9. Tilt-A-Whirl
    10. Hot Car in the Sun
    11. Forced Convalescence
    12. To Death’s Heart (In Three Parts)
    13. Calais to Dover
    14. Comet Song

Nakon devet godina stanke Bright Eyes odlučili su se ponovo okupiti i napraviti album koji će, kako kaže Conor Oberst u intervjuu za NME, biti utjeha slušateljima, dati im osjećaj da pripadaju i da nisu usamljeni. “Down in the Weeds, Where the World Once Was” donosi upravo to – album za slušanje u trenucima kada poželite da vas netko razumije i da uvidite da niste usamljeni u svojim egzistencijalnim teškoćama. Iako je snimljen 2018., album rezonira sa sadašnjim stanjem nemira, krize i gubitaka. Svijet koji je nekada postojao sada je samo sjećanje i korov, s apokaliptičnim predznakom. Osim što je politički aktualan, ovaj je album duboko intiman jer je nastao nakon smrti Oberstova brata 2016. i razvoda sedmogodišnjeg braka 2017. godine.

Conor Oberst posvetio je ovaj album svom pokojnom bratu, dok se bivšoj supruzi obraća na većini pjesama. Nakon svake velike osobne krize, gubitka i nesreće javi se potreba materijalizirati bol i učiniti je opipljivom, odnosno, osloboditi se bremena. Na ovome je albumu to itekako uspjelo jer su Bright Eyes napravili jedan od najboljih albuma ove godine, kantautorski moćan, zvukom šarolik i privlačan, ukupnim dojmom izaziva divljenje te sa svakim novim slušanjem dobiva još više na kvaliteti. Od četrnaest pjesama nijedna nije višak, svaka je dovoljno jaka u svojoj različitosti od druge, a sve ih zajedno spaja nit vodilja albuma – snaga da se nastavi dalje, da se otpleše i otpjeva vlastita bol. To čujemo u “Dance and Sing”: Got to keep on going like it ain’t the end  / Got to change like your life is depending on it. To je lajtmotiv albuma, zajedno sa stihovima iz završne “Comet Song”: You’re approaching, even as you disappear. Ova dva momenta nerazdvojna su za Obersta i samo u dvostrukom odrazu početka i kraja albuma može se shvatiti priča koju album nosi.

Uvodna je numera spoken word na španjolskom Oberstove bivše supruge koja se može i preskočiti. Spomenuta “Dance and Sing” jednostavan je “pravi” početak albuma u kojoj se Oberst otvara i počinje svoju priču izgubljenoga svijeta. Iako počinje jednostavno, kroz nastavak slijede orkestar i zbor te mnoštvo instrumenata koji su korišteni na albumu, od gudačkih do gitara, bendža, perkusija, sintesajzera, melotrona itd. Na sedam numera gitaru svira Flea i to je dalo posebnu čar izdanju kao jukstapozicija folk zvuku koji bend inače njeguje. “Mariana Trench” jedan je od prvih singlova, s hitoidnim refrenom i klasičnim indie folk zvukom. “One and Done” ljubavna je pjesma, pomalo mračnija od ostalih, u kojoj se Oberst otvara uz intro I was dreaming of you / You’re in my dreams. “Stairwell Song” nastavlja priču o nestaloj ljubavi i glazbenik se direktno obraća bivšoj supruzi sa završnim stihovima Nothing changed, you just packed your things one day / Didn’t bother to explain what happened / You like cinematic endings. Kantautorska vještina Conora Obersta sazrela je kroz godine i na svakoj pjesmi iznova osvaja lakoća igranja jezikom i izražavanjem neizrecivoga, ponekad je jasno i dokučivo, na drugim mjestima metaforično i zakučasto.

Zatim slijedi “Persona Non Grata”, koja je bila prvi single s izdanja i u kojoj je prisutan poznati drhtavi Oberstov vokal, koji inače nije forsiran na ovome albumu. “Tilt-A-Whirl” najkraća je, ali možda i najefektnija numera s jednostavnim, upečatljivim zvukom i kada naprasno završi ostavi vas u čudu i želji da traje duže. “Hot Car in the Sun” melankolična je i sjetna, “To Death’s Heart (In Three Parts)” čini kulminaciju albuma sa svojim tekstom i zvukom, i kada vam se čini da je to to, slijede “Calais to Dover” i “Comet Song” koja zatvara album s prizvukom nade i optimizma. “Calais to Dover” divna je numera o gubitku i usamljenosti, o izostanku zatvaranja priče i o tome kako se ništa ne mijenja i, ujedno, kako je jedino promjena konstantna. “Down in the Weeds, Where the World Once Was” album je susreta prošlog i budućeg, rastanaka i sastanaka, tuge i nade, ljubavi i gubitka. Kantautorski je izazovan i dojmljiv, bogatstvom zvuka i mnoštvom instrumenata ostavlja dojam nečega epskog, a jednostavnošću poruke kako treba uvijek nastaviti kao da nije kraj, otplesati bol i krizu, daje utjehu i pruženu ruku u ovom vremenu nestabilnosti i konstantnog predosjećanja katastrofe.