajućom kvalitetom, koja se osjeća u svakom njegovom segmentu, i album kojeg bi sigurno trebali čuti oni koji su izgubili povjerenje u Sonata Arcticu. Naravno, jednako kao i oni koji nisu.

    I, opet, naravno, svi koji poštuju ovakvu vrstu glazbe, a uključili bismo posebno obožavatelje Edenbridgea, pa i Kamelota.

    Muziku podržava